2018-09-15, 02:18
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Signaturen SnakePlisssken tycker istället att underlaget till kritiska slutsatser istället ska slängas i ”slasken”. Oklart varför.
Det är inte alls oklart varför, han förklarade det mycket pedagogiskt för dig. Det är klart för alla andra även om just du var otacksam nog att vägra ta till dig informationen.

Citat:
Tycket du också det?
Ja, utifrån den förklaring som han gav, inte utifrån din skeva vantolkning.

Citat:
Det var ju inte möjligt eftersom 99% av allt stål var bortforslat upphugget och spritt för vinden när väl NIST fick uppdraget att genomföra en forensisk brandteknisk utredning av hur byggnaderna kollapsade.
Och ändå klagar du? Dom uppfann inte en tidsmaskin och undersökte allt stål! Allmänheten är kränkt!

Citat:
Ett tusental ”bitar” fanns sparade varav NIST undersökte ca 280 stycken men då utan en tanke på att dessa kan ha utsatts för extrema temperaturer, kraftiga explosioner eller visar spår av sprängämnen eller former av thermite.
Fast vi vet ju att dom är experter och att du inte är det så jag förutsätter att dom var mycket bättre kvalificerade än dig att avgöra vilka utav de tillgängliga bitarna som var intressanta att undersöka.

Citat:
Eller ännu värre, att NIST valde ut 280 ”bitar” just för att de INTE visade spår av sådant. Vem vet?
Ja, om du nu tror att NIST medvetet saboterade sin egen utredning så framstår du som ännu mer korkad när du gnäller på antalet. Dom kunde väl bara ljugit om hur många bitar dom undersökt och på vilket sätt i så fall? Men, nej, det går inte?

Citat:
Du är en lögnare som ljuger mer än du talar sanning.
Tur för mig då att din trovärdighet är så låg att det saknar betydelse vad du påstår om mig.

Citat:
Ja, men till skillnad från dig så vet jag att min personliga vetskap inte går att anföra som bevis för någonting.
Grattis till den insikten. Den verkar ny eftersom du tidigare hänvisat till din personliga vetskap. Vi kan då bortse från din tidigare punktlista? Den var helt enkelt inte relevant eftersom det var helt unikt personlig vetskap.

Citat:
Det är en helt annan femma.
Nej det är inte en helt annan femma. Det är ett helt ypperligt bevis på hur du hela tiden efterhandskonstruerar. Det var explosioner!! Controlled demolition!! Jag har spräng handgranater i lumpen och vet hur det låter! Vaddå kan förklaras på annat sätt? Jaha, men då var det tysta sprängämnen i så fall! Va? Ja, alltså högljudda tysta sprängämnen som låter som vanliga sprängämnen ibland beroende på vad jag försöker påstå! jag ljuger aldrig! Jag vet vad som hänt!

Citat:
Nu ljuger du igen ditt jon. Jag har aldrig påstått att det finns ”tysta sprängämnen”. Du ljuger och ljuger för att sanningen är din värsta fiende.
Nej, såklart du inte har. Det är högljudda sprängämnen som är tysta ibland men bara när det passar.

Citat:
Att finns mer eller mindre volymstarka sprängämnen är däremot ett FAKTUM som både du och NIST försöker sopa under mattan med dravlet om ”minst 130 dB 1 km från kollapsen”.
Hur skall du ha det? Tysta? Högljudda? Det är nog enklast att bara konstatera att du inte är expert på området men att dom haft tillgång till experter på området.

Citat:
Och det är bara en av flera vilseledande undanflykter NIST och du svamlar om som skäl till att inte genomföra gängse tester av rasmaterialet för spår av sprängmedel och incendiaries.
Källa på det? Det låter som att du bara fantiserar.

Citat:
Det finns som sagt en djävla massa fler, listade av mig ovan.
Ja, men ditt personliga vetande var tydligen inget bevis, trots allt, så vi kan bortse från den listan.

Citat:
Jag länkar till en video där en hemmasnickrare med noll erfarenhet av sprängmedel, på kort tid och med ingredienser köpta i affären, konstruerar thermate som skär och spränger stålbalkar av samma slag som i WTC-byggnaderna.
Ja, den videon visar med all tydlighet hur orimligt det skulle ha varit att använda det som metod. Dina brandmän vittnar dessutom om att det lät mycket mer än i videon. Eller hur?

