2018-09-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0110
fel... det är fråga om turistnäringen i landets intresse bedriven av ett privat företag.... så en turist kan förväntas bete sig på ett "osvenskt" sätt just för att denne är "osvensk".....

Dock har inte turisten rätt att hota personalen vilket de enligt artiklarna gjort och som föranlett att först OV och sedan polis kallades till platsen.

Och fel, det är ett privat företag och de är inte skyldig att upplåta sin reception som sovsal åt folk som inte kan boka. De har ingen skyldighet att se bortom sina egna intressen.
Citera
2018-09-16, 09:54
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
om några hundra år är nog kina det enda land som är beboligt?

Det finns säkert uns av sanning i båda sidors version. Det är dock ytterst oproffisionellt av både hotellpersonalen och polisen att inte kunna hantera detta på ett smidigare sätt. Amatörmässigt rent av.
Citera
2018-09-16, 09:59
Medlem
Verkar som dom kinesiska turisterna ser Sverige mer som ett intressant och pittoresk resmål, nästan som en framtida kinesisk koloni man investerar i för fullt.
Och dollarturister med dåligt omdöme eller överklassfasoner är nog ganska lika oavsett om det gäller kineser ryssar eller t.om svenskar.

Men turismen från Kina och Asien i övrigt växer snabbt och med det intäkterna i den viktiga turistnäringen så vi får nog ha ett överseende med att kulturerna och accepterat uppförande krockar ibland.
Citera
2018-09-16, 10:01
Medlem
ratanax2s avatar
herregud vakna, att Kinesiska är världen jävla idioter är en världsomspännande uppfattning idag, fasta jävla termiter, se bara hur dom förstört Sihanoukville i Cambodia med sina jävla baddagar penga, ett folk som till 100 % skiter i andra folkslag, ett folk totalt förgiftade av girighet. Res o titta hur fan dom uppför sig utomlands , skrikande spottande idioter på varje flygplats o land, tvi....
Citera
2018-09-16, 10:02
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Verkar som dom kinesiska turisterna ser Sverige mer som ett intressant och pittoresk resmål, nästan som en framtida kinesisk koloni man investerar i för fullt.
Och dollarturister med dåligt omdöme eller överklassfasoner är nog ganska lika oavsett om det gäller kineser ryssar eller t.om svenskar.

Men turismen från Kina och Asien i övrigt växer snabbt och med det intäkterna i den viktiga turistnäringen så vi får nog ha ett överseende med att kulturerna och accepterat uppförande krockar ibland.

Kina sponsrar redan universitetskurser i det kinesiska språket och dess kultur i Luleå. Så invasionen har redan börjat. Fråga sedan vilka kineser som får immigrera...
Citera
2018-09-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratanax2
herregud vakna, att Kinesiska är världen jävla idioter är en världsomspännande uppfattning idag, fasta jävla termiter, se bara hur dom förstört Sihanoukville i Cambodia med sina jävla baddagar penga, ett folk som till 100 % skiter i andra folkslag, ett folk totalt förgiftade av girighet. Res o titta hur fan dom uppför sig utomlands , skrikande spottande idioter på varje flygplats o land, tvi....

"might is right"
de saknar empati.
Citera
2018-09-16, 10:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Franz
Tvärtom, mycket bra att man värnar sig från misshandel.
Eller hur skulle du reagera om någon började försöka misshandla dig?
Snällt stå och le, och vilja hjälpa till? I så fall är du troligtvis utvecklingsstörd.
Redigering: misstolkade inlägget ovan. Tydligen hade kineserna börjat misshandla personalen innan de slutligen ringde polisen.

De som fortfarande försvarar våra aktuella kinesiska gäster är förståndshandikappade. Finns inget annat alternativ.

GAMMALT inlägg:
VILKEN MISSHANDEL? KINESEN SLÄNGER JU SIG SJÄLV I GATAN! HAR DU ENS SETT FILMERNA?
Om dessa kom till mitt företag och betedde sig så illa så hade jag också ringt polisen! Pack ska hållas kort!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-09-16 kl. 10:08.
Citera
2018-09-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
VILKEN MISSHANDEL? KINESEN SLÄNGER JU SIG SJÄLV I GATAN! HAR DU ENS SETT FILMERNA?
Om dessa kom till mitt företag och betedde sig så illa så hade jag också ringt polisen! Pack ska hållas kort!

Idiot. Läs innan du postar.
Jag pratar om hur turisterna behandlade hotell-personalen.
Endel troll här verkare tycka att man får misshandla hotell-personal.
Jag är av en annan åsikt.

Att kineserna filmar vore uppenbart även om det inte var fångat på film, vilket det nu är.
Citera
2018-09-16, 10:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Idiot. Läs innan du postar.
Jag pratar om hur turisterna behandlade hotell-personalen.
Endel troll här verkare tycka att man får misshandla hotell-personal.
Jag är av en annan åsikt.

Att kineserna filmar vore uppenbart även om det inte var fångat på film, vilket det nu är.
Oj. Då ber jag verkligen om ursäkt. Jag blir bara så otroligt trött på de som försvarar kineserna med näbbar och klor trots att en dåre kan se att det är de som betett sig riktigt svinigt.

Jag har editerat mitt inlägg ovan.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-09-16 kl. 10:09.
Citera
2018-09-16, 10:21
Medlem
Händelsen är uppenbart arrangerad och syftar till att sprida en bild av Sverige där rättssystemet är orättvist och diskriminerande mot Kineser. Detta är naturligtvis en reaktion från kinesiska underättelsetjänsten MSS i anledning av att en kinesisk spion i veckan ska upp i Hovrätten. Skälet är att Folkets dagblad skall kunna skriva en artikel om att den förväntade fällande domen i Hovrätten är felaktigt och orättvis.
https://samnytt.se/kinesisk-spion-i-sverige-domd-till-fangelse-lamnade-ut-uppgifter-om-exiltibetaner/
Citera
2018-09-16, 10:25
Medlem
Citat:
Tvärtom, mycket bra att man värnar sig från misshandel.
Eller hur skulle du reagera om någon började försöka misshandla dig?
Snällt stå och le, och vilja hjälpa till? I så fall är du troligtvis utvecklingsstörd.
Nu förstår jag inte, kanske jag missat något i denna histora, försökte Kineserna misshandla hotellpersonalen ?
Citera
2018-09-16, 10:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Har aldrig sett en enda kinesisk turist på något sätt vara i vägen eller störande under hela mitt liv och de har varit här varje sommar. Här handlar det nog mer om autistiska idiotsvenskar som blir förbannade pga egna brister i sociala koder och kommunikation.
Har samma uppfatting även om kineserna är lite mer speciella än övriga asiater.

Ni som jobbar på hotel, är det fortfarande så att man kör med ett par procent överbokning för att få alla rum uthyrda? 70-80 talet var det i alla fall så när jag var i branchen och det var inte ovanligt att någon som inte informerat om sen ankomst blev utan rum. Då samarbetade vi alla hotel i samma område om att försöka lösa boendet och som regel gick det bra men det kunde i bland bli incidenter när det inte löste sig. Kanske inte så dramtiska som det här dock.

Är det bekräftat att det i det här fallet inte rör sig om överbokning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in