2018-09-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Och din vän har fått denna upplysning, att han är MGM, pga en teknisk orsak, från säkra källor som polis eller utredarna
t ex?..Jag har arbetat på en B klassad anstalt där det satt ca 120 st intagna "som var" oskyldigt dömda..enligt dem själva. Och det svär de inför Gud att de är 🙄🙄🙄. Låt polis och utredare sköta sitt jobb..vare sig SD eller någon annan randommördare kommer ändå erkänna förrän de får bevisen stoppad under näsan. Tills dess tycker jag att du och dina vänner ska umgås och leta lådor med SD och HD och låta oss amatördetektiver spekulera vidare här i tråden.
Och du tycker att "SD är skyldig för att han är skäligen misstänkt, så då tänker vi inte i andra banor" är att spekulera? Vad spekulerar ni i?
Jag spekulerar i både händelseförlopp och andra GM. Väldigt många har en låst måltavla. För mog är det bara en trolig måltavla, men tror det finns andra scenarios som är tänkbara.
Citera
2018-09-12, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer33
Det är verkligen svårt att släppa DFT. Känns mer trolig än svartsjuketeorin.
Men bäst att tiga om den som sagt.
Vad är det för brott hon vet har begåtts? Är det bara en påhittad teori eller är det ren fakta att hon skulle vara "vittne" till ett brott som hon då skulle ha gått och tigit om i 14 år..
Citera
2018-09-12, 09:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eftersom naturfotografen Peter är en känd person som skulle delta på Trädgårdsmarknaden utgår jag från att damen faktiskt bara frågade "Har ni sett Peter (i meningen, var han bra/var finns han)". OT. Jag hade också sökt efter hans utställning.

Fortsättningen på hennes samtal tyder jag som att hon kände igen tjejerna som boendes i Nya Hjärsta. Jag finner det sannolikare än att hon skulle frågat/berättat för någon random.

Att hon berättade om sin upplevelse då 14-15/5, Kan ha varit att hon sökte en bekräftelse (osäker själv) på detta. I så fall kan det vara så att hon hittills inte berättat detta för polisen.

Det skulle förklara det STORA intresset från utredarna nu. Både kvinnorna samt damen är förstås högst intressanta.
Bara en tanke.

Det fetade: vem menar du? Den eftersökta tanten?

Isåfall har du missuppfattat det.

Det är inte hon som sett/nämnt de två tjejerna som befann sig på andra sidan motorvägen och som nu eftersöks av polisen.
Dessa två tjejer har setts av ett vittnet Dalaan. Det bekräftade han själv i tråden igår.
Citera
2018-09-12, 09:17
Medlem
Citat:
Vad är det för brott hon vet har begåtts? Är det bara en påhittad teori eller är det ren fakta att hon skulle vara "vittne" till ett brott som hon då skulle ha gått och tigit om i 14 år..
Skulle kunna ha samband med att LW i förtroende hört detta och att hon som pastor haft tystnadsplikt. Ev också känslor för GM?
Citera
2018-09-12, 09:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Kan någon klarlägga den här teorin, snälla tack?

Nu har jag lusläst artiklarna och kan för mitt liv inte hitta att hon sagt att hon sett en man tala i telefon utanför hennes/LWs hem.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/

Totalt är det tre personer som polisen vill komma i kontakt med. En av dem kan eventuellt ha sett och hört mördaren på mordnatten.
– Den rör sig om den 20 maj då det pågick en marknad eller trädgårdsdag i Karlslund. Marknaden besöktes av ett par som började småprata med en kvinna. Kvinnan berättade också att hon bor i närheten av där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann. Hon iakttog då en person som pratade utanför bostaden, säger Tommy Lindh.
Paret beskriver kvinnan som cirka 158-160 centimeter lång, i övre medelåldern med grått, kortklippt hår. Hon ska vid tillfället också ha berättat att hon sökte efter någon som hette Peter.

Jag kan bara utläsa av polisens egen efterlysning på Facebook, dvs oförvanskad av journalister, att mannen talade.

Originalet:
”POLISEN SÖKER PERSONER I MORDÄRENDE
Natten mellan 14-15 maj 2018 försvann Lena Wesström från Örebro. Hon återfanns mördad i närheten av sin bostad några dagar senare. Polisen söker efter ett antal personer som kan ha viktiga upplysningar i ärendet. Polisen söker efter två kvinnor i 18-årsåldern som natten mellan den 14-15 maj 2018 kom gående på Apelvägen i Örebro, någon gång runt 23:45 – 00:15. De ledde varsin cykel och gick in på Videvägen. Polisen är angelägen om att få prata med kvinnorna. Är du någon av kvinnorna eller tror du att du vet vilka de är? Kontakta polisinspektör Lisa Rehn kontorstid på telefon 0705-19 38 29. Den 20 maj 2018 pågick en marknad/trädsgårdsdag i Karlslund. Marknaden besöktes av ett par som började småprata med en kvinna. Hon berättade att hon sökte efter någon som hette Peter. Kvinnan berättade också att hon bor nära platsen där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann, och iakttog då en person som pratade utanför bostaden. Kvinnan beskrivs vara i 70-årsåldern eller vart fall övre medelåldern. Hon är ca 158-160 cm lång och har grått, kortklippt hår. Polisen är angelägen om att få prata med kvinnan. Är du kvinnan eller tror du att du vet vem hon är? Kontakta polisinspektör Lisa Rehn kontorstid på telefon 0705-19 38 29 Medieförfrågningar hänvisas till polisens mediecenter 010-569 46 00.”

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1929399330457812&id=461897020 541391
Citera
2018-09-12, 09:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Hon behöver inte ha vetat om det i 14 år.