Citat:
Ljudvolymen är ungefär densamma som med barnens smatterband på Nyårsafton. Gör nu samma sak med dynamit och berätta sedan hur fängelsevistelsen påverkade din mytomani. Lögnare överlever inte länge i den miljön.
Som sagt... Märkligt att brandmännen talade om explosioner när det borde ha låtit som smatterband. Dom är bra busiga dom där brandmännen som luras på det viset.

Citat:
Vilka av mina källor är det som du nu ljuger om att jag inte vet vad de säger.
Om du vill påstå att jag ljuger så får du visa det. Om du vill att jag visar att du ljuger så får du snällt läsa vad jag ställde för krav gällande den saken i tidigare inlägg och acceptera det.

Citat:
Citera.
... och källhänvisa istället för att hitta på nya fakta som du hela tiden justerar när det avslöjas att dina fakta inte stämmer.

Citat:
NIST, på frågan om varför de inte letade efter tecken eller spår för att byggnaderna togs ner med kontrollerade demoleringar, svarade att det var meningslöst eftersom det inte fanns något där att leta efter.
Nu ljuger du igen. Om du hade källhänvisat så hade vi lätt kunnat kontrollera sanningshalten. Men eftersom du ljög så vill du inte att vi ska kontrollera det. NIST hävdar att dom undersökte möjligheten att sprängningar bidrog till eller orsakade byggnadernas kollaps.
Detta vet du ju mycket väl eftersom du hämtat siffran 130 db från deras svar på den frågan under punkt 13, här.

Citat:
Det implicerar givetvis att man på andra sätt hade tagit reda på det. Problemet är att dessa ”sätt” helt saknar publicerat vetenskapligt underlag, vilket innebär att vi fortfarande inte vet om de togs ner med CD’s.
Det kommer aldrig gå att övertyga dig. Inte ens om dom hade undersökt 100.000 stålbitar gällande allt som vetenskapen kan erbjuda så hade du varit nöjd. Du hade bara klagat på att det var för lite, bristande chain of custody eller helt enkelt anklagat dom för att ljuga. Varför är det bara dom som undersökt 100.000 bitar? Fusk! Oberoende tester tack! På varje bit! Att du inte är övertygad är helt enkelt ointressant.

Citat:
17 år, miljontals civila dödade, lemlästade, fördrivna, tusentals miljarder dollar av skattebetalarnas pengar, totalförstörda länder, drakoniska inskränkningar i amerikanernas medborgeliga fri- och rättigheter .... still counting.
Vilken oberoende vetenskaplig undersökning stöder du detta påståendet mot? Du är inte igång med ditt personliga vetande nu igen va? Du vet ju att det inte bevisar något alls... Att 911 resulterade i fruktansvärda följder i andra delar av världen har inget med dina fantasier om semitysta termiter att göra.

Citat:
Var finns bevisen? I ”slasken”?
Vilka bevis? Dom som du aldrig presenterar?
Citera
2018-09-15, 10:53
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Nej, du har ju inte gett mig något skäl att ta del av dom. Varför skulle dom vara det minsta relevanta när du inte ens förstod vad jag pratade om?

Vad är det som du vill bevisa med länkarna? Att byggnaderna revs med ljudlösa sprängämnen eller högljudda sprängämnen? Du kan inte gärna bevisa båda sakerna så bestäm dig för det ena alternativet till att börja med.
Varför måste det ena utesluta det andra?
Citera
2018-09-15, 20:52
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Varför måste det ena utesluta det andra?
Därför att hela poängen med att något är tyst går förlorad om det låter högt. Jag antar att du förstår det och bara tramsar, men nu har du fått det förklarar i alla fall om du mot förmodan verkligen inte skulle ha förstått det.
Citera
2018-09-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Därför att hela poängen med att något är tyst går förlorad om det låter högt. Jag antar att du förstår det och bara tramsar, men nu har du fått det förklarar i alla fall om du mot förmodan verkligen inte skulle ha förstått det.
Man kanske använt tysta sprängmedel som thermate eller liknande där det varit möjligt. Och mer traditionella sprängmedel där det inte funnits andra alternativ.
Citera
2018-09-15, 21:49
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Man kanske använt tysta sprängmedel som thermate eller liknande där det varit möjligt. Och mer traditionella sprängmedel där det inte funnits andra alternativ.
Jasså? Är det inte termit mirakelmedlet som ni utlovat? Är det begränsningar i var det kan användas?

