2018-09-15, 20:57
Medlem
najebans avatar
Tittar man på videon som just nu finns på AB och läser polisens rapport kan man inget annat än konstatera att Kinas underrättelsetjänst valt dåliga skådisar för denna scenen. Dels är det så uppenbart samtidigt som mycket löjligt.
Citera
2018-09-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Sverige retar Kina med den fängslade förläggaren. Svaret blev en illa planerad och genomförd aktion av agenter som skämde ut sig på ett hotell. Vilken nationalitet som helst hade rönt samma svar från hotellet och polisen. Anledningen till att kineserna blev dumpade på en kyrkogård var väl för att de fortsatte bråka i polisbilen. Men det kan drabba turismintäkterna för Sverige framöver. Både för att kommunistpartiet kan obstruera resor till Sverige och för att kineser trots allt upprörs av det dåliga skådespelet. Alla kineser idag känner till opiumförtrycket i 100 år lanserat av européerna och vet också om Kinas återkomst som världens ledande kulturland och andra supermakt. Man ser med historien i ryggen helt enkelt ned på västerlänningen av återvunnen prestige blandad med hämndbegär.
De blev avlägsnade enligt pl13. De blev inte dumpade.
Citera
2018-09-15, 20:58
Medlem
kakelpannas avatar
Kineserna vet att de har problem med utresande kinesiska turister. De har försökt råda bot på att kineser bajsar och kissar på allmäna platser så som mitt i torg, köpcenter och ja till och med i tåg och tunnelbanevagnar.

De kinesiska myndigheterna vet mycket väl att de är fulla av skit.

https://www.youtube.com/watch?v=mACqVa1yp5Y
https://www.youtube.com/watch?v=5hX29_BCiJc
https://www.youtube.com/watch?v=77KLlA8E4Ic

Det är bara bra att kina visar denna sida så att Sverige kan få ett uppvaknande om att världen trots allt inte är så mysig.

Ligger det här i Kinas intresse eller är det bara ett enskilt utspel från personal på ambassaden och enskilda journalister?

Förstår inte varför de sover på gatan och skyller på att det är polisens fel. Förvisso hittar de inte runt i Sverige och det hade polisen kunnat ta hänsyn till även om turisterna var otrevliga och griniga, det där man man diskutera. Men de var ju i ett hotell redan och kunde ha betalat för en natt eller åtminstone försöka söka upp ett annat hotell. De bränner ju sina broar genom att bete sig som svin liksom.

Edit: de snackar ju för fan engelska och har tjockjacka på sig. Nej, polisen behövde inte sitta barnvakt åt dem och visa dem runt. Pinsamt.

Edit2: Misstänker också kinesisk underrättelsetjänst. Så jävla dåliga.
Senast redigerad av kakelpanna 2018-09-15 kl. 21:04.
Citera
2018-09-15, 21:04
Medlem
brutefishs avatar
brukar frekventa michelinkrogar över världen.

och är typ alltid regel och extremt få undantag när det befinner sig kinesiska gäster på stället, det blir tråkig stämning. trots att det är kineser med mycket pengar så beter dom sig som svin.

men det är inte på något sätt en konspiration som någon skrev tidigare i tråden.
kina tog tillfället i akt att attackera sverige eftersom vi vill ha loss en journalist som sitter fängslad i kina.
det är kina i ett nötskal, de försöker med allt.

det är på gränsen att man tom skulle kunna tro att de blivit ditskickade just för att ställa till det.
men det är nog lite väl foliehatt.
Citera
2018-09-15, 21:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Kinesen på ytan:
Välpolerad. Väluppfostrad. Ödmjuk.

Kinesen inuti enligt flera författare som levt i deras land:
Barsk. Bråkig. Ouppfostrad. Bufflig. Livsmotto: "the squeaky wheel gets all the grease".
Går ej att ha i möblerade rum. Von Oben-attityd. Rapar, fiser, kliar sig i skrevet och skiter i vem som tittar.

