2018-09-15, 21:33
Bannlyst
Är verkligen kineser så kaxiga (trodde dom var belästa o belevade)? Japaner är väl iaf klart lågmälda när dom turistar?
Citera
2018-09-15, 21:38
Bannlyst
Nån som vet på vilket hotell/motell detta skedde?
Citera
2018-09-15, 21:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framhjulet
Ligger privatfilm nu på AB.

Är Generator Hostell på Torsgatan 10 mitt i Sthlm. Finns säkert 50 hotell inom 500 m radie om de hade varit lite lösningsorienterade...

Som de betedde sig så ska de nog vara glada att de inte blev lobbade?

Rysk media hakar på.. Lite si och så dock med sanningshalten, men syftet är säkert ”gott”.
Citera
2018-09-15, 21:41
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Nu tappar kinesiska staten ansiktet.
Mer Zeng kommer nog få det jobbigt när han kommer hem.
Citera
2018-09-15, 21:50
Medlem
Åkte på kryssning till Helsingfors i somras och med på båten fanns ett stort antal kinesiska turister som helt saknade hyfs. Vid frukost- och middagsbufféerna uppträdde de som om de aldrig hade sett mat förut. Ingen hänsyn alls till andra matgäster utan gap och skrik hela tiden, bedrövligt bordsskick, och innan de lämnade passade de naturligtvis på att fylla på medhavda plastlådor och plastpåsar med mat. Riktigt vidriga människor!
Citera
2018-09-15, 21:53
Medlem
Wahnsinns avatar
Ny video: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Rxe48O/hotellbraket-fangades-pa-video-poliserna-sag-inte-alls-elaka-ut

0:28: "Show me loooooove!"
Citera
2018-09-15, 21:54
Medlem
Förvånar mig inte det minsta.

Jag har bott och jobbat i Hong Kong och mycket i gränstaden Shenzhen. Kineser är högljudda, oförskämda och fruktansvärt buffliga.
Folk gör ofta misstaget att tro att de är som japaner, men det är verkligen raka motsattsen.

De kan börja gapa, skrika, flaxa med armarna och låtsas svimma om de inte får som de vill.
Prova att stå i kö i en kinesisk fastfood restaurang, åka tåg eller flyg inrikes i Kina.

Sedan är ofta de kineser som bor utomlands välbildade, artiga och väldigt trevliga.

Kina själv är ett råttbo dock. I Hong Kong har man problem med folk som kommer från "mainland china" som sätter sig och skiter mitt på gatan Har sett det med egna ögon flera gånger.

Bra att polisen tog tag i skiten, synd att de inte är lika pigga på det i våra fina..."utsatta områden"!
Citera
2018-09-15, 21:57
Medlem
Cameltotems avatar
Är det så stor kultur skillnad?

Japaner är väldigt artiga turister t ex som jag förstått?
Citera
2018-09-15, 22:00
Bannlyst
Enligt aftonbladet spela Kineserna teater. Kulturkrock? Ut med Kineserna?
Citera
2018-09-15, 22:01
Bannlyst
Ta ifrån dem kamerorna och sparka ut dem.
Citera
2018-09-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Är det så stor kultur skillnad?

Japaner är väldigt artiga turister t ex som jag förstått?

Kommunismen är en av skillnaderna.
Citera
2018-09-15, 22:03
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -YNC-
Enligt aftonbladet spela Kineserna teater. Kulturkrock? Ut med Kineserna?

Enligt vittnena, räcker med att titta på filmen så förstår man vad det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in