Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Det stämmer som du säger. Så här står det dock i denna artikel från theworldnews.net
”Framför allt tycker hon (Lisa Rehn, min kommentar) att den kvinna som ska vara i 60- och 70-årsåldern borde kunna hittas.
– Kvinnan ska ju bo i området. Vi förväntar oss att hon borde finnas där, någonstans, säger Lisa Rehn.
Kvinnan ska ha grått kortklippt hår och vara mellan 158-160 centimeter lång. På en trädgårdsdag i Karlslund den 20 maj ska hon ha börjat prata med ett par i samband med att hon letade efter en Peter, och berättat att hon vaknat vid midnatt, natten när Lena Wesström försvann, och att hon då ska ha sett en person som pratade utanför bostaden.
Några av de här vittnesuppgifterna har polisen haft en längre tid, men valt att gå ut med efterlysningen först nu.
Hade ni kunnat gå ut tidigare?
– Vi försöker uttömma andra vägar först, speciellt den här kvinnan har vi på olika sätt försökt hitta, säger Lisa Rehn.”
Det fetade: känns ju inte som om uppgiften om ”tanten” kom igår så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Från NA 7/9:
"Det här är vittnesuppgifter som har funnits med i polisutredningen en tid, och att man väljer att gå ut och efterlysa dem just nu handlar mer om tillfälligheter.
– Ja, vi kunde ha gått ut för en månad sedan, eller om två veckor. Men nu tyckte vi att det var läge att gå ut och söka de här personerna, säger Mikael Nyqvist som håller i polisutredningen på avdelningen för grova brott."
https://www.flashback.org/sp65181918
Så minst en månad har de haft uppgifterna. Man kan gissa på mer; de har säkert letat en tid själva innan dess...tänker jag.
Ok, kan erkänna att jag missat uppgiften om att de haft denna info minst en månad. Tack f klargörande.
Men ville mest påtala att det inte är säkert att de fått in tipsen redan dag ett.
Är fö, som flera andra, skeptisk till att tanten kommer att kunna identifieras av polisen; kanske hon följt tråden och fått viss inspiration härifrån?