Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Det märkliga med MV:s inlägg är att (som jag uppfattar det) både med/motståndare till SD som GM inte ifrågasätter inläggen. Alla verkar ta det som sanning...
Och varför svara på en massa gamla inlägg i tråden... varför inte bara skriva vad som är nytt i utredningen (som jag inte hittade).
Jag tycker nog att den nya serien inlägg igår kväll tillför en del nya uppgifter. Det mest intressanta är väl uppgiften om att utredarna skall vara inne på samma linje som tidningen Metro, dvs. att motivet till mordet skall ha varit svartsjuka. Det här har ju inte polisen gått ut med tidigare. Att man nu har hittat inte bara tre utan fem mobiltelefoner är också nya uppgifter. Utredarna hoppas också att de tekniska undersökningarna snart skall kunna visa vilken av de här mobilerna som är LW:s. Att man nu har span på SD för att förhindra att han mördar fler är också en ny uppgift.
Polisens (åklagarens?) teori om hur brottet skall ha gått till beskrivs också tydligare nu: SD skall alltså ha kontaktat LW och velat träffas. Han står en stund senare utanför hennes dörr. De går tillsammans pratande ner till bullerplanket där hon tas av daga. Efteråt flyr SD österut längs motorvägen, och springer sedan genom skogen hem till sitt eget hus.
Utredarna hoppas nu alltså på att få möjlighet att förhöra det sk. nyckelvittnet för att kunna bekräfta den här teorin (därav efterlysningen av vittnet), och därefter kommer SD enligt uppgift troligen att åtalas. Eftersom SD har haft en utmärkande stil i förhör så han kommer han i så fall enligt uppgift att först få genomgå en sinnesundersökning.