2018-09-15, 14:24
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Du kopplar in kabeln inett uttag på boxen där du ser ett rött ljus. Samma sak kopplar du in i Tvn

Ah, har du länk till vilken kabel man ska ha?

Fungerar den här? https://www.biltema.se/kontor---teknik/ljud/ljudkablar/35-mm-kablar/toslink---toslink-2000033437
Senast redigerad av Freebop 2018-09-15 kl. 14:26.
2018-09-15, 14:28
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Länk

En sådan ska det vara. Men som sagt allt sker på egen risk.
2018-09-15, 14:30
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Länk

En sådan ska det vara. Men som sagt allt sker på egen risk.

Finns det några risker med att använda en sån kabel? 🤔
2018-09-15, 14:33
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Finns det några risker med att använda en sån kabel? 🤔
Nej men oftast har många 500 olika enheter där emellan som ska kopplas in som bara gör det krångligt. Du får utforska lite själv. Det är iaf den kabeln som behövs.
2018-09-15, 14:37
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Nej men oftast har många 500 olika enheter där emellan som ska kopplas in som bara gör det krångligt. Du får utforska lite själv. Det är iaf den kabeln som behövs.

Har bara boxen och en sketen Samsung TV 😅 tack för tipset. Hitta samma kabel för 45kr hos biltema
2018-09-15, 14:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Fungerar den här? https://www.biltema.se/kontor---teknik/ljud/ljudkablar/35-mm-kablar/toslink---toslink-2000033437

Ofta har dock TV bara spdif-out och inte input. Förstärkare/Hemmabio har i högre utsträckning input för spdif.

Kolla på aktuell TV att den har spdif-input och inte bara output.
2018-09-15, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Är du nöjd med 256an? Den har ju bra specs, men verkar som att infomir slutat tillverka den och ersatt med 322/324 som har mindre imponerande specs. Det fattar jag inte...

Ja, jag får nog säg att jag är nöjd både med det intuitiva gränssnittet samt att jag upplever den som väldigt snabb.
Har en polare som kör 254 och den är påtagligt slöare att hantera.
Dock ska nämnas att jag redan efter ca 2 v användning har råkat ut för hängningar som bara blivit hjälpta av en "polsk resett" (dvs man får dra ut nätsladden).
2018-09-15, 15:42
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Ja, jag får nog säg att jag är nöjd både med det intuitiva gränssnittet samt att jag upplever den som väldigt snabb.
Har en polare som kör 254 och den är påtagligt slöare att hantera.
Dock ska nämnas att jag redan efter ca 2 v användning har råkat ut för hängningar som bara blivit hjälpta av en "polsk resett" (dvs man får dra ut nätsladden).

Ja, det verkar vara många som måste göra en polsknorsk reset då och då. En polare får också göra det ibland med maggen. Men det får man kanske leva med...
2018-09-15, 15:54
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ja, det verkar vara många som måste göra en polsknorsk reset då och då. En polare får också göra det ibland med maggen. Men det får man kanske leva med...
Händer även med TVIP också så det får man leva med
2018-09-15, 15:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Händer även med TVIP också så det får man leva med

Jo det är bara ta det. Får ju göra det med mycket av elektroniken man har. Router, mobil, dator... Ingen stor grej. Bara det inte händer flera ggr per dag.
2018-09-15, 15:58
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Jo det är bara ta det. Får ju göra det med mycket av elektroniken man har. Router, mobil, dator... Ingen stor grej. Bara det inte händer flera ggr per dag.
Nej
2018-09-15, 17:35
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Är det någon leverantör som fått slå igen sin business?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in