2018-09-14, 19:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker det vore bra om han fick prata lite. Förmodligen skulle han göra bort sig ännu mer.
Ja.
Tänk dig en tårdrypande Madsen som berättar om sin förlorade framtid och glömmer helt bort "problemet" Kim som han försökte gömma i mindre bitar.
Kim och övervakningskameran som gjorde det jobbigt för stackarn. Om och om igen fick ha hitta på nya lögner. Det enda som saknades var att hon dött av ålderdom.
Senast redigerad av develi 2018-09-14 kl. 19:34.
Citera
2018-09-14, 20:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skulle tro att alkoholister skulle jubla över dina recept, Dr Krall.

Får han för sig att han ska komma med nåt excellent så vete tusan vem i världen som skulle få stopp på honom. Är han lika pantad som Möller så har en advokat nada att säga till om.

Förmodligen är det så, ett fåtal skulle jubla över min medicinering.

Ja, stackars advokat som försvarade Möller, hon hade det inte lätt inte, så fort Möller öppnade käften så var det kört, vilket sisofysarbete den stackaren hade att utföra.

Madsens advokat kanske kan hålla sin klient i stramare tyglar för det vore ju förödande för henne om Madsen fick fabulera fritt men vi får se, han kanske får för sig att prata en sista gång innan dom faller.
Citera
2018-09-14, 21:14
Medlem
Om jag kommer ihåg rätt, kände PM och hans advokat Bettina varandra sedan tidigare. Har det kommit fram i vilket sammanhang kände de varandra?
Citera
2018-09-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Om jag kommer ihåg rätt, kände PM och hans advokat Bettina varandra sedan tidigare. Har det kommit fram i vilket sammanhang kände de varandra?

Har också tänkt att det kanske är så. I.o.f.s behöver det inte betyda nåt. Vore värre om åklagaren och PM kände varandra. Eler domaren! Eller om PM känner övriga jurister och nämndemän = jäv.
Citera
2018-09-14, 21:26
Medlem
Citat:

Nej de kände inte varandra öht innan detta. Det var någon i PMs familj som rekommenderade henne.
Citera
2018-09-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har också tänkt att det kanske är så. I.o.f.s behöver det inte betyda nåt. Vore värre om åklagaren och PM kände varandra. Eler domaren! Eller om PM känner övriga jurister och nämndemän = jäv.
Jag håller med dig! men jag kommer ihåg också att advokaten ville betona ner att PM tittade på såna filmer "det var efter att åklagaren visade filmer på halshuggning av kvinnor som PM tittade på eller sparade i sin dator" och sa att det var normal att titta på såna filmer och de personer som inte gör detta är onormala . Kan advokaten vara en pervers person som hade gemensamma intresse med PM d. v. s. SM?
Citera
2018-09-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej de kände inte varandra öht innan detta. Det var någon i PMs familj som rekommenderade henne.
Ju! Bettina svarade på en journalists fråga angående detta och sa att hon och PM kände varandra sedan tidigare men hon sa att hon inte ville berätta på vilket sätt de kände varandra och det skulle vara mellan henne och PM och ingen annan fick veta detta
Citera
2018-09-14, 22:58
Medlem
Citat:

Ja, det var hans "storebror." Han knipsade dock bort PM tämligen snabbt från det släktskapet när han insåg exakt hur "särskild" hans halvbror var.

Jag tror däremot att PMs halvbror kan ha känt till Bettina innan via sitt företag/yrkets vägnar/kontakter mm. Bettina hade inte ens hört Madsens namn och visste ens om hans existens tidigare. Att han kallades RaketMadsen visste hon inte.

Hon lät sig intervjuas i ett långt reportage i ngn dansk större månadsspecial där det framkom tydligt. Namnet? Ingen aning?
Senast redigerad av Remark 2018-09-14 kl. 23:02.
Citera
2018-09-15, 06:36
Medlem
Citat:
Ju! Bettina svarade på en journalists fråga angående detta och sa att hon och PM kände varandra sedan tidigare men hon sa att hon inte ville berätta på vilket sätt de kände varandra och det skulle vara mellan henne och PM och ingen annan fick veta detta

Här kan du läsa Betinas svar att de aldrig setts innan:

- Jeg er træt af at høre de gisninger og historier, der kører rundt. Jeg er blevet forsvarer, vil jeg tro, fordi jeg er blevet anbefalet til familien. Jeg kendte ikke Peter Madsen eller hans familie på forhånd. Jeg blev kontaktet og spurgt, om jeg kunne være interesseret i sagen, og jeg sagde ja 11. august om aftenen, lød det dengang.
https://ekstrabladet.dk/112/madsens-forsvarer-afsloerer-jeg-fik-trusler-fra-fremmede/7246838
Citera
2018-09-15, 06:59
Medlem
Citat:

- Jeg er træt af at høre de gisninger og historier, der kører rundt. Jeg er blevet forsvarer, vil jeg tro, fordi jeg er blevet anbefalet til familien. Jeg kendte ikke Peter Madsen eller hans familie på forhånd. Jeg blev kontaktet og spurgt, om jeg kunne være interesseret i sagen, og jeg sagde ja 11. august om aftenen, lød det dengang.
https://ekstrabladet.dk/112/madsens-forsvarer-afsloerer-jeg-fik-trusler-fra-fremmede/7246838

Precis, det stämmer helt med min bestämda bild av det hela.
Citera
2018-09-15, 12:27
Medlem
Citat:

Ja, okej! Jag hade inte läst detta. Det jag menade i mitt tidigare inlägg, var en filmklipp där hon hade en cykel med sig och svarade snabbt på en fråga från en journalist och sa: "jag och Peter kände varandra från tidigare men på vilket sätt, ska det vara mellan mig och honom". Men det verkar att hon har nekat detta efteråt som jag missat att läsa. Tack för upplysningen
Senast redigerad av matematiker 2018-09-15 kl. 12:52.
Citera
2018-09-15, 12:49
Medlem
Varför har de bytt åklagare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här