2018-09-11, 20:31
Medlem
Turkiet det klart sämre laget men de fick ett flaxmål medan Sverige brände sina chanser. Rakip mycket bra när han kom in.
Citera
2018-09-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Är du själv svensk? Du vet att det stavas "gamla" va?
Seb var för övrigt bland de bättre igår.
Det säger ju för fan allt. Seb Larsson är slut. Än mer när han hamnar i et "GAMMALT" skit lag som AIK
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Herregud, 14 landskamper utan mål som anfallare. Janne hade kunnat låta eternussermo spela med bättre resultat, GARANTERAT!
Citera
2018-09-12, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Riksnytt
Ser du u21 matchen mot Turkiet? Alexander Isak är katastrofal.
Nej läste om Isaks insats av folk och det var helt okej insats.
Citera
2018-09-12, 09:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91

Jag såg matchen utom de första 15 minuterna, så det är möjligt att han var okej då. De 75 minuterna som jag såg var han inte okej. Det är nästan så att Gustav Nilsson skapade mer under den kvarten har var med.

Synd att killen kastar bort flera år av sin karriär på div. 4 spel i Tyskland. Så dålig är han inte, han hade nog platsat i zweite bundesliga.

Ruhr Nachrichten ska Alexander Isak nog hålla sig borta från i dag.
Någon framtid i Dortmund för svensken tror inte Ruhr Nachrichten på.
Senast redigerad av bagarn29 2018-09-12 kl. 09:58.
Citera
2018-09-12, 09:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Dags att peta Marcus Berg. Hur mycket som helst kan man fan inte missa. Bättre om någon annan får chansen.

Vem ska spela istället? Sveriges bäste anfallare har gjort sitt i landslaget.
Citera
2018-09-12, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag såg matchen utom de första 15 minuterna, så det är möjligt att han var okej då. De 75 minuterna som jag såg var han inte okej. Det är nästan så att Gustav Nilsson skapade mer under den kvarten har var med.

Synd att killen kastar bort flera år av sin karriär på div. 4 spel i Tyskland. Så dålig är han inte, han hade nog platsat i zweite bundesliga.

Ruhr Nachrichten ska Alexander Isak nog hålla sig borta från i dag.
Någon framtid i Dortmund för svensken tror inte Ruhr Nachrichten på.
Isak är en speluppfattande forward likt Henok Goitom. Isak och Strandberg är A landslagets framtida anfallspar.. De två bör starta för U21 när Strandberg är tillbaka .De kompletterar varandra bra.Isak skulle säkert platsa i en Bundesliga klubb ..
Citera
2018-09-12, 12:32
Medlem
Citat:
Han var helt jävla kass. Inse det!
Citera
2018-09-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Är du själv svensk? Du vet att det stavas "gamla" va?
Seb var för övrigt bland de bättre igår.

Angående Pontus Jansson är det intressant att se hur snabbt det svänger hemma i stugorna. En bra match i VM = given i startelvan för all framtid. En dålig match mot Turkiet = usel, Granen är mycket bättre!
Jag vill ha Jansson som ordinarie, inte för att han gjorde en bra match i VM, utan för att jag ser honom som en i grunden bättre spelare än Granen. Dåliga matcher gör alla.
Jag tar för givet att de som skrivit kommentarer i tråden verkligen såg matchen mot Turkiet. Ni diskuterar om Pontus Jansson är bättre än Grankvist. Var är VNL i diskussionen? För mig är det självklara mittbacksparet Jansson och Grankvist. Har hittills alltid sagt att VNL fortfarande är en säkerhetsrisk. Det har vi sett i MU. Visst gjorde han en del bra saker mot Turkiet, men han blev till slut den indirekta orsaken till förlusten. Ta gärna en titt på repriser av Turkiets samtliga mål. Var befann sig VNL? Jo, han agerade åskådare och kom totalfel i position.
Citera
2018-09-12, 13:05
Medlem
mishimas avatar
Tyckte Jansson var bra i första halvlek när Sverige var tillbakatryckta innan 1-0-målet. Turkiet lyckades inte skapa några farliga chanser trots sitt övertag. Mittbackarna hade koll på straffområdet. Det var i andra halvlek när matchen tappade sin struktur och och blev mer chansartad det svenska laget föll ihop.
Citera
2018-09-12, 13:07
Medlem
TheGriffins avatar
Jag har länge haft en känsla att vi spelat sämre när vi haft Sebastian Larsson i laget, så jag ville kolla upp om det stämmer.

Landskamper med Seb i laget under Janne:
20 landskamper. 7 segrar, 5 oavgjorda, 8 förluster.
Om vi tar bort träningslandskamper:
6 segrar, 2 oavgjorda och 5 förluster.

Landskamper utan Seb i laget.
7 landskamper, 5 segrar, 1 oavgjord, 1 förlust.
Om vi tar bort träningslandskampen mot Ungern 2016:
4 segrar, 1 oavgjord, 1 förlust.

Jag har helt räknat bort Januari-turnéerna då de är oseriösa.

I landskamperna som Seb har spelat har jag inte tagit hänsyn till om han startat eller varit inhoppare då jag inte orkar göra en djupare sammanställning än så här. På rak arm så minns jag att han både hoppade in i vinstmatchen mot Frankrike och förlustmatchen mot Bulgarien så det kan ha slagit åt båda håll.
Citera
2018-09-12, 13:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Isak är en speluppfattande forward likt Henok Goitom. Isak och Strandberg är A landslagets framtida anfallspar.. De två bör starta för U21 när Strandberg är tillbaka .De kompletterar varandra bra.Isak skulle säkert platsa i en Bundesliga klubb ..

Asoro är bättre än Isak. Strandberg behövs snart i A-landslaget men till dess är det Asoro och Strandberg som gäller i U-21.

AIK gjorde rätt som sålde honom och Isak gjorde fel som gick en sådan klubb, alltså en bra bit över hans nivå. Hur mycket fick AIK behålla av försäljningssumman? Det var prat om att agenten tog runt 30% men det kan väl inte vara möjligt?
Citera
2018-09-12, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Asoro är bättre än Isak. Strandberg behövs snart i A-landslaget men till dess är det Asoro och Strandberg som gäller i U-21.

AIK gjorde rätt som sålde honom och Isak gjorde fel som gick en sådan klubb, alltså en bra bit över hans nivå. Hur mycket fick AIK behålla av försäljningssumman? Det var prat om att agenten tog runt 30% men det kan väl inte vara möjligt?
Tvärtom..Isak är bättre. Är ju bara för han spelat i AIK ni är emot han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in