2018-09-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Den är minst sagt fascinerande. Var tredje sida häpnar man över uttalanden eller händelser.

Fan, Du får inte säga så där!

Blir läsgirig utav helvete!
Får börja läsa först på söndag kväll!

Enligt förlaget är redan 1 miljon tryckta!
Herrejävlar vad den måste sälja.
Citera
2018-09-13, 15:07
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR

Köpte e-boken för jag ville ha den direkt.
Blir nog tio kapitel om dagen.
Sanslöst så lättmanipulerad han är.
Citera
2018-09-13, 15:21
Medlem
Citat:
Det kanske är så enkelt, att det var fel på bromsarna eller bilen för övrigt, på grund av dåliga/livsfarliga pirattillverkade reservdelar, ”Made in China?”.

Ursäkta mitt något sarkastiska svar, men jag kunde inte låta bli, då jag de senaste veckorna varit engagerad i en stor utredning om illegal pirattillverkning i Kina, av bilreservdelar som är fullkomligt olaglig och utan licenser eller auktorisation. Trafikolyckor hänförliga till livsfarliga piratdelar från Kina, är i vissa länder så hög som 80%. Enorma kostnader drabbar inte bara trafikoffren, biltillverkarna förlorar mångmiljarder per på denna illegala verksamhet.

Det finns många orsaker till irritationen mot Kina, inte bara Trumps, utan det faktum att Kina genom åren tjänat ENORMA pengar på pirattillverkning, och gör än idag!

Detta är ett faktum som vi skall ha fullständigt klart för oss!

Nu är Kina världens största bilproducent och marknad, så pirat tillvekning slår tillbaka på Kina själva.

Min erfarenhet inom Kinas bil industri säger mig att piratvtillverkning blir mindre och mindre problem.

Mycket större problem är att tex BMW eller VOLVO för över Eur verktyg för tillvekning av växellåda och inser inte att Kinas standard på metallers renhet eller tjocklek inte är samma.

I Kina varm bearbetas ofta stålprodukter men i Sverige kallbearbetar vi. Maskiner för kallbearbetning är mycket dyrare än varm bearbetning.

Vi skall ii Sverige vara glada att GEELY köpte VOLVO.
Citera
2018-09-14, 02:47
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:

Efter att ha gått igenom ytterligare några kapitel innan ögonlocken blev för tunga, vågar jag med mer än 70 % säkerhet påstå att den anonyme op-ed skribenten i NYT är Wilbur Ross. Trump smädar honom något sanslöst och han är den ende, än så länge, som precis som Pence använder ordet lodestar. När han fick igenom handelsavtalet med Kina om jordbruksprodukter kallade Trump honom "a has been", och "worst deal ever". Det finns en frihandelsmaffia inom VH som försöker stoppa hans protektionistiska tendenser där Ross spelar en helt klart överordnad roll.

Inte konstigt att Kim Jong-un får honom att dansa efter sin egen pipa.
Citera
2018-09-14, 05:57
Medlem
Citat:
Efter att ha gått igenom ytterligare några kapitel innan ögonlocken blev för tunga, vågar jag med mer än 70 % säkerhet påstå att den anonyme op-ed skribenten i NYT är Wilbur Ross. Trump smädar honom något sanslöst och han är den ende, än så länge, som precis som Pence använder ordet lodestar. När han fick igenom handelsavtalet med Kina om jordbruksprodukter kallade Trump honom "a has been", och "worst deal ever". Det finns en frihandelsmaffia inom VH som försöker stoppa hans protektionistiska tendenser där Ross spelar en helt klart överordnad roll.

Inte konstigt att Kim Jong-un får honom att dansa efter sin egen pipa.

Se där ja, mycket intressant!

Det stämmer nog vid närmare eftertanke, att Du har rätt angående Wilbur.

Från min "Lilla horisont", tycker jag mig kunna säga en sak angående Trump, och det är, att han "Gör bort sig", sakta men säkert hos både militärer och säkerhetstjänster, samarbetsproblemen verkar grava och han kan definitivt inte hantera dom.

