Citat:
Ursprungligen postat av
svensk0kina
Bra artikel, dock ej det andra du skrev. Jag har svårt att förstå Trump. Just nu har SK sin värsta ekonomiska kris sen 2009, till stor del är USA import tullar problemet. SK har drabbats hårdare än Kina. Snart tröttnar SK på USA.
Jag läste i Guardian att Trump förbereder eventualla saktioner mot Kina. USA motivetar det med Kinas behandling av Turk Muslimerna. När brydde sig USA om muslimer, det är enbart att straffa Kina.
Igår körde en bil in i folkmassa i Hunan, dödade 11 personer. Kinas media säger att den skyldige var en drug criminal. Dock finns det i närheten i större grupp Turk Muslimer. Som blev avskilda feån den större gruppen Turk Muslimer längre västerut för 300 år sedan. Men bil in folkmassa låter som Turk Muslim i stockholm
Det kanske är så enkelt, att det var fel på bromsarna eller bilen för övrigt, på grund av dåliga/livsfarliga pirattillverkade reservdelar, ”Made in China?”.
Ursäkta mitt något sarkastiska svar, men jag kunde inte låta bli, då jag de senaste veckorna varit engagerad i en stor utredning om illegal pirattillverkning i Kina, av bilreservdelar som är fullkomligt olaglig och utan licenser eller auktorisation. Trafikolyckor hänförliga till livsfarliga piratdelar från Kina, är i vissa länder så hög som 80%. Enorma kostnader drabbar inte bara trafikoffren, biltillverkarna förlorar mångmiljarder per på denna illegala verksamhet.
Det finns många orsaker till irritationen mot Kina, inte bara Trumps, utan det faktum att Kina genom åren tjänat ENORMA pengar på pirattillverkning, och gör än idag!
Detta är ett faktum som vi skall ha fullständigt klart för oss!