2018-08-24, 09:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Noterar att någon nämnde ordet morgonrock.

Ooops! Den har varit på tapeten tidigare och har inte tagits emot särskilt nådigt!
Citera
2018-08-24, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tog upp en tänkt mening ur förhöret..
Jag TROR (90% säker) att frågan kom redan i första förhöret och då var hon inte hittad och konstaterad död.
Även om frågan om SD hade kontakt med LW vid första förhöret... om han hade kontakt med LW på mordkvällen... LW var borta och det borde ligga även i SD:s intresse att hitta henne och då berätta att dom hade haft kontakt på kvällen... (för att hjälpa till att hitta LW).
Nu skriver Du 90%... att det var i första förhöret... så Du är alltså säker på att frågan kom upp och att han hade nekat kontakt... men tycker att det är mer OK om det var vid 1:a förhöret?
Citera
2018-08-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu går jag helt mot mina principer och gör ett inlägg innan jag läst ifatt:

Kan EAC vara en städhjälp?

(Om hon är helt utredd och förklarad ber jag på förhand om ursäkt för onödigt inlägg.)

Hon är helt avförd. Nog bara någon som köpt bil av UW

Jag är dock fortfarande intresserad av om UW har flickvän, OM man ska fundera bortom SD.

Personligen skulle jag bli mycket förvånad om det inte är SD, baserat på vad vi fått veta.
Tror bara det är problem med att binda honom till själva dödandet pga att kroppen ska ha varit i risigt skick
Citera
2018-08-24, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta att jag yrvaken stiger in.

EGT Ingen äger sammantaget den informationen, bortsett från utredarna och det vet du också.

MEN, Åklagaren vidhåller att SD kvarstår som huvudmisstänkt. Det ger vid handen att de andra har alibi, är förhörda och inte är (huvud)misstänkta.

Eller?

Att ljuga i ett förhör när polisen sitter med fakta, är inte särskilt smart. Exakt VAD vet väl bara utredningsledarna.
...och SD 😏
Citera
2018-08-24, 09:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Hon är helt avförd. Nog bara någon som köpt bil av UW

Jag är dock fortfarande intresserad av om UW har flickvän, OM man ska fundera bortom SD.

Personligen skulle jag bli mycket förvånad om det inte är SD, baserat på vad vi fått veta.
Tror bara det är problem med att binda honom till själva dödandet pga att kroppen ska ha varit i risigt skick
Tack - note to self:
man ska läsa ifatt innan man ”öppnar truten” 🤓
Citera
2018-08-24, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Har följt tråden sedan dag 1 och roats över de många dumheterna som skrivs. Är det enbart begåvningsreserven som skriver (och ger blanka fan i att läsa varandras inlägg) här kan man undra?, och svårt förfärats över det tragiska i händelserna. Kände mig sugen på att få bli en del av denna korkade massa och skaffade nu ett konto . Under tisdagen 15:e maj hade SD kontakt med flera personer som han anade hade kontakt med LW under kvällen och natten. Han fick därför en rätt samlad bild av tidpunkt för försvinnandet tidigt. Om detta pratade han med flera personer, bla UW, polisen, och en mig närstående och flera andra sa han. I det helt frivilliga upplysningsvisa hörandet tidigt på tisdag eftermiddag visade han även den chatt han hade med LW på måndagkvällen för polisen. MVs ord om att han skulle senare på tisdagen förneka denna kontakt förefaller mig minst sagt tveksam. Han är inte korkad. Tror MV är korkad snarare. Ovanstående kan ni se som fakta. Nästa sak har kommit till mig på omvägar, men om SVARA SVARA SVARA tyder på en störning så kan det vara lämpligt att känna till att SD tillsammans med den unga tjejens familj hade en långvarig lek om att SD skulle vara ett syskon i familjen. Den kramen SD krävde svar om ska ha gällt när tjejens riktiga bror kom hem efter längre resa...