Alltfler kritiska röster, har jag förstått, vill helt avstyra ett toppmöte #2, med Kim.....
Citera
2018-09-14, 06:29
Medlem
Citat:

Från min "Lilla horisont", tycker jag mig kunna säga en sak angående Trump, och det är, att han "Gör bort sig", sakta men säkert hos både militärer och säkerhetstjänster, samarbetsproblemen verkar grava och han kan definitivt inte hantera dom.

Alltfler kritiska röster, har jag förstått, vill helt avstyra ett toppmöte #2, med Kim.....

Citat:

Med vilken rätt sa USA behövde förmyndarskap? Korea med sin egen kultur. Följande text av Kim
Koo, den sista presidenten av Koreas exil regering. Hans släktträd sträcker sig tillbaka 31 generationer!!!!
Han mördades av SK militär 1949 någon månad senare lämnade USA militär Korea, tillfällighet?
Senare har det fram kommit att mördaren jobbade för US counter intelligence
f God asked me what was my wish, I would reply unhesitatingly, "Korean independence."
If he asked me what was my second wish, I would again answer, "My country's independence."
If he asked me what was my third wish, I would reply in an even louder voice, "My wish is the complete independence of my country, Korea."
My fellow brethren. This is my only wish. I have lived seventy years of my life for this wish, am living my life for this wish, and will live my life only to fulfill this wish.
...Recently, some of our brothers have said that they wanted our nation to be a part of a federation of another country. I don't believe this, and if there is really someone who does, I can only say that he is crazy and has lost his mind.
I've studied the ideas of Confucius, Buddha, and Jesus; I respect them as saints, but even if there's a heaven made by them, it's not a nation created by our nation, and I will never take our nation there.
It is because, a nation which shared blood and history is clear, and just like my body can't be another's, the reason that a certain nation can't become another is the same as brothers living in the same house. If two gather and become one, one would be higher and the other lower, so it becomes a basic problem that one orders from above, and the other obeys from below.
And so-called leftists deny the motherland of blood, and say this and that about the so-called motherland of ideology, ignoring brothers of blood-ties, and claims the so-called comrade of ideology and international class of proletariat, and speak as if nationalism is outside the truth.
This is foolish thinking. Philosophies change and theories of politics and economics are only a snap, but a nation's success is everlasting.
... I want our nation to be the most beautiful in the world. By this I do not mean the most powerful nation. Because I have felt the pain of being invaded by another nation, I do not want my nation to invade others. It is sufficient that our wealth makes our lives abundant; it is sufficient that our strength is able to prevent foreign invasions. The only thing that I desire in infinite quantity is the power of a noble culture. This is because the power of culture both makes ourselves happy and gives happiness to others.
Citera
2018-09-14, 06:43
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:

Det kan jag mycket väl förstå. Han läser aldrig på något. Förslag som utarbetas måste dummas ned till en tonårings nivå, och som ett trilskande barn slår han på Fox News under pågående föredragningar för att han inte orkar lyssna längre. När jag var tio år gammal hade jag en liten papegoja, den hade förmodligen överlägsen kognitiv förmåga.
Citera
2018-09-14, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Nu är Kina världens största bilproducent och marknad, så pirat tillvekning slår tillbaka på Kina själva.

Min erfarenhet inom Kinas bil industri säger mig att piratvtillverkning blir mindre och mindre problem.

Mycket större problem är att tex BMW eller VOLVO för över Eur verktyg för tillvekning av växellåda och inser inte att Kinas standard på metallers renhet eller tjocklek inte är samma.

I Kina varm bearbetas ofta stålprodukter men i Sverige kallbearbetar vi. Maskiner för kallbearbetning är mycket dyrare än varm bearbetning.

Vi skall ii Sverige vara glada att GEELY köpte VOLVO.

Jag har inte framfört synpunkter på vare sig GEELYS köp av VOLVO eller Kinas enorma utveckling som fordonsproducent.

Jag försökte ge en BREDARE bild av varför många är mäkta irriterade och rent av ursinniga på Kinas låga moral när det gäller affärer, det handlar inte enbart om Trumps, helt nyligen startade "Handelskrig".

