2018-09-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Nej, inte om vi tror på vittnet "Hanna". Hon säger att bilen på Ekuddenvägen vände nere vid Bäcken och körde tillbaka upp mot Marieforsleden. Om "Hanna" har rätt kan vi kasta din teori i soptunnan.
"NN hörde dock ingen bilmotor som var igång och såg heller ingen bil" Citat ur polisens förhör med "Hanna". Jag trodde att du hade bättre koll eller sprider du desinformation medvetet?
Senast redigerad av divadnil 2018-09-14 kl. 17:08.
Citera
2018-09-14, 17:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Min fetning: Nej, inte om vi tror på vittnet "Hanna". Hon säger att bilen på Ekuddenvägen vände nere vid Bäcken och körde tillbaka upp mot Marieforsleden. Om "Hanna" har rätt kan vi kasta din teori i soptunnan.

Tror du själv att "Hanna" har rätt? det låter onekligen så.
Men vad var det då för bil som var inne och körde på cykelvägen mellan ca 02:30 och 02:45? Påstår du nu helt plötsligt att det var buskörande ungdomar som orsakade däckspåren vid lekplatsen? Wow Ugglan, kreativt... verkligen!

"Hanna" var hemma igen 02:30 så hon vet ju ingenting om den vita bilen som körde in på cykelvägen och kom tillbaka efter 10 min. men uppenbarligen så skedde ju detta, åtminstone enligt killarna i bilen på Hällristningsvägen.

Det är dags att du förklarar det här med bilen inne på cykelvägen nu Ugglan:
Var det en buskörning eller var GM som lastade in kroppen?
Eller blir du svarslös nu för att du själv tvingas kasta din teori i soptunnan p.g.a. "Hanna"?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-14 kl. 17:37.
Citera
2018-09-14, 17:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag valde att hålla mig undan ett tag för att iaktta tråden. Vips sjönk pulsen i tråden och snacket om "bröder" bredde ut sig igen. Och helt plötsligt var några användare "sams" och inga större meningsskiljaktigheter förekom. Ja, Pudelfrillan svarade inte ens på ett "kritiskt" inlägg från divadnil! Inget tal om KM, "mannen med pilotglasögon" eller brovittnet, inte! När jag sedan tittar fram igen och närmar mig "mannen med pilotglasögon" och brovittnet möts jag av ett kompakt motstånd och protesterande. Ja, inte ens Helenas hemgång med hjälp av Judaland föll i god jord. Man kan få fram mycket användbar information av till synes ingenting.

Att "mannen med pilotglasögon" är inblandad råder det för min egen del inget tvivel om. Högst sannolikt finns Helenas kvarlevor på marker som direkt kan knytas till mannen och därför kan han heller inte ens anonymt tipsa om var kroppen finns. Det verkar dock finnas indikationer som säger att polisen intresserar sig för dessa marker. Jag tror att "mannen med pilotglasögon" fick hjälp av en mycket närstående person, en person som idag mår mycket dåligt av att bära på detta oket. Detta är mina personliga tankar utifrån det som föreligger. Ska bli intressant att se om de respekteras eller om de med alla till buds stående medel ska bombas sönder.

Ja det är oerhört lugnt och skönt när du tar en paus, tänk om det kunde ske oftare.

"snacket om "bröder" bredde ut sig igen? Alltså Ugglan vad pratar du om?
Jag kollade upp bröderna B. lite grann efter att divadnil nämnde dom, var det så farligt?
Vill du att jag ska lova dig på heder och samvete att aldrig mer nämna eller ta upp dessa bröder igen, blir du glad och nöjd då?

Nej varför skulle jag tala om KM, jag tror inte på honom och någon GM det är han definitivt inte i mina ögon.
Du och "hela tråden" babblar ju om KM det räcker väl gott med det eller? eller är det nolltolerans som gäller mot folk som vägrar att spekulera om KM? (märkligt dock att "hela tråden" också var borta när du var borta)

Och nej, jag hade inget positivt att säga om brovittnet heller när du var borta, av den enkla anledningen att jag är väldigt skeptisk till det tipset/ vittnesmålet.
Är det ok att jag tycker så för herrn eller ska jag bara låta bli att ta upp opassande saker som att brovittnets vittnesmål kanske kan vara ett anonymt inringt tips som dessutom är falskt med syfte att vilseleda?

Det är bra att du tror dom du tror, men glöm inte att även andra har rätt att tro på det dom gör, ok? Det är märkligt att DU har så ofantligt svårt för detta, att du inte bara kan respektera att folk har andra åsikter som inte passar in i ditt eget snäva tänk.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-14 kl. 18:51.
Citera
2018-09-14, 18:20
Medlem
Nyckeln till det har ar fortfarande bilen. Var kare professor GW har ju flertalet ggr uttalat sig och i princip sagt allt forutom namnen pa garningsmannen. Jag skulle bli enormt forvanad om erfarna utredare som kan jobba "baklanges" igenom utredningsmaterialet inte har lagt ihop det har pusslet utan storre problem, men i brist pa teknisk bevisning sa gar det inte att anhalla personen/personerna i fraga.

Det enda vittnesmalet som kan ge fallande dom (nu ar det ju preskriberat, men principiellt uttryckt) ar ett 100% vattentatt vittnesmal som placerar HA tillsammans med identifierade personer och en bil dar hon observeras kliva in i namnda bil.

