2018-09-13, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
K - Kommunistiska partiet, ställde inte upp i riksdagsvalet, däremot i 17 kommunalval.

Planer på att ställa upp i 2022 års riksdagsval finns.
De är registrerade för riksdagsval och därmed per automatik även för kommun och landsting.
Uppgifter om dess valresultat för riksdagen (0,01%) finns på valmyndighetens sida som dock inte är ett under av pedagogik och sökbarhet.
I sitt huvudnäste Göteborg nådde man dock oanade höjder, ungefär som det nästan (i sammanhanget) obefintliga medlemsantalet
Citera
2018-09-13, 11:53
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Japan har klart för sig och lämnar inget åt slumpen!

Japans målmedvetna arbete med att förstärka och optimera sitt missilförsvar, bland annat med det Aegis system som idag finns på 7 st jagare i Atago klassen.

Japan fortsätter sitt intensiva samarbete med USA, för att bygga ut sitt missilförsvar, dels för att man inte litar på Nordkoreas deklararation, att inte fortsätta tillverkningen av missiler och kärnvapen, och dels för att möta den Kinesiska militära expansionen/kapaciteten i regionen.

Utvecklingen går framåt med att implementera uppgraderingar, och de senaste testerna visar på stora framgångar, genom nedskjutningar av testmissiler från PMRF vid Barking Sands - Hawaii.

Bifogar artikel med ytterligare info om testerna.

www.defenseone.com/news/2018/09/japans-new-ship-based-interceptor-shoots-down-ballistic-missile-test/151196/

Skattepengar i sjön, helt verkningslösa vapen mot DFRKs missiler.
Citera
2018-09-13, 11:57
Medlem
SecundusSilents avatar
Mycket svensk politik i tråden...och av nån anledning så dyker skilda kommunistpartier upp..frågan är varför?

Jag uttrycker som bekant anti-imperialistisk solidaritet med DFR Korea, men jag röstade förstås inte på Kommunistiska Partiet - trots att det ställde upp i kommunalvalet där jag bor. Anledningen är enkel. Det är irrationellt att rösta på ett parti som inte hade nån chans att komma in. Det är ungefär lika irrationellt som att rösta på SD i riksdagsvalet om man ville ha en borgerlig regim, totalt bortkastade röster.

För övrigt uttrycker uppenbarligen ett brett snitt ur det svenska folket en stort stöd för kamrat Kim Jong Un och DFR Korea och har också historiskt alltid stått enade med DFRK i den anti-imperialistiska kampen. T ex var under flera år en centerpartist (tillika riksdagsman) ordförande för Svensk-Koreanska föreningen. Idag samarbetar Trosgnistan, en borgerligt-religiös organisation med Svensk-Koreanska, i solidaritet med DFRK.

Liksom i världen i stort är stödet för kamrat Kim Jong Un och det suveräna och fria DFRK stort och i stigande. Detta globala stöd bekymrar imperialisterna, vilket t ex kan läsas i denna artikel som publicerades i The Diplomat häromveckan, skriven av en amerikansk historiker och policymakare, chef för ett koreanskt institut vid Universitetet i Ohio:

"Shortly after Singapore, public opinion of Kim Jong Un...(här utlämnas totalt grundlösa anklagelser mot kamrat Kim)...improved dramatically, making it much more difficult to rally the world for action against him, especially as the United States’ own image as world leader plummets."
https://thediplomat.com/2018/09/where-the-us-went-wrong-on-north-korea/
Citera
2018-09-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
De är registrerade för riksdagsval och därmed per automatik även för kommun och landsting.
Uppgifter om dess valresultat för riksdagen (0,01%) finns på valmyndighetens sida som dock inte är ett under av pedagogik och sökbarhet.
I sitt huvudnäste Göteborg nådde man dock oanade höjder, ungefär som det nästan (i sammanhanget) obefintliga medlemsantalet

Jag noterade det.

Dom går en ljus framtid till mötes, om dom dubblerar sitt valresultat varje val.

Framåt 2030 talet kan man nog nå 10-15.000 röster!
Citera
2018-09-13, 12:17
Medlem
Citat:
Jag noterade det.

Dom går en ljus framtid till mötes, om dom dubblerar sitt valresultat varje val.

Framåt 2030 talet kan man nog nå 10-15.000 röster!

NMR och AfS står närmare NK idag.
Citera
2018-09-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
NMR och AfS står närmare NK idag.

Ja, som jag sagt i tidigare inlägg, när extremvänstern inte kan komma längre åt vänster, och extremhögern inte längre åt höger, så möts man till slut vid den oundvikliga KONTRAPUNKTEN, och förenas!
Citera
2018-09-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent

"Shortly after Singapore, public opinion of Kim Jong Un...(här utlämnas totalt grundlösa anklagelser mot kamrat Kim)...improved dramatically, making it much more difficult to rally the world for action against him, especially as the United States’ own image as world leader plummets."
https://thediplomat.com/2018/09/where-the-us-went-wrong-on-north-korea/

Bra artikel, dock ej det andra du skrev. Jag har svårt att förstå Trump. Just nu har SK sin värsta ekonomiska kris sen 2009, till stor del är USA import tullar problemet. SK har drabbats hårdare än Kina. Snart tröttnar SK på USA.