Kineserna på mitt lokala badhus: har en heldag med sina barn och tar 85% av ALLA flytleksaker som finns i hela poolen och baxar upp på varandra åt deras två barn. Jag: ska hämta den sista, en pool noodle som är över (till ett anhörigt barn till mig). De har släppt den till förmån för alla andra leksaker. Jag simmar efter den. Tar den. Då vänder sig kineskärringen om, drar i den och säger på bruten svenska - "Den är vår!" typ. Då sa jag (leende):
- "Jaha! Men eftersom ni har alla andra leksaker kanske jag kan låna den här?" Föreslog också en bytesaffär med ett "flytdjur". Inte intresserad. Så sa hon - "Du får LÅNA den (pool noodle). Men vi vill ha den tillbaka!"

Kunde inte låta bli att undslippa mig ett - "Åh, är det er egen? Medtagen hemifrån?"

Hon bara tittade på mig som om jag var hennes köksa eller något och teg. Naturligtvis var även denna badhusets.

En annan sak om de här turisterna: varför skriver de inte ett ord om de snälla (dumsnälla) svenskar som erbarmade sig över dem och skjutsade in dem till stan igen?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-09-15 kl. 21:10.
Citera
2018-09-15, 21:09
Medlem
kakelpannas avatar
Hade man inte räknat med att sanningen skulle komma ut?

Vad tror ni att det kinesiska samhället tänker om det här, är de medvetna om hur löjligt det är och får de ens tillgång till originalvideorna eller är de lika griniga?
Citera
2018-09-15, 21:10
Medlem
Tre saker angående hur hotellet förmodligen agerat angående dessa kineser:

1. Alla som jobbat på hotell/hostel vet att kinesiska gäster är patrask.

2. INGET hotell tar emot en walk-in efter klockan 22.00 då hotellen vet att det bara är drägg. Standard-svaret är ALLTID att det är fullbokat. Enda hotellet med självaktning som släpper in en walk-in efter 22.00 är om det är en affärsresenär. Dessa kineser hade fått gå till bra många hotell mitt i natten innan de hade blivit insläppta.

3. INGEN som inte bor på hotellet/hostelet kan sitta kvar i lobbyn halva natten. Dom kör man ut själv, med hjälp av ordningsvakter eller polis. Hotellobby är ingen jävla allmän plats som många tror. Dessutom är det säkerhetsrisk för personal.
Citera
2018-09-15, 21:14
Medlem
Varför dumpade polisen kineserna vid en kyrkogård?

Kan tolkas som väldigt hotfullt.
Citera
2018-09-15, 21:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Varför dumpade polisen kineserna vid en kyrkogård?

Kan tolkas som väldigt hotfullt.
Nej j det görs för jämnan med EUmötes-demonstranter, fotbollshuliganer etc. Skogskyrkogården är inte jättelångt ifrån Gullmarsplan och andra t-stationer. Det är ett go-to-ställe att lämpa av bråkstakar på för polisen. De vill ju inte att de för snabbt ska tillbaka till samma ställe och fortsätta bråka!

Sån himla tur att de flesta har videospelare på sina mobiler nu för tiden. Sett videon på AB och poliserna bör ju frias totalt mha den. Turisterna filmar, skriker "gråter" och spelar värre än rumänskromska Geica, Leica och Freica som blir avvisade.
Citera
2018-09-15, 21:22
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Om människan är så sjuk att den enbart kan ligga still på marken, ja då ber man väl om sjukvård långt innan istället för att sitter i en lobby i flera timmar? Kollar man senaste filmen på Aftonbladet så kan ju uppenbarligen "sonen" engelska...
Citera
2018-09-15, 21:22
Medlem
Det finns en anledning till varför man brukar säga att kineser är det värsta turisterna. Jävla avskum och vilken jävla ursäkt till "land". Underutvecklade, otrevliga, råa, saknar moral och skick, saknar respekt etc. etc.
Citera
2018-09-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najeban
Tittar man på videon som just nu finns på AB och läser polisens rapport kan man inget annat än konstatera att Kinas underrättelsetjänst valt dåliga skådisar för denna scenen. Dels är det så uppenbart samtidigt som mycket löjligt.
Årets Oscar går till Mr Zeng i rollen som bortskämd kines.
Detta är i klass med kineserna som slänger sig framför bilar i insurance scams.
Ambassaden gjorde verkligen bort sig här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in