Citat:
Ursprungligen postat av
Hope18
Tur att inte du gör lagen!
Ingen person "gör lagen". Det är Sveriges riksdag som
stiftar lagar.
Varför ska t.ex en förälder och ett myndigt barn i samtycke inte kunna ha en intim homosexuell relation? Visst, det strider mot konventionell moral (och lär vara ytterst sällsynt), men ingen avkomma kan bli fallet, så varför förbjuda?
Bara för att jag avskyr surströmming tänker jag inte med näbbar och klor föreslå att maträtten förbjuds.