2018-09-12, 19:04
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiwiAndTheDogBoys
Det enda man kan sitta och hoppas på är ett extraval/nyval.

Och du tror på fullaste allvar att det skulle göra någon skillnad? Jag trodde ni AfS:are efter dessa pinsamma katastrofsiffror äntligen fattat att ni levt i en bubbla, men vissa av er har alltså fortfarande inte vaknat ut masspsykosen...
Citera
2018-09-12, 19:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Eller hur, handgnuggare? Det är en annan tid nu. En tid där de som protesterar mot folkmordet på svenskar åtalas. För folkmord är det som pågår. Flera kriterier i FNs Folkmordskonvention är uppfyllda så någon ”konspirationsteori” är det rakt inte. Hur mycket än du och dina stamfränder gastar om det.

Jag är inte jude. Det är komiskt att ni antisemiter alltid tar för givet att de som säger emot er är judar.

Det är å andra sidan tragiskt för AfS att de inte lyckades hålla rent mot antisemitismen. Sannolikt har de därmed bränt sina möjligheter att någonsin ta sig in i svenska valda församlingar.
Citera
2018-09-12, 19:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAdvisor
Vad hade AfS för marknadsförings-budget?

De lyckades skrapa ihop tre miljoner i donationer enligt sin hemsida. Hur mycket av detta som användes för marknadsföring är väl en definitionsfråga. Politiska kampanjer är marknadsföring.
Citera
2018-09-12, 19:25
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Din definition av etnicitet stämmer nog mer med den BSS använde än den som SD nu tillämpar. Problemet med AfS är att de inte ger besked utan duckar på frågan. Detta uppfattade väljarna som otydligt eller ohederligt beroende på vad de trodde att AfS egentligen står för.

Tillämpar SD någon alls? De erkänner väl ingen etnicitet utan har skapat en helt ny egenhet, den öppna svenskheten. Lite som att säga att det finns något svenskt men ändå inte, då alla kan joina. Blir minst sagt diffust. Någonstans kanske språket kommer emellan när sådant här diskuteras, för de flesta menar nog samma sak när man pratar om en svensk, en nepales eller en mongol...

Under lång tid var inte begreppet svensk kontroversiellt eller tvetydigt, för svenskar och de som bodde här var till stor del samma sak. Det är med massinvandringen som allt ställs på ända. I vår oändliga vilja att vara till lags och premiera andra folks intressen framför våra egna så har förvirringen kunnat uppstå. Hade vi varit tydliga från början så hade problemen varit obefintliga och de invandrade hade accepterat vår hållning. Men vår undfallande attityd de senaste decennierna har sått ett frö av tvivel kring själva vår existens. Vi får ju inte ens tala om den! Det var därför Jeff Ahls inledande ord vid varje turnéstopp var så befriande. Han satte ord på något som finns, vi svenskar, och de orden påminner oss om att det är vår rätt och faktiskt också skyldighet att definiera oss själva - i synnerhet i dessa tider av folkvandring och obrydda globalistpolitiker.
Citera
2018-09-12, 19:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Tillämpar SD någon alls? De erkänner väl ingen etnicitet utan har skapat en helt ny egenhet, den öppna svenskheten. Lite som att säga att det finns något svenskt men ändå inte, då alla kan joina. Blir minst sagt diffust. Någonstans kanske språket kommer emellan när sådant här diskuteras, för de flesta menar nog samma sak när man pratar om en svensk, en nepales eller en mongol...

Under lång tid var inte begreppet svensk kontroversiellt eller tvetydigt, för svenskar och de som bodde här var till stor del samma sak. Det är med massinvandringen som allt ställs på ända. I vår oändliga vilja att vara till lags och premiera andra folks intressen framför våra egna så har förvirringen kunnat uppstå. Hade vi varit tydliga från början så hade problemen varit obefintliga och de invandrade hade accepterat vår hållning. Men vår undfallande attityd de senaste decennierna har sått ett frö av tvivel kring själva vår existens. Vi får ju inte ens tala om den! Det var därför Jeff Ahls inledande ord vid varje turnéstopp var så befriande. Han satte ord på något som finns, vi svenskar, och de orden påminner oss om att det är vår rätt och faktiskt också skyldighet att definiera oss själva - i synnerhet i dessa tider av folkvandring och obrydda globalistpolitiker.

