2018-09-12, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Ännu en intressant loggning, kan dock inte se att denna diskuterats tidigare i tråden även om jag tycker mig komma ihåg texten.

På den första bilden av loggremsan (2017-05-18) finns både YD, HTD och LW som FTF:are.
På den andra bilden av loggremsan (2018-07-31) är HDT överstruken, men YD och LW är fortfarande kvar på loggremsan.
Här är det konstigt. Att TeamDavidsson är överstryket kan ha två orsaker, det ena att någon gjort det för som inte loggat den, det andra tänkbara är att någon strök för att dom är sura på SD.

Det konstiga är att SD inte loggat cachen, men det kan vara en miss. Sånt händer ganska ofta.
Men det konstigaste är att LW:s nick står där. Ser ingenstans, varken i loggtexten på JG:s logg eller på videon. Tror inte den båten tar 3 pers heller.
Citera
2018-09-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo att SD setts i området vid tidpunkten. Han kan ha sagt att en gråhårig dam såg att han pratade med LW och sedan gå hemåt. Ett försök att skaffa sig alibi. Fast den damen är ju bara påhittad så något verkligt alibi blir det inte.
Varför hoppar ingen på detta befängda inlägg???
Vart tog marknaden vägen och det par som gick till polisen?
Ska någon inte komma igen med att det är SD och HD som klätt ut sig...
Citera
2018-09-12, 19:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Varför hoppar ingen på detta befängda inlägg???
Vart tog marknaden vägen och det par som gick till polisen?
Ska någon inte komma igen med att det är SD och HD som klätt ut sig...

Teorin är i det fallet att paret från marknaden är SD och HD.
Citera
2018-09-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Teorin är i det fallet att paret från marknaden är SD och HD.
Som klädde ut sig och lät sig förhöras av polis, säkert inte bara en gång, då uppgiften är otroligt kritisk om den skulle stämma.... Är det ett genidrag från SD och HD?
Citera
2018-09-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Skojigt av SD att hitta på ett vittne. Svårt att hitta det vittnet 😂
Han lyckades kanske inte med att på Erika de vittnen han försökt övertyga om ”sin version”
Påverka?
Citera
2018-09-12, 19:16
Medlem
Hörvittnet:
MV informerar tråden att det finns ett hörvittne:
2018-07-12, 01:39
Det finns vittne som hört en manlig och kvinnlig röst samtala på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket.
Det vittnet blir ett nyckelvittne när det gäller vilka röster som hördes, vilken riktning och sist att LW kände sin lieman.
2018-07-12, 04:47
Före och vill betona att vittnet inte pekade ut SD som den manliga rösten.
Utan hörde rösterna från sitt öppna sovrumsfönster
2018-07-29, 02:56
Det kan vara verifierat att det var någon av SD eller LW röster som hördes av vittnet.

Det är MEST troligt att damen pratade med paret och dom gick inte till polisen förrän efter 1,5 månad. Det är då denna information kommer ut till tråden.
Att informationen skiljer sig är naturligt. Dels vill inte polisen gå ut med vilka detaljer damen gav (som MV skrivit).

Hon pratade med paret dagen efter kroppen hittats. Då var mordet på alla löp och dessutom var PETER springares namn över allt.
Hon är en översocial tant som pratade av sig lite med ett par som lyssnade på henne om ett mord (säkert i hennes område), som hon tyckte var hemskt (vilket det är!).

Det vore väl F-N om inte polisen kunde identifiera denna dam. Om det är nära FP hon bodde så är det 3-4 fastigheter som är intressanta. Bor hon inte längs den gatan så har det ingen bäring i en rättegång vill jag hävda, m.a.o. helt ointressant för utredningen – OAVSETT vem som är GM.

Undrar var synvittnet tog vägen i allt detta?
Citera
2018-09-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Jo, fast finessen är att personen är häktad för ett annat brott och det har stått i Media.
Välkommen 😏
Citera
2018-09-12, 19:19
Medlem
Citat:
Här är det konstigt. Att TeamDavidsson är överstryket kan ha två orsaker, det ena att någon gjort det för som inte loggat den, det andra tänkbara är att någon strök för att dom är sura på SD.

Det konstiga är att SD inte loggat cachen, men det kan vara en miss. Sånt händer ganska ofta.
Men det konstigaste är att LW:s nick står där. Ser ingenstans, varken i loggtexten på JG:s logg eller på videon. Tror inte den båten tar 3 pers heller.

Minsann. SD har loggat den förut. En FTF-jägare missar aldrig sånt och händer inte ofta, speciellt på en speciell cache som den. Och handstilen på LW:s logg ser likadan ut som JG:s.
Överstrykningen verkar ha gjorts mellan 20170513 och 20180731. Tänkbart att det gjordes efter 15 maj.. Vem bemödar sig besväret att ta sig dit ut och stryker över? Det luktar begraven hund här.
Citera
2018-09-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Värst vad den här Tjackarn har blivit populär. Vad jag minns blev hen både utskrattad och förtalad. Hoppas hen läser och kommer tillbaka. Jobbigt att vara ensam med att lyfta blicken från gränderna i Nya Hjärsta och påtala att det finns en värld på andra sidan motorvägen and beyond....
På tal om DFT så har jag ju samma upplägg, fast inte Lpg utan ett fall i Örebro som inkluderar en avhuggen hand och en halshuggen helt oskyldig man. Men det har ni nog förstått.
Tjackarn var väl inne på IS och skjutningarna i Vivalla. Vilket motivet än kan vara så känns de ovanstående mer relevanta än ett luddigt svartsjukedrama.
En fråga angående DFT: Hur har ni tänkt gällande DNA? Har SD lyckats manipulera testtagningen med förpreparerade topsar eller?
Jag har en teori om det mordet, och LGW har varit inne på den. Det är otäcka saker men visar också hur yrkeskriminella kan agera på ett iskallt sätt som är svårt att sätta sig in i. Därför kanske det är lättare att gräva ner sig i ms Marple-teorier om kärlek och svartsjuka i svensk medelklassmiljö.
Någon som vet om det alltid sker en samkörning mellan DNA-register / ouppklarade mordfall i samband med att någon blir topsad?
Citera
2018-09-12, 19:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Eftersom jag är helt borta på geocaching och loggningar måste jag fråga dig;
Verkar det som att varken TD eller LW gjort digitala loggningar?
Hur skulle isf deras namn kommit dit?

Och i mina ögon ser handstilen på YD och TD lite lika ut.
Men det känns lite långsökt att YD skulle skriva dit TD nick?
Citera
2018-09-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom jag är helt borta på geocaching och loggningar måste jag fråga dig;
Verkar det som att varken TD eller LW gjort digitala loggningar?
Hur skulle isf deras namn kommit dit?

Och i mina ögon ser handstilen på YD och TD lite lika ut.
Men det känns lite långsökt att YD skulle skriva dit TD nick?
Den som hittar cachen skriver allas nick som är med på den. Det är inte så att den går runt och man skriver sitt eget varje gång.
Är det många på ett event så brukar det bli ett team nick, typ "Loggad som Team FTF". Är man ett gäng som är ute en heldag så blir det ofta ett team namn för dagen, oftast akronym på initialerna på nicken eller namn (Kaj - Anna - Stefan - Torbjörn = "Team KAST").
Citera
2018-09-12, 19:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Som klädde ut sig och lät sig förhöras av polis, säkert inte bara en gång, då uppgiften är otroligt kritisk om den skulle stämma.... Är det ett genidrag från SD och HD?

Det låter som en teori som tjackarnismyg skulle kunna ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in