2018-09-16, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CatSith
De flesta kineser på kinesiska sociala medier verkar mest upprörda över att deras tre landsmän beter sig som stora bebisar.

https://www.weibo.com/2656274875/GzrhrApgu?type=repost

beror pa var man läser

The few Swedish policemen are not only the scum of the world's police, but also the dregs of the people
Citera
2018-09-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
exakt i shanghai kan man ju kanske hitta folk som talar engelska, men att hitta det pa en gata mitt i natten e svart, och skall man ta sig till en liten stad i kina av samma storlek som stockholm da e man helt lost som västerlänning. da skulle det kännas tryggt om man far vänta i lobbyn tills man kan lösa problemet själv

Enig. Jeg sier ikke at det kineserene gjorde var riktig, fordi det var det ikke.

Men noen ser dette som en situasjon hvor kineserene bare prøvde å skape problemer, og dette var den eneste løsningen. Jeg ber derfor folk om å forstå hvor hjelpeløse de ville ha vært i Kina om hotellet kastet dem ut.
Citera
2018-09-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatSith
De flesta kineser på kinesiska sociala medier verkar mest upprörda över att deras tre landsmän beter sig som stora bebisar.

https://www.weibo.com/2656274875/GzrhrApgu?type=repost

Kan du ge oss ett exempel? För google translate är så dålig att man inte fattar någonting.

Det här fick jag upp när jag laddade sista sidan:

Ingen har vidarebefordrat än, skynda att ta en soffa

Edit: Översättningen är ju absurt rolig! Här ett lysande exempel:

då allt du försöker gå till Island. . . Tjänsten är ännu värre. . . . Min pojkvän hyrde en Land Rover, och när jag återvände bilen, var jag tvungen att låta oss bussen i regnet. . Om Laozi är villig att vänta på bussen att hyra en Land Rover. . . Den första svarta listan i universum.
Senast redigerad av Nnuuurrrr 2018-09-16 kl. 18:57.
Citera
2018-09-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
beror pa var man läser

The few Swedish policemen are not only the scum of the world's police, but also the dregs of the people

Notera de flesta, givetvis finns det olika åsikter.
Citera
2018-09-16, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camlon
Enig. Jeg sier ikke at det kineserene gjorde var riktig, fordi det var det ikke.

Men noen ser dette som en situasjon hvor kineserene bare prøvde å skape problemer, og dette var den eneste løsningen. Jeg ber derfor folk om å forstå hvor hjelpeløse de ville ha vært i Kina om hotellet kastet dem ut.
exakt dra till kina ga ut pa en gata mitt i natten och fixa ett hotel
Citera
2018-09-16, 19:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nnuuurrrr
Kan du ge oss ett exempel? För google translate är så dålig att man inte fattar någonting.

Det här fick jag upp när jag laddade sista sidan:

Ingen har vidarebefordrat än, skynda att ta en soffa

Edit: Översättningen är ju absurt rolig! Här ett lysande exempel:

då allt du försöker gå till Island. . . Tjänsten är ännu värre. . . . Min pojkvän hyrde en Land Rover, och när jag återvände bilen, var jag tvungen att låta oss bussen i regnet. . Om Laozi är villig att vänta på bussen att hyra en Land Rover. . . Den första svarta listan i universum.

En kommentar
GUANGYU:
Do we have to reflect on ourselves while criticizing others? Why do you want to choose an airplane that arrives late at night? Arriving in the early hours of the morning should also be told to the hotel in advance of booking? Would domestic hotels allow guests to stay in the lobby with their luggage? More than this, anyone who destroys the order should be punished.
9-15 04:58 240

Annan kommentar:
TANG:
It’s a very thief’s family! Do you know that you didn’t book the hotel the day before? [...] The hotel will not let you sleep in the lobby, you will leave, and force people to report... Do you think that the police in developed countries are like a country and mud? You think that when you are lying on the ground, you can scream two brains and hurt your brain. You won’t beat you!

En till:
LIGHT TOBACCO FLAVOUR:
why is this family not booking the room that night? The main rest time of staying at the hotel is from late to early morning. The hotel is not obliged to provide a lobby for you to rest. The police practice is hateful, but people who are cheap are disgusting.

Ännu en:
WULI-FUSSS:
Know that you are in poor health. I know that I am arriving in the early morning. Why not book a hotel for one night in advance? Overseas hotels are only available at 3 pm. Do not understand?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-09-16 kl. 19:07.
Citera
2018-09-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Inte helt oväntat att det skulle komma. Nu skäms kineserna. Får se om dom vågar sig hit nästa sommar....

Her er reaksjonene fra en annen tråd. Jeg tror de fleste er negative til både politets oppførsel og familiens oppførsel. De som er her har ikke sett videoen.
See how people treat us! How do we treat foreigners? From top to bottom, we are worshipping foreigners. Why do we go to foreign countries to be inferior, and foreigners coming to China grownups?

Swedes, wherever they are, are very black hearted.

Think of a foreign white-skinned pig losing a bicycle in China, and the Chinese police are making every effort to find it. Why should we treat foreigners well? When does the evil end? Not friendly can happen to anyone.
http://www.5ce.com/view/weibo/9347102f-8eb8-e811-8daf-c81f66ed8109
Senast redigerad av Camlon 2018-09-16 kl. 19:23.
Citera
2018-09-16, 19:08
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Säger bara grisfester.
Vad är en grisfest?
Citera
2018-09-16, 19:09
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Jag har sett filmen på Aftonbladet, där ser man att det förekommer kroppskontakt mellan polisen och kinesen innan kinesen faller omkull.

Du skämtar va?
Citera
2018-09-16, 19:20
Medlem
eromasters avatar
Visas filmerna från händelsen på Kinesiska sajter forum?
Citera
2018-09-16, 19:29
Medlem
fittslems avatar
Fy fan vilket jävla skämt och agerande av poliserna.

Hur jävla svårt hade det varit att bara låtit dom vänta i lobbyn? Eller kört dom till ett annat hotel? Handlar om gamla människor. Denna storm kommer dessutom skada turistnäringen i Sverige, så sjukt onödigt.

Kul att våra Svenska poliser dessutom vågar ta i hårdhandskarna mot små svaga turister. Men när blattar tänder eld på förorterna så tittar man på. Man skäms
Senast redigerad av fittslem 2018-09-16 kl. 19:34.
Citera
2018-09-16, 19:32
Medlem
Riksnytts avatar
Herregud vilket pinsamt uppförande av kineserna. Mannen(?) kastar sig bokstavligen på marken. Känns nästan uppgjort.

Det jag frågar mig är varför de först till en kyrkogård? Varför ska de vara där och föra oväsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in