2018-09-15, 12:17
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Sitter och jämför boxar ännu fast jag bestämt mig för en MAG322W1, då jag såg hur snabb den var i bläddring och elgruvan hade REA på den. Men fan TVIP 412 har 1,5 GHZ cpu, medan Maggen har 750 mhz. Är inte det en jävla skillnad??
Jo, men det är inget du kommer störa dig på. Köper du en mag så kan du räkna med att vissa filmer/serier inte fungerar på mag då mag inte har stöd för en ljudtyp.

Alternaivt köp en Nvidia Shield så får du kräm så det räcker.
2018-09-15, 12:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jo, men det är inget du kommer störa dig på. Köper du en mag så kan du räkna med att vissa filmer/serier inte fungerar på mag då mag inte har stöd för en ljudtyp.

Jo Nvidia Shield är väl optimala men då ska man betala 3 ggr priset av MAG322W1 också och riktigt så all-in går jag nog inte. En vanlig box som är snabb i bläddring, och sen en stabil levetantör som inte laggar, räcker för mig. Får hoppas den där ljud-codecen fixas på Mag, men kanske inte är riktigt så enkelt då det borde varit fixat redan om så var fallet?
2018-09-15, 12:36
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Jo Nvidia Shield är väl optimala men då ska man betala 3 ggr priset av MAG322W1 också och riktigt så all-in går jag nog inte. En vanlig box som är snabb i bläddring, och sen en stabil levetantör som inte laggar, räcker för mig. Får hoppas den där ljud-codecen fixas på Mag, men kanske inte är riktigt så enkelt då det borde varit fixat redan om så var fallet?
Dom har inte fixat det på alla år som vi har klagat till dom så vet inte varför dom ska göra det nu. Ska du bara se på live tv så är det inget problem, det är enbart hos serier och filmerna.

Bättre att köpa en bra produkt från första början än att vara halvnöjd som bara blir pannkaka.
2018-09-15, 12:44
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Dom har inte fixat det på alla år som vi har klagat till dom så vet inte varför dom ska göra det nu. Ska du bara se på live tv så är det inget problem, det är enbart hos serier och filmerna.

Bättre att köpa en bra produkt från första början än att vara halvnöjd som bara blir pannkaka.

True true. På TVIP funkar ljudet från serier och filmer? Har tvip någon nackdel då gentemot Mag?
2018-09-15, 12:45
Medlem
Citat:

Då jag har en Mag 256 så har jag också sprungit på problemet att vissa ljudformat inte stöds.
Efter ha snokat runt lite har jag förstått att det FINNS en lösning och det är att använda en spdif-kabel.
Har dock inte testat själv en men det ska tydligen lösa problematiken!
2018-09-15, 12:49
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Då jag har en Mag 256 så har jag också sprungit på problemet att vissa ljudformat inte stöds.
Efter ha snokat runt lite har jag förstått att det FINNS en lösning och det är att använda en spdif-kabel.

Åfan spdif kör jag ju redan idag med. Konstigt att det inte är uppmärksammat mer, att det funkar på spdif.
2018-09-15, 12:57
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Precis det stämmer, har glömt att nämna det. Dock har jag inte fått surrounden att fungera via min mag box, men kör jag via Tvn så funkar det. Kan vara någon inställning också.
2018-09-15, 13:07
Medlem
Browndawgs avatar
Är det verkligen original-grejer hos dvbmarket? Nu får jag väl passa mig så inte moderator tror jag gör reklam...
2018-09-15, 13:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Är du nöjd med 256an? Den har ju bra specs, men verkar som att infomir slutat tillverka den och ersatt med 322/324 som har mindre imponerande specs. Det fattar jag inte...
2018-09-15, 13:54
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Är du nöjd med 256an? Den har ju bra specs, men verkar som att infomir slutat tillverka den och ersatt med 322/324 som har mindre imponerande specs. Det fattar jag inte...
Jag kör 256 w2 och är nöjd
2018-09-15, 14:08
Medlem
Freebops avatar
Citat:

Kan du förklara hur man ska få det att funka med spdif-kabel?
2018-09-15, 14:19
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Kan du förklara hur man ska få det att funka med spdif-kabel?
Du kopplar in kabeln inett uttag på boxen där du ser ett rött ljus. Samma sak kopplar du in i Tvn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in