Nu tänkte jag inte ge er mer även om jag vet massor som är helt uppåt väggarna fel i era gissningar. Jag kommer inte att svara på följdfrågor, men fortsätta läsa nyfiket. Er ankdamm är för liten för mig att leka i. SD finns i min närhet och jag är mån om honom, även om vi inte har så mycket kontakt för tillfället. Jag tror att ni som försöker rentvå honom borde sluta då det knappast hjälper honom, utan det blir bara mer uppståndelse. Låt rättvisan komma fram utan att elda på flashback.

PS Jag finner det extremt oväntat om det visar sig att SD är gärningsman, men jag utesluter det inte.
Äntligen lite ny luft i tråden 😀. Vad tror SD själv har hänt LW?. Någon tanke måste han ju ha och är han själv inte GM borde hans teori (med tanke på hans insyn i LW:s liv) ligga närmare sanningen än någon annans här i tråden..
Citera
2018-08-24, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Även om frågan om SD hade kontakt med LW vid första förhöret... om han hade kontakt med LW på mordkvällen... LW var borta och det borde ligga även i SD:s intresse att hitta henne och då berätta att dom hade haft kontakt på kvällen... (för att hjälpa till att hitta LW).
Nu skriver Du 90%... att det var i första förhöret... så Du är alltså säker på att frågan kom upp och att han hade nekat kontakt... men tycker att det är mer OK om det var vid 1:a förhöret?
Men herre Gud... hjälp mig någon!!!

Jag gav ett exempel på en dialog. Jag säger att det finns utrymme att FL ställt en oprecis fråga och SD svarar på vad han tror att FL frågar efter. Och detta sedan tolkas som en lögn.

Svara ja eller nej nu på frågan ”har vi två haft kontakt?”...
Av alla dina motfrågor och påstående förstår jag att du har problem i att se problematiken i att ställa frågor och tolka svar
Citera
2018-08-24, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Äntligen lite ny luft i tråden 😀. Vad tror SD själv har hänt LW?. Någon tanke måste han ju ha och är han själv inte GM borde hans teori (med tanke på hans insyn i LW:s liv) ligga närmare sanningen än någon annans här i tråden..
Det är detta MV skrivit om ett par gånger och motsagt sig själv. Jag återkommer om den analysen.

Men jag vet vilken teori SD har lämnat till polisen (trots att försvarsadvokaten förnekade detta).
Jag vet att Polisen ställde frågan om teorin men fick att det måste ske en officiell förfrågan. Detta har inte gjorts (några veckor gammal uppgift nu). Men dom följer INTE upp och ser över alternativa händelseförlopp. Dessa uppgifter fick dom redan under tisdagen.

Utredningsledningen byttes ut på grund av interna konflikter...
Citera
2018-08-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Men herre Gud... hjälp mig någon!!!

Jag gav ett exempel på en dialog. Jag säger att det finns utrymme att FL ställt en oprecis fråga och SD svarar på vad han tror att FL frågar efter. Och detta sedan tolkas som en lögn.

Svara ja eller nej nu på frågan ”har vi två haft kontakt?”...
Av alla dina motfrågor och påstående förstår jag att du har problem i att se problematiken i att ställa frågor och tolka svar
Ja Gud kan nog inte hjälpa Dig i det här fallet... förmodligen inte i andra fall heller...
Självklart uppfattas det som en lögn om SD svarar (oavsett 1:a eller 2:a förhör) att han inte haft kontakt med LW under mordkvällen.
Du menar vad jag förstår, att en "oprecis fråga" att han skulle ha missuppfattat om det var en fysisk kontakt... Jag skulle direkt svara att... vi hade SMS/mailkontakt och då var allt OK...
Citera
2018-08-24, 09:46
Medlem
Draifoss avatar
Nu är det väl inte helt klarlagt att MV:s redogörelse för hur utredningen har gått till är autentisk, även om en del inlägg tyder på att han/hon faktiskt kan ha haft insyn åtminstone i utredningens tidigare fas. Men om MV lämnar korrekta uppgifter här i tråden så säger det nog mer om utredarnas bristande objektivitet än om vad SD faktiskt har sagt (ex. nedan):
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om SD är en narcissist (vilket jag tror)
så kan han ha haft en överlägsen och dryg
attityd mot polisen vid förhör. Typ:
"Ni har inget på mig. Det här kommer
att förbli olöst eftersom jag är en så
smart person. Jag har tänkt på allt."

