2018-09-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag vet inte om man ska roas eller oroas av det faktum att flera sverigedemokrater på allvar tror att Alternativ för Sverige kan få skulden för Sverigedemokraternas katastrofval. Kan ni inte för en jävla gångs skull titta på er själva och inse att AfS inte hade ett dugg med slutresultatet att göra? Det är Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson och Richard Jomshof som är ansvariga för att det gick som det gick, inga andra.

Har aldrig påstått att Afsarna ansvarar för vad Sd gör och inte gör. Det är naturligtvis Sd som gör det. Men övriga partier hade flera procentenheter i olika mätningar och man kände säkert någon form av press.

En lärdom att dra till nästa val. Skit i dårarna...
Citera
2018-09-13, 22:02
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Allt pekar mot att vi inte kan förlita oss på att politikerna ska göra hela jobbet åt oss. Vi behöver påverka våra medmänniskor och säga ifrån mot en del av vansinnet i vardagen. Om vi inte snabbar upp Svenssons uppvaknande så kommer det att inträffa för sent. Om det var något valet visade så var det hur verklighetsfrånvänd svensken i gemen fortfarande är.

Och tyvärr är nog svensken körd... detta val var nog brytpunkten, dessvärre.

Att SD bara får 17,5% är ett bevis för att svenskar är så fruktansvärt naiva, att det INTE finns någon fredlig räddning ur situationen.

Då är det bara inbördeskrig som återstår. Och den kommer andra än svenskar vinna, då svenne är så fruktansvärt konflikträdd. Svenne är så konflikträdd att inte ens rösta anonymt på SD vågar de.
Svensken vågar inte yttra sig om vad de röstar på, i synnerhet ifall de är SD-sympatisörer.

Det enda som skulle förhindra inbördeskrig är ifall svensken bara lägger sig platt och helt rättar sig efter andra kulturer och religioner. Och detta är ju faktiskt inte allt för osannolikt,... tvärt om, ganska så sannolikt med tanke på hur tolerant och naiv svensken är.

En sak är ju dock säker. Ifall nu det blir en S+V+MP+C regering, något som totalt kommer förstöra detta land, så är det tack vare de som övergav SD för AfS. Tack så mycket.

Bara för er att njuta av mångkulturen. Ni röstade ju för den, om än indirekt.
Citera
2018-09-13, 22:03
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Mattias Karlsson har sagt det. Nej, han kan inte viftas bort som en bifigur.

Då är han rätt korkad i så fall. Men JÅ har jag aldrig hört säga något sådant iaf.
Citera
2018-09-13, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Du kan tydligen inte skilja på Mattias Karlsson och Jimmie Åkesson. Om du läser lite noggrannare, så kan du tydligt se att Mattias och Jimmie är två olika namn. Liksom Karlsson och Åkesson. Två olika namn.

Mitt fåniga gnäll? Nu är du bara irriterad och förbannad över att AfS bara fick 0,3%.

Nej, men det ger inget att upprepa sig till korkade individer, jag vet att du gärna vill se dig som smart för att du har "förstått" att Islam hotar det liberala väst,HBTQ/Pride,feminism därför röstar du på SD i mångt och mycket, för att islamisterna hotar de "stackars" judarna. Men det är inte så spelet går till, det finns en anledning till varför högpresterande medborgare föredrar AFS framför SD, och jag vill egentligen gilla SD trots deras brister men det fungerar inte när spinndoktorn Karlsson hugger sina egna fotsoldater i ryggen. Grattis du kanske lirar i klass B, men som sagt, vi i klass A vill inte dras för mycket ner i smutsen, speciellt inte om om lärlingen visat för mycket brister och ingen potential att en dag ingå i klass A.
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2018-09-13 kl. 22:07.
Citera
2018-09-13, 22:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ni röstade ju för den, om än indirekt.

Något som Mattias Karlsson uppmanade oss att göra, om än indirekt.
Citera
2018-09-13, 22:10
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Då är han rätt korkad i så fall. Men JÅ har jag aldrig hört säga något sådant iaf.

