2018-09-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur menar du med det att sträckan 'tidsmässigt håller bevismässigt'?

Man har vissa klockslag som vittnen lämnat och enligt dom har ju mordet skett en tidpunkt. Ska då MGM kunna ta sig hem och exempelvis slå igång datorn måste det finnas en rimlig möjlighet att han kunnat förflytta sig den aktuella sträckan inom tidsramarna.
Citera
2018-09-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vet du vad det var man hittade i Vivallaskogen?

Den uppgiften jag har så ska det vara en mobil. Sen om den har något samband med gärningen eller inte kan jag inte svara på. Men den har genomsökts och det kan även vara en annan mobil som blivit tappad eller dumpad i skogen tidigare.
Citera
2018-09-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Tack för klargörande. Känns som många frågetecken rätas ut. En nyfiken fråga utifrån en vild gissning som jag har haft svårt att släppa: vet du om det har det hittats något av värde i SDs pelletspanna?

Vet inte om man funnit någonting i pelletspannan. Men har man försökt att bränna kläder kan man hitta fibrer i askan efteråt ifall man inte tömt den ordentligt.
Citera
2018-09-13, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Detta är alltså de inlägg som MV gjorde igår kväll och som betraktas som otvetydigt sanna. Jag begriper inte. Handlar det om en masspsykos eller?

Jag spekulerar inte i några uppgifter utan lämnar i första hand uppgifter som jag fått direkt från uppgiftslämnaren och inte uppgifter i andra och tredje hand. Så du kan utgå från att det jag skriver är korrekta uppgifter och ingenting jag spekulerar fram. Då avstår jag hellre från att skriva.
Citera
2018-09-13, 20:25
Medlem
Efter kvällens uppdateringar av MV känns det som att mordet kommer att klaras upp. Jag uppfattar det som att de behöver förstärka de vittnesuppgifter som redan finns. Efterlyst tog upp efterlysningen på tjejerna med cyklarna alldeles nyss. Hopp finns!
Citera
2018-09-13, 20:26
Medlem
Efterlysning av de två flickorna i Lena W fallet togs upp i Efterlyst nu ikväll. Hoppas höra i slutet om några lämnat några uppgifter ang vilka de är. Hörde inte något om den äldre damen!
Citera
2018-09-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Efterlysning av de två flickorna i Lena W fallet togs upp i Efterlyst nu ikväll. Hoppas höra i slutet om några lämnat några uppgifter ang vilka de är. Hörde inte något om den äldre damen!
Den äldre damen nämndes icket så antagligen har hon redan hörts
Citera
2018-09-13, 20:29
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag spekulerar inte i några uppgifter utan lämnar i första hand uppgifter som jag fått direkt från uppgiftslämnaren och inte uppgifter i andra och tredje hand. Så du kan utgå från att det jag skriver är korrekta uppgifter och ingenting jag spekulerar fram. Då avstår jag hellre från att skriva.
Är andra potentiella gärningsmän i LWs närhet kontrollerade och avfärdade?
Citera
2018-09-13, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nej ,hon hade fått reda på det som hände genom att gärningsmannen biktade sig för henne i samtal mellan honom och henne.Alltså mordet i Linköping , där Lena fungerade som präst vid den tidpunkten.
En sak som jordgubbsflickan sa ,var att denne person tog stora kliv när han gick ,är det något som Lenas MGM möjligen tar ?
Jordgubbsflickan hävdar att den i Linköping har ärr i höger handflata.
Han lever numera ett vanligt familjeliv enligt vad jordgubbsflickan påvisade , i vilken stad förtäljer inte historien ,eftersom jordgubbsflickan insett att personens hela liv kommer förändras så till den milda grad om ifall att det skulle komma ut vem han är så ,då avstår hon ifrån att säga vem det är ,och den 5 maj försvann jordgubbsflickan ifrån Linköpingstråden ...
Ok..då förstår jag kopplingen bättre..
Citera
2018-09-13, 20:31
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag har ju varit ifrån tråden ett tag och kan väl bara säga att tiderna som förekommer ligger bra till utan att säga förmycket. Det finns några avgörande punkter under mordkvällen som kan slå hål på ett eventuellt alibi och då visar jag hänsyn till utredningen och behåller det tillsvidare.

Tror utredarna i nuläget att GM har utfört dådet själv eller har hen eventuellt haft någon medhjälpare?
Citera
2018-09-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Den äldre damen nämndes icket så antagligen har hon redan hörts

Ja, de har kanske det verifierat nu eller om damen tog fel på kväll/natt.
Citera
2018-09-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu är det väl inte helt klarlagt att MV:s redogörelse för hur utredningen har gått till är autentisk, även om en del inlägg tyder på att han/hon faktiskt kan ha haft insyn åtminstone i utredningens tidigare fas. Men om MV lämnar korrekta uppgifter här i tråden så säger det nog mer om utredarnas bristande objektivitet än om vad SD faktiskt har sagt (ex. nedan):

Det är väl helt naturligt att uppgifter som lämnas kan tolkas på olika sätt. Förhörsledaren kanske redan misstänker att den som lämnar uppgifterna är opålitlig, och kanske t.o.m. en mördare, och då är det naturligtvis lätt hänt att man gör egna subjektiva tolkningar som är till den misstänktes nackdel. Det här är väl inte konstigare än att vi här i tråden gärna övertolkar, förvanskar och "missförstår" vad den andre skriver.

Man undviker att övertolka beteende hos misstänkta då människor reagerar olika i pressade situationer. Så även en helt oskyldig kan bete sig som en skyldig p,g,a nervositet och liknade. Men SD har en utmärkande stil i förhör så han kommer med all sannolikhet få göra en sinnesundertsökning ifall han kommer att åtalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in