Om så är fallet så förstår jag om polis
och åklagare är övertygade om hans skuld.
Jag kan bekräfta att din analys är mycket nära en sanning som utredarna får av SD.

Det är väl helt naturligt att uppgifter som lämnas kan tolkas på olika sätt. Förhörsledaren kanske redan misstänker att den som lämnar uppgifterna är opålitlig, och kanske t.o.m. en mördare, och då är det naturligtvis lätt hänt att man gör egna subjektiva tolkningar som är till den misstänktes nackdel. Det här är väl inte konstigare än att vi här i tråden gärna övertolkar, förvanskar och "missförstår" vad den andre skriver.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-24 kl. 10:25.
Citera
2018-08-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja Gud kan nog inte hjälpa Dig i det här fallet... förmodligen inte i andra fall heller...
Självklart uppfattas det som en lögn om SD svarar (oavsett 1:a eller 2:a förhör) att han inte haft kontakt med LW under mordkvällen.
Du menar vad jag förstår, att en "oprecis fråga" att han skulle ha missuppfattat om det var en fysisk kontakt... Jag skulle direkt svara att... vi hade SMS/mailkontakt och då var allt OK...
Polemik...
VI vet vad rätt svar är här och nu. Men att sitta i ett förhör hos polisen får normalt dom flesta att darra, speciellt under dom omständigheterna.
Att du är så otroligt duktig och perfekt betyder inte att andra är det i den situationen. Det är bara för dig att acceptera det, vi alla är olika.
Citera
2018-08-24, 09:58
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Har följt tråden sedan dag 1 och roats över de många dumheterna som skrivs. Är det enbart begåvningsreserven som skriver (och ger blanka fan i att läsa varandras inlägg) här kan man undra?, och svårt förfärats över det tragiska i händelserna. Kände mig sugen på att få bli en del av denna korkade massa och skaffade nu ett konto . Under tisdagen 15:e maj hade SD kontakt med flera personer som han anade hade kontakt med LW under kvällen och natten. Han fick därför en rätt samlad bild av tidpunkt för försvinnandet tidigt. Om detta pratade han med flera personer, bla UW, polisen, och en mig närstående och flera andra sa han. I det helt frivilliga upplysningsvisa hörandet tidigt på tisdag eftermiddag visade han även den chatt han hade med LW på måndagkvällen för polisen. MVs ord om att han skulle senare på tisdagen förneka denna kontakt förefaller mig minst sagt tveksam. Han är inte korkad. Tror MV är korkad snarare. Ovanstående kan ni se som fakta. Nästa sak har kommit till mig på omvägar, men om SVARA SVARA SVARA tyder på en störning så kan det vara lämpligt att känna till att SD tillsammans med den unga tjejens familj hade en långvarig lek om att SD skulle vara ett syskon i familjen. Den kramen SD krävde svar om ska ha gällt när tjejens riktiga bror kom hem efter längre resa...

Nu tänkte jag inte ge er mer även om jag vet massor som är helt uppåt väggarna fel i era gissningar. Jag kommer inte att svara på följdfrågor, men fortsätta läsa nyfiket. Er ankdamm är för liten för mig att leka i. SD finns i min närhet och jag är mån om honom, även om vi inte har så mycket kontakt för tillfället. Jag tror att ni som försöker rentvå honom borde sluta då det knappast hjälper honom, utan det blir bara mer uppståndelse. Låt rättvisan komma fram utan att elda på flashback.

PS Jag finner det extremt oväntat om det visar sig att SD är gärningsman, men jag utesluter det inte.

Du tror inte SD:s kontakt och samtal med personer runt Lena den 15 maj gjordes för att han ville skaffa sig information inför kommande förhör? Han visste givetvis att han skulle kallas till förhör med tanke på deras relation och digitala kontakt den kvällen. Som sagt han är smart... om han var oskyldig varför skulle han prata med både UW med flera när Lenas kropp int ens hade hittats?? Konstigt agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in