Citat:
Det finns en reporter på Fyens.dk som är mycket fängslande återgett rättegångsdagarna via sin närvaro i byretten. Det är detaljerat och målande där det allvarliga fångas parallellt med en mix av drypande ironi.
Ämnar citera en sammanfattning av åklagarens slutplädering i byretten samt sista dagens domslut.
DAG 12: Peter Madsen er en utroværdig morder
25. april 2017
Fram tills sista ordet är sagt ska jag följa rättsfallet om det så handlar om en resningsansökan.
Det kommer oändliga poddar, böcker och dokumentärer i tv och på film om PM och jag kommer inte se en enda av dem.
Ju mer efterfrågan, ju mer läsare och tittare - ju mer gynnas hans narcissism och grandiositet som psykopat.
Han skulle fullständigt älska att hans perversa personlighet och ubåt står i centrum i evigheters evighet. För min del ska han likt Nerijus Bilevicius dö ut i tomma intet som den bleka skit han är och samma inställning har jag till uppmärksamhetshoran Möller.
Hur ser ni på saken?
Ämnar citera en sammanfattning av åklagarens slutplädering i byretten samt sista dagens domslut.
DAG 12: Peter Madsen er en utroværdig morder
25. april 2017
Fram tills sista ordet är sagt ska jag följa rättsfallet om det så handlar om en resningsansökan.
Det kommer oändliga poddar, böcker och dokumentärer i tv och på film om PM och jag kommer inte se en enda av dem.
Ju mer efterfrågan, ju mer läsare och tittare - ju mer gynnas hans narcissism och grandiositet som psykopat.
Han skulle fullständigt älska att hans perversa personlighet och ubåt står i centrum i evigheters evighet. För min del ska han likt Nerijus Bilevicius dö ut i tomma intet som den bleka skit han är och samma inställning har jag till uppmärksamhetshoran Möller.
Hur ser ni på saken?
Detaljerna är så gräsliga att det är nog och blir över. Jag är färdig med PM, men önskar nu bara att han får livstid eller förvaring. Helst att skulle erkänna, men det kommer troligen inte ske. Detta är en slags lek för honom och han anser nog att han har bollen och vill ha den kvar. Vi vet inte, kanske vi får veta om några år? Kanske han säger nåt då - och DET vill jag INTE lyssna på i detalj. Bara att han erkänner, eller om hans pladdrande trut troligen avslöjar det för en medfånge, som i sin tur berättar.
(Arbogakvinnan Johanna Möller är ungefär likadan: en lika grym och grotesk person. Den som så önskar kan lyssna på i dokumentärserien i morgon söndag 16/9 i Svt om henne. Nils Bergman ((han med Rättegångspodden.se i samarbete med SVT)) )