Jag läste i Guardian att Trump förbereder eventualla saktioner mot Kina. USA motivetar det med Kinas behandling av Turk Muslimerna. När brydde sig USA om muslimer, det är enbart att straffa Kina.

Igår körde en bil in i folkmassa i Hunan, dödade 11 personer. Kinas media säger att den skyldige var en drug criminal. Dock finns det i närheten i större grupp Turk Muslimer. Som blev avskilda feån den större gruppen Turk Muslimer längre västerut för 300 år sedan. Men bil in folkmassa låter som Turk Muslim i stockholm
Citera
2018-09-13, 13:40
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Var inne och tittade på Göteborg i kommunalvalet, men siffror saknas fortfarande komplett för rösträkningen. De är väldigt efter jämfört med andra ställen.

Håller på att läsa Woodwards Fear. Intressant att Trump ser KORUS strikt som handelspolitisk fråga. Den golfklubb där de placerat ut THAAD utdömde han som värdelös. "Varför pröjsar vi för sån skitmark" är ett direkt citat. Att anti-missil system bör utplaceras där de har största effekt gick inte in i skallen på honom. Om en månad är vi nog alla döda.
Citera
2018-09-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Bra artikel, dock ej det andra du skrev. Jag har svårt att förstå Trump. Just nu har SK sin värsta ekonomiska kris sen 2009, till stor del är USA import tullar problemet. SK har drabbats hårdare än Kina. Snart tröttnar SK på USA.

Jag läste i Guardian att Trump förbereder eventualla saktioner mot Kina. USA motivetar det med Kinas behandling av Turk Muslimerna. När brydde sig USA om muslimer, det är enbart att straffa Kina.

Igår körde en bil in i folkmassa i Hunan, dödade 11 personer. Kinas media säger att den skyldige var en drug criminal. Dock finns det i närheten i större grupp Turk Muslimer. Som blev avskilda feån den större gruppen Turk Muslimer längre västerut för 300 år sedan. Men bil in folkmassa låter som Turk Muslim i stockholm

Det kanske är så enkelt, att det var fel på bromsarna eller bilen för övrigt, på grund av dåliga/livsfarliga pirattillverkade reservdelar, ”Made in China?”.

Ursäkta mitt något sarkastiska svar, men jag kunde inte låta bli, då jag de senaste veckorna varit engagerad i en stor utredning om illegal pirattillverkning i Kina, av bilreservdelar som är fullkomligt olaglig och utan licenser eller auktorisation. Trafikolyckor hänförliga till livsfarliga piratdelar från Kina, är i vissa länder så hög som 80%. Enorma kostnader drabbar inte bara trafikoffren, biltillverkarna förlorar mångmiljarder per på denna illegala verksamhet.

Det finns många orsaker till irritationen mot Kina, inte bara Trumps, utan det faktum att Kina genom åren tjänat ENORMA pengar på pirattillverkning, och gör än idag!

Detta är ett faktum som vi skall ha fullständigt klart för oss!
Citera
2018-09-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Var inne och tittade på Göteborg i kommunalvalet, men siffror saknas fortfarande komplett för rösträkningen. De är väldigt efter jämfört med andra ställen.

Håller på att läsa Woodwards Fear. Intressant att Trump ser KORUS strikt som handelspolitisk fråga. Den golfklubb där de placerat ut THAAD utdömde han som värdelös. "Varför pröjsar vi för sån skitmark" är ett direkt citat. Att anti-missil system bör utplaceras där de har största effekt gick inte in i skallen på honom. Om en månad är vi nog alla döda.

Fan, jag har ännu inte hunnit skaffa Fear, är fortfarande på resa, bara läst korta citat. Måste inhandlas snarast. Är den adrenalinhöjande?
Citera
2018-09-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Skattepengar i sjön, helt verkningslösa vapen mot DFRKs missiler.

Du har i vanlig ordning, och särledes specifikt i just detta fall, INGEN ANING VAD DU TALAR OM!

Dessutom, om Du hade en aning om, vad som ligger i pipeline och produktion, av nya system, vilka skall tas i bruk, inte bara i Japan, utan i regionen för övrigt, blev nog Ditt redan hårda ansikte ännu hårdare och magen ännu lösare!
Citera
2018-09-13, 14:44
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Fan, jag har ännu inte hunnit skaffa Fear, är fortfarande på resa, bara läst korta citat. Måste inhandlas snarast. Är den adrenalinhöjande?

Den är minst sagt fascinerande. Var tredje sida häpnar man över uttalanden eller händelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in