2018-09-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Tror att Tjackarns "popularitet" grundar sig nog på att hen själv inte tar allt hen lägger fram som den enda sanningen. Hen är medveten om det "långsökta" i många av de teorier hen presenterar och man kan därför diskutera, ifrågasätta och skratta åt det "tillsammans" och i samförstånd med hen..
Aha. Ja så kan det vara. När man kollar på polisserier med lite högre kvalitet, brukar de i början spåna om olika möjliga motiv, gärningsmän och spår. Sedan delas de upp på olika poliser. Vad jag vet är det inte så att krimmare A "tror" att det motiv han har att undersöka är det riktiga och blir ursinnig på krimmare "B" som undersöker ett annat möjligt spår.
Det är kanske så vi gör här. Tyvärr verkar några användare som har satt personlig prestige i att ha "rätt". Man känner nästan av lite sporthuligan hos vissa inlägg.
Citera
2018-09-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Som jag minns det har du EGT svarat att du inte har lust/känner dej bekväm med/finner anledning (nåt av detta ungefär) att kolla in SD:s eventuella gamla handskador. Det är förstås en replik, men inte ett svar på frågan.

Därför ställdes nu frågan till Sh.Holmes

Vid det här laget kanske du fått klarhet i varför frågan ställs?

Jag har inte studerat SD´s händer så jag kan inte svara på den frågan
Citera
2018-09-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Väldigt besynnerligt beteende.
Jag är nyfiken på när i tid LW berättadr för dig om mr right som ev va bs. Och när hon menar att hon ska ha fått vetskap om det?! I närheyen av bilincidenten måntro?

Jag kommer inte riktigt ihåg när i tiden hon berättade detta, det kan ha varit våren-17
Citera
2018-09-12, 10:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har inte studerat SD´s händer så jag kan inte svara på den frågan

Tack för svar ändå!
Citera
2018-09-12, 10:49
Medlem
Citat:
Har också funderat i dessa banor i "min teori" om en randomperson som GM. Den här bärfisen som häckade tråden en tid innan hen blev avstängd, som skrev både på knagglig svenska och med dålig grammatik, har jag funderat mycket över vad hen hade för agenda och vem det kunde vara..
Jag har inte läst de inläggen så noga. Det var så svårt att hitta de vettiga inläggen ändå i all smörja.
Användarnamnen säger ofta mer än man tror. Bärets namn är väldigt svenskt. Detta bär har dessutom på ett snillrikt sätt bytt två bokstäver och kan därmed smyga sig in då det redan finns ett liknande bär.
De här personerna klarar nog inte det. Däremot finns en person som har dokumenterad kontakt med LW, som är tänkbar speciellt med tanke på språket. Hmm... ska kolla inlägg med tidsaxel idag märker jag.
Citera
2018-09-12, 10:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag kommer inte riktigt ihåg när i tiden hon berättade detta, det kan ha varit våren-17

Då verkar det tidsmässigt kunna sammanfalla rätt skapligt med att SD (och JG) un-friendade* henne på Facebook.

*O-vän-ade henne... vad heter det på svenska? Finns det något ord för det?
Citera
2018-09-12, 12:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag har redogjort för mina tankar om SD som gärningsman flera ggr men jag kan dra dem en gång till. De grundar sig på LW:s och SD:s något destruktiva, problematiska och hemligstämplade relation till varandra. Om inte ens hans närmasta kompis visste om deras relation så framställer ni "hangaround kompisar" er själva som ganska naiva när ni tror er känna honom som person så väl att ni går i taket när det framkommer eller diskuteras något som inte faller honom till fördel.
Du suger som en svamp i dig sånt som pekar ifrån honom och väljer att i större drag att gallra och gå i försvar mot sånt som skulle kunna peka mot honom.
Jag förstår inte riktigt vad dina tankar om SD som gärningsman grundar sig på. Menar du alltså att SD och LW i så fall fortsatte att ha en destruktiv, problematisk och hemligstämplad relation även efter bilbråket 2017? Vet du om de brukade träffas överhuvudtaget efter den incidenten?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-12 kl. 12:10.
Citera
2018-09-12, 12:09
Medlem
Champagneoclocks avatar
För mig obegripligt att polisen inte kan finna den kvinna de söker. Hon säger sig ha hört någon prata utanför LW:s hus på natten så det borde varit någon som bor nära och så många gråhåriga små tanter i 65-års åldern i närheten av LW kan det väl inte finnas.
Citera
2018-09-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det fetade: vem menar du? Den eftersökta tanten?

Isåfall har du missuppfattat det.

Det är inte hon som sett/nämnt de två tjejerna som befann sig på andra sidan motorvägen och som nu eftersöks av polisen.
Dessa två tjejer har setts av ett vittnet Dalaan. Det bekräftade han själv i tråden igår.

Såg det och det var också min bild av det hela. Ja, jag har varit ohjälpligt efter, sedan jag varit borta från tråden. Gjorde en felaktig koppling mellan de tre som efterlystes.

Skall avstå från kommentarer tills jag har återfått "greppet".

Tack!
Citera
2018-09-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men hur skulle SD ens rent tekniskt kunna vara den som har hittat på den gråhåriga tanten för att på så sätt skapa ett falskt alibi åt sig själv?

Han var väl inte ens i Sverige den 20 maj, och kan ju på så sätt inte ens kunnat närvara på Trädgårdsdagen där tanten har påståtts prata om sina iakttagelser?
Nej jag tror inte heller att det är MGM som hittat på detta. I så fall borde han ha ”anlitat” några att säga detta. Verkar långsökt.
Tycker dock hela efterlysningen verkar konstig och att man inte lyckats hitta denna gumma.
Kanske polisen tjänar på att göra en repris av denna dörrknackning nu när fler sett efterlysningen. Eller kan geocachare ge sig ut och leta efter gumman Gumman = en funnen burk.
Citera
2018-09-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Jag har inte läst de inläggen så noga. Det var så svårt att hitta de vettiga inläggen ändå i all smörja.
Användarnamnen säger ofta mer än man tror. Bärets namn är väldigt svenskt. Detta bär har dessutom på ett snillrikt sätt bytt två bokstäver och kan därmed smyga sig in då det redan finns ett liknande bär.
De här personerna klarar nog inte det. Däremot finns en person som har dokumenterad kontakt med LW, som är tänkbar speciellt med tanke på språket. Hmm... ska kolla inlägg med tidsaxel idag märker jag.
Nu satte du igång maskineriet i hjärmkontoret på mig.. Får inte upp någon ahaide' om vem du kan mena... 😑
Citera
2018-09-12, 12:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
För mig obegripligt att polisen inte kan finna den kvinna de söker. Hon säger sig ha hört någon prata utanför LW:s hus på natten så det borde varit någon som bor nära och så många gråhåriga små tanter i 65-års åldern i närheten av LW kan det väl inte finnas.

Utanför ”bostaden” - okänt vems.
Kanske sin? Kanske LW:s? Kanske sin bekants bostad, i vilken hon tillbringade natten? Kanske MGM:s?

Hon kanske även har kontaktat polisen i ett tidigt skede av utredningen och blivit behandlad med misstro. Och tänker att ”de får skylla sej själva”.

Eller så har hon lämnat sina uppgifter, de ligger någonstans i högarna. Själv är hon i Spanien (eller nåt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in