2018-09-14, 11:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hittar inte på SVT och NA är bakom betalvägg... önskar dock att jag hade blivit inbjuden!
Fel av mig, det finns på SR P4 Örebro. Har inte orkat lära mig länka från mobilen dessvärre.
Citera
2018-09-14, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tack! Hon beskriver under inlägg under semestern Sillen som en äkta vän. Jag funderar på hur hon kan få semestra och tälta med manliga vänner utan att SD har några synpunkter? Är han inte svartsjuk på henne?
Precis! Det är en tanke jag med har. Om han nu är sjukt svartsjuk eller liknande, som tongångarna går mot LW, borde inte detta rendera till ett utåt agerande i detta fall?
Citera
2018-09-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
1. Sillen är en geocachare... som vem som helst. Vet inget om han relation till dom före eller efter, annat än att jag såg att han cachar mycket med HD under sommaren, med bl.a. en resa till norrland. Dom är inte ett par enligt uppgift.

2. Som sagt, 2:a hands uppgifter: LW kramade om och pussade lite på JH, om jag förstod det rätt. Detta skedde lite i skymundan av någon anledning, uppfattade dom (ett par stycken) som såg och var med.
Din 2:a punkt... För mig låter som det kan vara några kompisar till någon annan (SD?) som sagt detta om Dina 2:a handsuppgifter stämmer...
Krama och pussa lite på en kompis kan man faktiskt göra... utan baktanke (LW hade nog många killkompisar)...
Citera
2018-09-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hans fru HD kan inte vara annat än gravt lågintelligent som knyter an denna spillevink ännu tätare trots vetenskapen om vad de redan har på honom och vad de vidare misstänker honom för..😣
Hon är högpresterande! Garanterat betydligt mer än 99% av oss i denna tråd.

Hon känner SD sedan ungdomsåren och är det någon som känner SD är det hon. Om hon hade några onda aningar om att han kan tänkas vara mördaren, så tror jag inte hennes agerande skulle vara som vi ser idag. Hon är givetvis arg och besviken på det som har hänt och har svårt att lite på han vad gäller andra kvinnor.

Därför TROR jag att hon är ärlig när hon säger att hon är 100% säker på att han är oskyldig. Det betyder INTE att han är oskyldig.
Citera
2018-09-14, 11:23
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Och detta föranleder att både Springare och hans vice tas bort från ett mordfall i en kritisk tidpunkt?
Nä, köper inte detta och inga andra förklaringar heller. Nått hände (hände inte) under inledningen av utredningen, tror jag.

Läs artikeln. För egen del litar jag mer på vad polischef, åklagare och Springare själv uppger än lösa fantasier.
Citera
2018-09-14, 11:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Tacka DeamTwisters uppmärksamhet för detta:

Springare höll pokerkvällar i polishuset – anmäldes för brott mot tystnadsplikten
1:04 min

Min lista

Dela
Publicerat kl 08.05
Under utredningen av mordet på en kvinna i Hjärsta i somras anordnade polisen Peter Springare pokerkvällar i ett säkerhetsklassat rum. Det rapporterar Nerikes Allehanda.

Polisen Peter Springare anmäldes för brott mot tystnadsplikten efter sitt beteende under utredningen av mordet på en kvinna i Hjärsta i somras.

Han ska ha bjudit in obehöriga till pokerkvällar i ett säkerhetsklassat rum under tiden då han var mordutredare.

Både Peter Springare och dåvarande chefen för grova brott, Jonas Rydén, fick lämna sina uppdrag och utredningen kring mordet i Hjärsta när anmälan upprättades.

Anmälan lades senare ner av åklagare Mats Ericsson, han säger till Nerikes Allehanda att ingen av pokerspelarna har röjt någon uppgift som de varit skyldiga att hemlighålla. Men han säger att uppträdandet var olämpligt och klumpigt och att det snarare är ett arbetsrättsligt problem.

I början av september omplacerades Peter Springare permanent, nu jobbar han med arbetsmiljöbrott på region Bergslagen.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7043332
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-14 kl. 11:27.
Citera
2018-09-14, 11:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Osmakligt så det förslår. Kryddat med ett brustet hjärta. Fy fan.

Vem är dirigenten?

Jag tror att många av de personer som dirigenten omger sig med, är sådana människor som kan uppfylla dirigentens behov. Som är medkännande personer.Som kommer att lyssna till dig när du vädjar; att det är nu du måste visa att du litar på mig. Jag har inte gjort det här mordet. Ni måste visa att ni tror på mig, nu behöver jag det som mest. Annars kommer de att tro att jag är skyldig...

