Citat:
Ursprungligen postat av
redness
Oj, blev förvånad över ett sådant intressant inlägg och det är ungefär så jag har tänkt. Autism kan jag märka hos alt-rightarna men ser inte att det finns hos ledningen eller merparten av Afs som jag stött på. Kanske är det just därför som Afs går in på sakfrågorna och låter principerna bakom "falla på plats" allt eftersom. För mycket vakuum är inte heller bra men det är det som jag hoppas ska komma retroaktivt med en ev. förstaplats bland övriga partier och plats i EU-valet.
Skynda långsamt...
Just AfS-ledningen vet jag inte, men många i den här tråden klagade på Mikael Simm's dialekt/brytning, och menade att detta berodde på att han var est, men han talade ju så där inte för att han hade någon direkt brytning, utan eftersom han sannolikt har någon grad på autismspektrumtillståndet. Ett annat exempel var den där Andreas Feymark, som många menade att han inte var någon vidare talare, och jag är helt övertygad om att han också har autism. Sedan är väl AfS policies rent allmänt, autistorienterade. Det är ingen slump att både Simm och Feymark har rätt höga, tekniskt kompetenta utbildningar; aspergare är rätt intelligenta.
Nationalism rent generellt är faktiskt en autistgrej. En del psykologer, bland annat en svensk sådan, har ju argumenterat för att Hitler hade asperger, och argumenten är faktiskt mycket starka att Hitler var en aspie. Jag är personligen övertygad om att Donald Trump också har asperger. Trump's beteende är inte bara drivet av narcissism och storhetsvansinne, utan även asperger.
Idag används autist ofta som ett skällsord, vilket beror på att alla värderar social kompetens väldigt högt. Men vi hade liksom inte förstått oss på astrofysik och vi hade inte haft internet idag, utan dessa autistfall. Isaac Newton har precis som Hitler, ofta spekulerats kring att han måste ha haft asperger, och även här är argumenten starka.
Problemet för AfS är att de måste försöka paketera om deras paket, på bland annat torgmötena, så att de framstår som lite mer sociala och mer effektivt kan fånga folks uppmärksamhet genom att tala på det sättet folk förstår, istället för att stå och gapa och framstå som konfliktbenägna "arga vita män"; svenskar kommer inte att rösta på politiker som vill kaoza i riksdagen. Ska de fortsätta så här i kommande val med gapnationalism, ja då kommer det bli svårt för AfS med valframgångarna.
AfS testade anti-etablissemangsgrejen, och trots att den borde vara det så var den inte så populär trots allt. Svenskar överlag har faktiskt fortfarande rätt stort förtroende för deras politiker, och tror att Sverige har lägst korruption i världen.