Ska du kräva att han utesluts?

Alliansen är inte ett bättre alternativ än rödingarna förresten. Vi har ju testat dvärgen Ulf Kristersson och hans ohederliga vänner som makthavare och den som litar på Alliansen efter det är nog hjärnskadad på något sätt.
Citera
2018-09-13, 22:10
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Mattias Karlsson är en av partiets mäktigaste män, troligtvis den mäktigaste. Att du nu försöker reducera honom till en ointressant bifigur ändrar inte på detta faktum.

Ja, jag är absolut förbannad över att Alternativ för Sverige inte har fått mer än max 20.000 röster. Är inte du förbannad över att Sverigedemokraterna inte ens lyckades nå 20 procent? Det är inte bara AfS som har gjort ett dåligt val.

Jag är mest förbannad över att 82% av befolkningen verkar vara lobotomerade. Det bäddar för en framtid som ingen av oss vill ha, inte ens de där 82-procenten.

Och nä, jag försöker inte reducera honom till en ointressant bifigur, utan menar bara att jag pratade om JÅ, inte MK, när jag sa att han vill ha allas röster oavsett.
Citera
2018-09-13, 22:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag är mest förbannad över att 82% av befolkningen verkar vara lobotomerade. Det bäddar för en framtid som ingen av oss vill ha, inte ens de där 82-procenten.

Och nä, jag försöker inte reducera honom till en ointressant bifigur, utan menar bara att jag pratade om JÅ, inte MK, när jag sa att han vill ha allas röster oavsett.

Jimmie Åkesson har försökt få invandrare att rösta på honom, inte AfS-sympatisörer.
Citera
2018-09-13, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Grattis du kanske lirar i klass B, men som sagt, vi i klass A vill inte dras för mycket ner i smutsen, speciellt inte om om lärlingen visat för mycket brister och ingen potential att en dag ingå i klass A.
Exaaaaaakt.
Citera
2018-09-13, 22:16
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Nej, men det ger inget att upprepa sig till korkade individer, jag vet att du gärna vill se dig som smart för att du har "förstått" att Islam hotar det liberala väst,HBTQ/Pride,feminism därför röstar du på SD i mångt och mycket, för att islamisterna hotar de "stackars" judarna. Men det är inte så spelet går till, det finns en anledning till varför högpresterande medborgare föredrar AFS framför SD, och jag vill egentligen gilla SD trots deras brister men det fungerar inte när spinndoktorn Karlsson hugger sina egna fotsoldater i ryggen. Grattis du kanske lirar i klass B, men som sagt, vi i klass A vill inte dras för mycket ner i smutsen, speciellt inte om om lärlingen visat för mycket brister och ingen potential att en dag ingå i klass A.

Om du med detta menar att vara rasist, så nej, då är jag ingen rasist nej. Då får jag väl hellre lira i klass B.
Citera
2018-09-13, 22:17
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Fast du får nog göra skillnad på att JÅ inte vill ha vissa personer ur AfS i sitt parti, och vilka röster han vill och inte vill ha. Inte sant?

Han har väl aldrig sagt att han inte vill ha röster från AfS-sympatisörer? I så fall får du gärna länka.
Jag tycker att du ska hålla dig till det du påstod: Att AfS har saboterat valet för SD, vilket naturligtvis är omöjligt av många olika skäl. Ett sådant skäl - det viktigaste skälet rentav - är att SD skapade existensberättigande för ett nationalistiskt parti genom att utesluta nationalister. Men du får gärna fortsätta gråta och drömma mardrömmar om en rödgrön regering med Annie Lööf, och skylla det på AfS. Din vision av detta är tydligen starkare än ditt förnuft.
Citera
2018-09-13, 22:18
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Du kanske ska hoppa på de SD'are som istället valde att stöd rösta KD idioterna som inte ens vill ta er i hand! istället för att hoppa på AFS väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in