Personer som går att kontrollera.

Som inte vågar leva sitt eget liv. Som inte fullföljer sin skilsmässa (?) eller träffar andra män.

När de inte går att kontrollera, då vet vi hur det går...
Citera
2018-09-14, 11:26
Medlem
Citat:
Och detta föranleder att både Springare och hans vice tas bort från ett mordfall i en kritisk tidpunkt?
Nä, köper inte detta och inga andra förklaringar heller. Nått hände (hände inte) under inledningen av utredningen, tror jag.
Gammalt groll som inkompetenta chefer passade på att utnyttja. De få kontakter jag har med polismän i Örebro står till 100% på Springares sida.
Citera
2018-09-14, 11:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Springare arbetar nu med arbetsmiljöbrott efter att ha anordnat (kläd?)poker på sin egen arbetsplats.
Citera
2018-09-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Kan tänka lite så här när jag såg att Herrteamdavisson har Will add att han kommer på Mega eventet i Sundsvall den 3:e november: Kommer alla geocachare prata med han som vanligt, ställa frågor som citat: Hur mår du? Tror du dom kommer finna mördaren? Måste kännas jobbit för dig, eller vem tror du mördadade Lena? mm mm
Svaret:
Jag har bara varit otrogen o legat med Lena i många år när min fru Hanna låg o sov sen viile hon inte träffa mig längre utan lämnade mig Så jag blev ledsen och misshandlade henne några gånger.. Du är fortfarande misstänk för att mördat Lena ..

Vi kanske ska åka dit?

Så kan det nog låta för de flesta människor, men för en del kommer det låta annat, - Din j*vla mördare vad f*n gör du här??

Eller

-SMACK

Citat:
Hon är högpresterande! Garanterat betydligt mer än 99% av oss i denna tråd.

Hon känner SD sedan ungdomsåren och är det någon som känner SD är det hon. Om hon hade några onda aningar om att han kan tänkas vara mördaren, så tror jag inte hennes agerande skulle vara som vi ser idag. Hon är givetvis arg och besviken på det som har hänt och har svårt att lite på han vad gäller andra kvinnor.

Därför TROR jag att hon är ärlig när hon säger att hon är 100% säker på att han är oskyldig. Det betyder INTE att han är oskyldig.

Haha mycket roligt här.. har svårt att lita på han vad gäller andra kvinnor. Inte konstigt va? Mer konstigt är väl att hon väljer att fortsätta umgås med honom.
Citera
2018-09-14, 11:39
Medlem
Citat:
Precis! Det är en tanke jag med har. Om han nu är sjukt svartsjuk eller liknande, som tongångarna går mot LW, borde inte detta rendera till ett utåt agerande i detta fall?
Kanske känner han sig så säker på HD eller inte har samma intresse för henne som han hade för LW eller om LW hade något på honom som hon hotade att avslöja...
Citera
2018-09-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tacka DeamTwisters uppmärksamhet för detta:

Springare höll pokerkvällar i polishuset – anmäldes för brott mot tystnadsplikten
1:04 min

Min lista

Dela
Publicerat kl 08.05
Under utredningen av mordet på en kvinna i Hjärsta i somras anordnade polisen Peter Springare pokerkvällar i ett säkerhetsklassat rum. Det rapporterar Nerikes Allehanda.

Polisen Peter Springare anmäldes för brott mot tystnadsplikten efter sitt beteende under utredningen av mordet på en kvinna i Hjärsta i somras.

Han ska ha bjudit in obehöriga till pokerkvällar i ett säkerhetsklassat rum under tiden då han var mordutredare.

Både Peter Springare och dåvarande chefen för grova brott, Jonas Rydén, fick lämna sina uppdrag och utredningen kring mordet i Hjärsta när anmälan upprättades.

Anmälan lades senare ner av åklagare Mats Ericsson, han säger till Nerikes Allehanda att ingen av pokerspelarna har röjt någon uppgift som de varit skyldiga att hemlighålla. Men han säger att uppträdandet var olämpligt och klumpigt och att det snarare är ett arbetsrättsligt problem.

I början av september omplacerades Peter Springare permanent, nu jobbar han med arbetsmiljöbrott på region Bergslagen.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7043332

Omdömeslöst kan jag verkligen hålla med om. Om inte annat förstörs allmänhetens förtroende kraftigt. Är det pokerkvällar som gör att de inte rycker ut till kvinnor som skriker för sitt liv, hittar närbelägna kroppar och förhör vittnen? Tänk om de som bemannar akutsjukvården skulle bete sig så? Gjorde han det dessutom på arbetstid betald av skattemedel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in