Kan du ge exempel på en sådan begränsning eller begränsad plats?
Citera
2018-09-15, 22:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Varför i hela friden skulle man krångla till det med thermate eller liknande, som aldrig använts i en cd och som hade varit lätt spårbart och giftigt i rasdammet, om man ändå planerade att avslöja sig med vanliga sprängämnen?
Ville man bli avslöjade?
Citera
2018-09-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför i hela friden skulle man krångla till det med thermate eller liknande, som aldrig använts i en cd och som hade varit lätt spårbart och giftigt i rasdammet, om man ändå planerade att avslöja sig med vanliga sprängämnen?
Ville man bli avslöjade?
Hur vet du att thermate aldrig använts tidigare i en cd? Spelar det någon roll om det är lättspårat när Nist inte ens söker efter sprängämnen? Thermate giftigt? I så fall skulle det vara deras minsta problem.
Allt handlar att göra det så diskret som möjligt.
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2018-09-15 kl. 22:19.
Citera
2018-09-15, 22:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur vet du att det aldrig använts tidigare i en cd? Spelar det någon roll om det är lättspårat när Nist inte ens söker efter sprängämnen? Thermate giftigt? I så fall skulle det vara deras minsta problem.
Allt handlar att göra det så diskret som möjligt.

Bevisa gärna att jag har fel... nu är dina argument i nivå med att det kan ha varit aliens eftersom ingen har motbevisat att det var aliens..

Thermate innehåller bariumnitrat, om det fanns rester av detta - som färgflagorna Harrit anslyserade - så hade röddningsmanskap garanterat märkt det...
Citera
2018-09-15, 22:47
Medlem
Citat:
Bevisa gärna att jag har fel... nu är dina argument i nivå med att det kan ha varit aliens eftersom ingen har motbevisat att det var aliens..

Thermate innehåller bariumnitrat, om det fanns rester av detta - som färgflagorna Harrit anslyserade - så hade röddningsmanskap garanterat märkt det...
Är det din tur att vara full idag? Det var du som kom med påståendet att thermate aldrig använts tidigare, totalt utan belägg.
Militär och underrättelsetjänster utför en hel del saker som vi i allmänheten inte har någon aning om. Skulle dom som utförde demoleringen på world trade center inte kunna testa sina metoder innan menar du?
Ja det fanns ju en hel del asbestos med, säkerligen inte nyttigt att andas i sig dammet. Många har ju dött i efterhand just på grund av dammet. Men du menar altså att bariumnitrat inte existerade i dammet?
Citera
2018-09-15, 22:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är det din tur att vara full idag? Det var du som kom med påståendet att thermate aldrig använts tidigare, totalt utan belägg.
Militär och underrättelsetjänster utför en hel del saker som vi i allmänheten inte har någon aning om. Skulle dom som utförde demoleringen på world trade center inte kunna testa sina metoder innan menar du?
Ja det fanns ju en hel del asbestos med, säkerligen inte nyttigt att andas i sig dammet. Många har ju dött i efterhand just på grund av dammet. Men du menar altså att bariumnitrat inte existerade i dammet?
Thermate har aldrig använts i en dokumenterad cd - bevisa gärna att jag har fel. Samma gäller för thermite, nanothermite, hologram, okända tysta sprängämnen, laser, kärnladdningar, antigravitationsvapen och andra påhittade stridsmedel. Återigen - bevisa gärna att jag har fel.

Hade bariumnitrat funnits i dammet hade det dels synt i anslyserna av dammet och dels i antalet döda och genom allergiska reaktioner..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-15 kl. 22:59.
Citera
2018-09-15, 23:01
Medlem
Citat:
Thermate har aldrig använts i en dokumenterad cd - bevisa gärna att jag har fel. Samma gäller för thermite, nanothermite, hologram, okända tysta sprängämnen, laser, kärnladdningar, antigravitationsvapen och andra påhittade stridsmedel. Återigen - bevisa gärna att jag har fel.
Sure, aldrig använts i en dokumenterad cd. Men kanske i en odokumenterad?
Citera
2018-09-15, 23:13
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Militär och underrättelsetjänster utför en hel del saker som vi i allmänheten inte har någon aning om.
Wohoo, ett helt rätt! Men om nu CIA skulle vilja riva WTC 1,2,3,5 och 7 så hade dom nog klätt ut sig med lösnäsa och skägg och betalat Mohammed och hans kompisars flygbiljetter och sedan satt sig ner med en paraplydrink och tittat på och knappast krånglat till det som om det vore en science fiction bok från en annan galax. Om du verkligen tänker efter, blir det inte jävligt barnsligt att tramsa som ni gör om allt möjligt?

Försök att avslöja CIA på ett mänskligt sätt om ni nu misstänker att en hund ligger begraven istället för att fantisera ihop det mest knasiga teorier.

Tysta sprängämnen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in