2018-09-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det nämns att rättegången kan komma att tas om pga kollapsen i rätten idag. Men det kan väl inte gälla HELA rättegången? Bara det som var idag, eller?

Om den lekmannadomare som idag kollapsade inte kan medverka mer i förhandlingen måste hela förhandlingen i Landsretten tas om. Det var ju redan innan dagens händelse 1 lekmannadomare borta pga av att hen fått uppdrag i statlig styrelse. Man hade då delat upp dennes röst till de 2 resterande lekmännen.
Citera
2018-09-14, 17:42
Medlem
develis avatar
Lite mer detaljer om dagens händelse, man får hoppas det bara var en svimning och inte nåt mer allvarligt som låg bakom frånvaroattacken.
Citat:
»Vi er nødt til at holde en pause,« sagde retsformanden.

Til højre for ham sad den ene af de to lægdommere sammensunket i stolen. Han var helt grå i ansigtet.

I et øjeblik stod luften stille i lokalet. Herefter brød en heftig aktivitet ud.

En journalist rejste sig og forlod sin livedækning for at hjælpe domsmanden. To politibetjente i civil fulgte efter og hjalp journalisten med at yde førstehjælp til den 60-årige domsmand. Drabschef Jens Møller og Kim Walls far ilede også op til podiet for at hjælpe domsmanden.

En hjertestarter blev rekvireret, men blev ikke taget i brug. Den 60-årige domsmand kom til bevidsthed og var i stand til at sige sit navn og personnummer.
https://www.bt.dk/krimi/domsmand-besvimede-under-peter-madsen-sagen
Citera
2018-09-14, 17:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lite mer detaljer om dagens händelse, man får hoppas det bara var en svimning och inte nåt mer allvarligt som låg bakom frånvaroattacken.

Verkar ju trots allt ha gått ganska bra, förhoppningsvis behövs inte hela rättegången tas om utan kan fortsätta med att göra färdigt den här dagen.

I och med att dom skulle levereras efter att den här dagen var över så får man ju anta att de trots allt är ganska säkra på vad de ska dela ut för straff, allt annat vore ju konstigt.
Citera
2018-09-14, 17:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Verkar ju trots allt ha gått ganska bra, förhoppningsvis behövs inte hela rättegången tas om utan kan fortsätta med att göra färdigt den här dagen.

I och med att dom skulle levereras efter att den här dagen var över så får man ju anta att de trots allt är ganska säkra på vad de ska dela ut för straff, allt annat vore ju konstigt.
Jo, om ganska bra är referensram gentemot hjärtstopp alt fortsatt medvetslöshet.
Jag hade väl mer bakomliggande orsaker i åtanke som ischemi eller arytmi och då lär han inte vara redo i dagarna för slutpläderingar. Nu stod det dock att Kirk beskrev tingen mycket målande och ihop med pressen kanske det blev för mycket.
Tydligen ska det finnas tid på slutklämmen för PM att uttala sig. Yak..
Citera
2018-09-14, 18:07
Medlem
Citat:
Jo, om ganska bra är referensram gentemot hjärtstopp alt fortsatt medvetslöshet.
Jag hade väl mer bakomliggande orsaker i åtanke som ischemi eller arytmi och då lär han inte vara redo i dagarna för slutpläderingar. Nu stod det dock att Kirk beskrev tingen mycket målande och ihop med pressen kanske det blev för mycket.

Jag tror absolut inte att PM kommer uttala sig. Det är enl advokat Mette Grith Stage inte att rekommendera för en gärningsperson som inte erkänt brottet/brotten. I Byret hade han ju inte heller mycket att säga mer än att han var "ked af det". Tanken idag var ju att det skulle vara pläderingar fram till lunch, ev "sista ord" från PM och därefter överläggning/votering för domarna.
Citera
2018-09-14, 18:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag tror absolut inte att PM kommer uttala sig. Det är enl advokat Mette Grith Stage inte att rekommendera för en gärningsperson som inte erkänt brottet/brotten. I Byret hade han ju inte heller mycket att säga mer än att han var "ked af det". Tanken idag var ju att det skulle vara pläderingar fram till lunch, ev "sista ord" från PM och därefter överläggning/votering för domarna.
Fast du glömde att han protesterade mot RPU:n. Det var allvarligt att de sa fel om hans kläder, nån annan erinran hade han inte.

Det beror väl på om Betina får stopp på honom. Om han inte minns sin egen uppmaning att lära sig hålla käft som huvudmisstänkt.
Citera
2018-09-14, 18:26
Medlem
Citat:
Fast du glömde att han protesterade mot RPU:n. Det var allvarligt att de sa fel om hans kläder, nån annan erinran hade han inte.

Det beror väl på om Betina får stopp på honom. Om han inte minns sin egen uppmaning att lära sig hålla käft som huvudmisstänkt.

Haha, just ja det var väldigt viktigt att påpeka. Ja för sitt eget bästa bör han hålla käften, kanske lyckas, kanske inte.
Citera
2018-09-14, 18:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Jepp, inget hjärtstopp och ingen starthjälp för hjärtat behövdes, han kunde till och med rabbla upp sitt personnummer om jag nu förstod allt rätt, prima liv i dansken alltså.

Han får ta sig en redig Tuborg eller Carlsberg så är han med i matchen igen.

Madsen kommer att hålla käften, öppnar idioten munnen så har han garanterat en livstid att se framemot, det har nog Bettina gjort klart för honom.
Citera
2018-09-14, 18:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Jepp, inget hjärtstopp och ingen starthjälp för hjärtat behövdes, han kunde till och med rabbla upp sitt personnummer om jag nu förstod allt rätt, prima liv i dansken alltså.

Han får ta sig en redig Tuborg eller Carlsberg så är han med i matchen igen.

Madsen kommer att hålla käften, öppnar idioten munnen så har han garanterat en livstid att se framemot, det har nog Bettina gjort klart för honom.
Så DÄR kan man få ner platsbristen på sjukhusen! En ryggdunk och en dansk bira.
Att rabbla pers.nr är inte värst imponerande.

Hur som haver hoppas jag PM pladdrar ihjäl sig. Vore underbart att få höra hans histrionska drag rocka loss i rätten.
Citera
2018-09-14, 18:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Så DÄR kan man få ner platsbristen på sjukhusen! En ryggdunk och en dansk bira.
Att rabbla pers.nr är inte värst imponerande.

Hur som haver hoppas jag PM pladdrar ihjäl sig. Vore underbart att få höra hans histrionska drag rocka loss i rätten.

Bästa medicinen i ett sådant här läge, ett par kalla öl och karln är fit for fight igen.

Sjukhus är lite överskattade enligt min åsikt.

Tror du inte att Bettina har satt munkavel på honom, hon vet ju att om han får svamla fritt så är det kört,
fast å andra sidan, det hon har presterat hitintills imponerar ju inte heller.
Citera
2018-09-14, 18:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Bästa medicinen i ett sådant här läge, ett par kalla öl och karln är fit for fight igen.

Sjukhus är lite överskattade enligt min åsikt.

Tror du inte att Bettina har satt munkavel på honom, hon vet ju att om han får svamla fritt så är det kört,
fast å andra sidan, det hon har presterat hitintills imponerar ju inte heller.
Skulle tro att alkoholister skulle jubla över dina recept, Dr Krall.

Får han för sig att han ska komma med nåt excellent så vete tusan vem i världen som skulle få stopp på honom. Är han lika pantad som Möller så har en advokat nada att säga till om.
Citera
2018-09-14, 19:13
Medlem
Citat:

Tycker det vore bra om han fick prata lite. Förmodligen skulle han göra bort sig ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in