Du har en poäng i att även SD gått som katten kring het gröt när det gäller begreppet etnicitet. Den här beröringsskräcken tror jag beror på att de är rädda för att bli beskyllda för att vara rasister. De flesta rasister använder ju - felaktigt - ordet etnicitet som liktydigt med genetiskt ursprung.

AfS är dock inte bättre på den här punkten. De talar också om svenskar och svenskhet utan att klargöra vad de egentligen menar. Såvitt jag förstått accepterar de dock inte SD:s öppna svenskhet, vilket i förlängningen leder till ett rasistiskt etnicitetsbegrepp.
Citera
2018-09-12, 19:43
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag är inte jude. Det är komiskt att ni antisemiter alltid tar för givet att de som säger emot er är judar.

Det är å andra sidan tragiskt för AfS att de inte lyckades hålla rent mot antisemitismen. Sannolikt har de därmed bränt sina möjligheter att någonsin ta sig in i svenska valda församlingar.
Som AfS sympatisör som inte är antisemit men mycket negativ till vissa elitjudars inflytande i svensk media och politik vill jag säga att AfS nog har insett att det är dags att avdramatisera ifrågasättandet av judisk agenda. Judarna är en grupp precis som svenskarna (i varje fall borde vara) eller kurderna. Att deras gruppidentitet ofta spelar en roll i deras ställningstaganden är självklart och mänskligt. AfS är inte antisemitiskt men anser inte heller att eventuell antisemitism bland etniska svenskar är ett av de stora problemen Sverige står inför. De låtsas inte att det är värre eller mer chockerande att skrika judeslyna än svennehora, för de inser att förföljelse kan drabba varje folkgrupp som förlorar sitt land. Det finns har jag blivit sagd t ex grupperingar inom AfS som är proisraeliska men de har vett nog att inte blanda in detta i Sveriges inre angelägenheter och allvarliga problem.
Citera
2018-09-12, 19:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Och du tror på fullaste allvar att det skulle göra någon skillnad? Jag trodde ni AfS:are efter dessa pinsamma katastrofsiffror äntligen fattat att ni levt i en bubbla, men vissa av er har alltså fortfarande inte vaknat ut masspsykosen...

Alternativ för Sverige är på väg att få uppemot 20.000 röster. Med tanke på att partiet aldrig har ställt upp i några val tidigare och endast har existerat sedan början av det här året så ser det inte helt illa ut. Visst, 20.000 röster är inte ett godkänt valresultat (minst en procent hade gett godkänt enligt mig) men sanningen är att AfS är valets vinnare utanför riksdagen. Jag snackar naturligtvis inte om någon stor vinst men det finns något att bygga vidare på. Om man bortser från Sverigedemokraterna så lär ju AfS slutresultat bli det bästa valresultat ett uttalat nationalistiskt parti har åstadkommit i modern tid.
Citera
2018-09-12, 19:49
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood

AfS är framtiden.

Med en laguppställning som Kasselstrand, Ahl, Hahne, Ohlsson så är framtiden säkrad.

Gott Mit Uns.
Senast redigerad av Fashwave 2018-09-12 kl. 19:52.
Citera
2018-09-12, 19:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Tror AFS gjorde ett misstag som inte ställde upp i de lokala valen där det är mycket lättare att komma in. Bara att kolla på Medborgerlig Samling som ser ut att få mandat i Höör, trots att de totalt fick mindre röster än AFS.
ja just det AFS lär ha fått 1600 röster! toppen
Citera
2018-09-12, 19:52
Medlem
Nu har de tydligen räknat klart mitt valdistrikt. Till min förvåning var jag inte ensam här, utan ett par andra tjommar röstade också på AfS. En person röstade dessutom på Nordiska Motståndsrörelsen.
Citera
2018-09-12, 19:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
ja just det AFS lär ha fått 1600 röster! toppen

Måste du göra som Mattias Karlsson och skriva fylleinlägg hela tiden? Du skämmer ut dig.
Citera
2018-09-12, 20:00
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Måste du göra som Mattias Karlsson och skriva fylleinlägg hela tiden? Du skämmer ut dig.
Så du menar att jag har en sval relation till siffror? i mitt huvud
https://twitter.com/Myrannosaurus/status/1039558839274823680
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in