Dessutom har jag försökt belysa, i tidigare inlägg, att moralen och den kriminella verksamheten i Nordkorea är ännu lägre, och många gånger sker samfällt med "Kina i ryggen".

Vad gäller pirattillverkningen, av bildelar, har den tyvärr inte minskat nämnvärt, trots de avslöjanden och beslag som gjorts i bland annat Shangzou, av Toyota och Nissan kopior, till och med med förfalskade orginalförpackningar och streckkoder. Detta beslags upptäckt, visade att Afrika och Australien, var slutdestinationen.

Bara Toyota och Nissan tappar tex i Afrika, ca 70% av sin försäljning av orginalreservdelar genom sina verkstäder och kontrollerade återförsäljare, där kedjan är säker och garanterad.
Det handlar om mångmiljarder Usd per år, bara för dessa två tillverkare.

Är Du intresserad av detaljfakta, låt mig veta!

_______

En annan tragisk, just nu aktuell härva, som jag har egen insyn i, är, avslöjande av två stycken Kinesiska underleverantörer till några exklusiva Schweiziska klocktillverkare, (vilka jag utelämnar namnen på här), som dumt nog outsourcade tillverkning av boetter till Kina, vilka sedan skeppas tillbaka till Schweiz för slutmontering av urverken.

Det går i korthet till på följande sätt, order tecknas med leverantören om låt oss säga 30.000 st boetter i specifikt stål eller annan metall enligt alla krav från Schweiz, inklusive "Gravyr" och numrering.

När de 30.000 numrerade boetterna är färdiga, fortsätter tillverkaren, och kanske gör 30.000 ytterligare, vilka sedan går vidare till annan fabrik som monterar ett billigt urverk - glas mm. och slussar ut på svarta marknaden eller nätet.

Ytterligare kommentarer är nog överflödiga............
Citera
2018-09-14, 06:57
Medlem
Citat:
Det kan jag mycket väl förstå. Han läser aldrig på något. Förslag som utarbetas måste dummas ned till en tonårings nivå, och som ett trilskande barn slår han på Fox News under pågående föredragningar för att han inte orkar lyssna längre. När jag var tio år gammal hade jag en liten papegoja, den hade förmodligen överlägsen kognitiv förmåga.

I Donalds fall, kanske jämförelsen med en "Roadrunner" = Tuppgöken, som är vanlig i USA, är bättre, än den med papegojsläktet!

Hela Nordkorea spektaklet, är enligt mitt förmenande, på väg käpprätt ner i diket!
Citera
2018-09-14, 07:45
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
I Donalds fall, kanske jämförelsen med en "Roadrunner" = Tuppgöken, som är vanlig i USA, är bättre, än den med papegojsläktet!

Hela Nordkorea spektaklet, är enligt mitt förmenande, på väg käpprätt ner i diket!

Jag undkommer inte känslan av att Trump är mer Willy Coyote och KJU är Roadrunner.
Citera
2018-09-14, 07:50
Medlem
Upprustningen och förstärkningen, av framförallt Japans och Sydkoreas försvar, går enligt den långsiktiga, sedan länge beslutade planen för regionen.

Förutom de fastlåsta förhandlingarna med Nordkorea, och den fortsatta tillverkningen av bland annat missiler, trots en offentlig "Lägre profil", av Nordkorea därvidlag, är även den Kinesiska och Ryska upprustningen i regionen, anledningen till att stora investeringar och upprustningar nu görs av de allierade i området.

De nya P-8A Poseidon planen, med ny, mycket avancerad utrustning, kommer att kunna spåra alla Nordkoreanska, och andra U-båtar, 24/7.

Bifogar artikel med ytterligare info:

www.breakingdefense.com/2018/09/u-s-sending-billions-worth-of-spy-planes-to-asian-allies
Citera
2018-09-14, 07:58
Medlem
Citat:
Jag undkommer inte känslan av att Trump är mer Willy Coyote och KJU är Roadrunner.

Ojojoj, jag fick mig ett gott skratt nu, av den liknelsen.......

Willy Coyotes försök att skydda sig, MED ETT VANLIGT PARAPLY, mot ett fallande stenblock, (KJU), i en av filmerna, är faktiskt rätt talande..........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in