Polisen maste ju ha tankt logiskt och sa fort "vit bil i omradet under aktuell tidpunkt" iakttagelser gjordes bankat en utredare framfor en dator for att korsreferera alla personer inom HA's narhet mot fordonsregistret ? Via forhorsmaterial kan man sedan ga djupare nar man korsrefererar de personernas vanner/bekanta/slaktingar etc och jobba sig fram den vagen. Det ar ocksa helt tokigt att av de 4 (!) personer som sett bilar runt detta omrade kan ingen spika en bilmodell ?

Maste ju finnas Mariestadgrabbar som har koll pa vilka bilar folk korde ?
Citera
2018-09-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Nyckeln till det har ar fortfarande bilen. Var kare professor GW har ju flertalet ggr uttalat sig och i princip sagt allt forutom namnen pa garningsmannen. Jag skulle bli enormt forvanad om erfarna utredare som kan jobba "baklanges" igenom utredningsmaterialet inte har lagt ihop det har pusslet utan storre problem, men i brist pa teknisk bevisning sa gar det inte att anhalla personen/personerna i fraga.

Det enda vittnesmalet som kan ge fallande dom (nu ar det ju preskriberat, men principiellt uttryckt) ar ett 100% vattentatt vittnesmal som placerar HA tillsammans med identifierade personer och en bil dar hon observeras kliva in i namnda bil.

Polisen maste ju ha tankt logiskt och sa fort "vit bil i omradet under aktuell tidpunkt" iakttagelser gjordes bankat en utredare framfor en dator for att korsreferera alla personer inom HA's narhet mot fordonsregistret ? Via forhorsmaterial kan man sedan ga djupare nar man korsrefererar de personernas vanner/bekanta/slaktingar etc och jobba sig fram den vagen. Det ar ocksa helt tokigt att av de 4 (!) personer som sett bilar runt detta omrade kan ingen spika en bilmodell ?

Maste ju finnas Mariestadgrabbar som har koll pa vilka bilar folk korde ?

Du har helt rätt - fanns det vittnen (2 grabbar) i en bil så tro fasiken att de visste vem/vilken bilbsom kom farande framför deras ögon. Rena skämtet att de inte hade koll vems bil det var!!!
Citera
2018-09-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
"NN hörde dock ingen bilmotor som var igång och såg heller ingen bil" Citat ur polisens förhör med "Hanna". Jag trodde att du hade bättre koll eller sprider du desinformation medvetet?

INGEN som reagerar på detta? "Hanna" varken såg eller hörde någon bil! Hon hörde bildörrar slå igen! Ugglan däremot påstår att hon såg bilen vända och köra tillbaka!???
Citera
2018-09-14, 22:14
Medlem
Citat:

INGEN som reagerar på detta? "Hanna" varken såg eller hörde någon bil! Hon hörde bildörrar slå igen! Ugglan däremot påstår att hon såg bilen vända och köra tillbaka!???
Hon hörde bilen. Är rätt säker på att den uppgiften finns någonstans och att det inte är en trådsanning.
Förresten, gick det att köra in på cykelvägen mot lekplatsen direkt från ekuddenvägen som idag eller var man tvungen att köra via infarten till Bäcken?
Citera
2018-09-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Hon hörde bilen. Är rätt säker på att den uppgiften finns någonstans och att det inte är en trådsanning.
Förresten, gick det att köra in på cykelvägen mot lekplatsen direkt från ekuddenvägen som idag eller var man tvungen att köra via infarten till Bäcken?
NEJ hon varken såg eller hörde bilen!!
https://sverigesradio.se/fallethelena/
Läs polisförhöret med vittnet som hörde kvinnoskriket.
Senast redigerad av divadnil 2018-09-14 kl. 22:37.
Citera
2018-09-14, 22:46
Medlem
Citat:
NEJ hon varken såg eller hörde bilen!!
https://sverigesradio.se/fallethelena/
Läs polisförhöret med vittnet som hörde kvinnoskriket.
Där i står det inte, nej. Men är fortfarande rätt säker på att det är en uppgift inte helt tagen ur luften av Ugglan. Kan det vara så att det nämns i radioserien?
Citera
2018-09-14, 22:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Där i står det inte, nej. Men är fortfarande rätt säker på att det är en uppgift inte helt tagen ur luften av Ugglan. Kan det vara så att det nämns i radioserien?

Nej, det är användaren "Gatsten" som har skrivit om detta. Han/hon hade själv kontaktat "Hanna" som jag förstod det. "Hanna" säger att hon hörde bilen ute på Ekuddenvägen när hon rastade hunden, och att bilen körde ner till Bäcken och vände upp mot Marieforsleden. Den var alltså aldrig inne på gång-/cykelvägen. Runt kanske 20 minuter senare kommer det en bil som killarna på Hällsritningsvägen ser. Det är alltså bilen på Ekudden-vägen som "Hanna" kopplar till bråket i Kohagen och bildörrarna som slås igen.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-09-14 kl. 22:54.
Citera
2018-09-14, 22:54
Medlem
Citat:
Nej, det är användaren "Gatsten" som har skrivit om detta. Han/hon hade själv kontaktat "Hanna" som jag förstod det.
Då kanske den uppgiften bör sättas inom parentes. Har ingen anledning att tvivla, men inte heller tvärtom.
En alternativ fundering är, återigen, vittnets trovärdighet.
Citera
2018-09-14, 22:58
Medlem
Citat:
Nej, det är användaren "Gatsten" som har skrivit om detta. Han/hon hade själv kontaktat "Hanna" som jag förstod det.
Så då tycker du att du kan gå på hörsägen i tråden istället för på polisförhör med "Hanna" som det finns dokumentation på? Där sjönk du långt långt ner i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in