(Det är inte fakta utan en teori bland många andra.)
Citera
2018-09-12, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag kan bara utläsa av polisens egen efterlysning på Facebook, dvs oförvanskad av journalister, att mannen talade.

Originalet:
”POLISEN SÖKER PERSONER I MORDÄRENDE
Natten mellan 14-15 maj 2018 försvann Lena Wesström från Örebro. Hon återfanns mördad i närheten av sin bostad några dagar senare. Polisen söker efter ett antal personer som kan ha viktiga upplysningar i ärendet. Polisen söker efter två kvinnor i 18-årsåldern som natten mellan den 14-15 maj 2018 kom gående på Apelvägen i Örebro, någon gång runt 23:45 – 00:15. De ledde varsin cykel och gick in på Videvägen. Polisen är angelägen om att få prata med kvinnorna. Är du någon av kvinnorna eller tror du att du vet vilka de är? Kontakta polisinspektör Lisa Rehn kontorstid på telefon 0705-19 38 29. Den 20 maj 2018 pågick en marknad/trädsgårdsdag i Karlslund. Marknaden besöktes av ett par som började småprata med en kvinna. Hon berättade att hon sökte efter någon som hette Peter. Kvinnan berättade också att hon bor nära platsen där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann, och iakttog då en person som pratade utanför bostaden. Kvinnan beskrivs vara i 70-årsåldern eller vart fall övre medelåldern. Hon är ca 158-160 cm lång och har grått, kortklippt hår. Polisen är angelägen om att få prata med kvinnan. Är du kvinnan eller tror du att du vet vem hon är? Kontakta polisinspektör Lisa Rehn kontorstid på telefon 0705-19 38 29 Medieförfrågningar hänvisas till polisens mediecenter 010-569 46 00.”

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1929399330457812&id=461897020 541391

Det står inte ens att det rör sig om en man, utan en person som pratade utanför bostaden.
Citera
2018-09-12, 09:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har också en fråga till dig.
Angående DFT.
Vet du om någon man i LWs bekantskapskrets
har ett ärr efter skada på någon hand?

Jag har frågat EGT ifall SD har det
men hen är inte intresserad av att svara på det.
Du kanske är mer motiverad att svara på det
vad det gäller SDs händer?

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Inte mycket respons på denna fråga heller.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Därför jag har svarat och därefter frågat om anledningen till frågan utan att fått svar....
Lite less på "Men svara då" x11..., när jag inte får feedback om frågeställningen.

Som jag minns det har du EGT svarat att du inte har lust/känner dej bekväm med/finner anledning (nåt av detta ungefär) att kolla in SD:s eventuella gamla handskador. Det är förstås en replik, men inte ett svar på frågan.

Därför ställdes nu frågan till Sh.Holmes

Vid det här laget kanske du fått klarhet i varför frågan ställs?
Citera
2018-09-12, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och du tycker att "SD är skyldig för att han är skäligen misstänkt, så då tänker vi inte i andra banor" är att spekulera? Vad spekulerar ni i?
Jag spekulerar i både händelseförlopp och andra GM. Väldigt många har en låst måltavla. För mog är det bara en trolig måltavla, men tror det finns andra scenarios som är tänkbara.
Jag har redogjort för mina tankar om SD som gärningsman flera ggr men jag kan dra dem en gång till. De grundar sig på LW:s och SD:s något destruktiva, problematiska och hemligstämplade relation till varandra. Om inte ens hans närmasta kompis visste om deras relation så framställer ni "hangaround kompisar" er själva som ganska naiva när ni tror er känna honom som person så väl att ni går i taket när det framkommer eller diskuteras något som inte faller honom till fördel.
Du suger som en svamp i dig sånt som pekar ifrån honom och väljer att i större drag att gallra och gå i försvar mot sånt som skulle kunna peka mot honom. I ärlighetens namn skiter jag fullständigt i SD som person och huruvida det är han eller någon annan som bragt LW om livet. Jag har även en tanke om att det kan vara någon som ligger helt utanför kretsen av de som analyserats i tråden då det tidigt framkom att LW, av olika anledningar, inte var helt ärlig och öppen med sina relationer till de män hon hade någon form av relation till.
Det kan även vara en randomperson..någon med koppling till hennes jobb eller helt enkelt någon hon råkade komma i vägen för denna kväll i maj.
Men hur ska vi kunna diskutera dessa teorier mer analyserat när det inte finns något underlag att utgå ifrån. Vi kan ju bara konstatera att det kan vara så..
Hur som ... Vare sig SD är mördaren eller inte tror jag att många efter detta har fått omvärdera hans person mot den de trodde han var innan. Allt är ju inte guld som glimmar..
Citera
2018-09-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Värst vad den här Tjackarn har blivit populär. Vad jag minns blev hen både utskrattad och förtalad. Hoppas hen läser och kommer tillbaka. Jobbigt att vara ensam med att lyfta blicken från gränderna i Nya Hjärsta och påtala att det finns en värld på andra sidan motorvägen and beyond....
På tal om DFT så har jag ju samma upplägg, fast inte Lpg utan ett fall i Örebro som inkluderar en avhuggen hand och en halshuggen helt oskyldig man. Men det har ni nog förstått.
Tjackarn var väl inne på IS och skjutningarna i Vivalla. Vilket motivet än kan vara så känns de ovanstående mer relevanta än ett luddigt svartsjukedrama.
En fråga angående DFT: Hur har ni tänkt gällande DNA? Har SD lyckats manipulera testtagningen med förpreparerade topsar eller?
Jag har en teori om det mordet, och LGW har varit inne på den. Det är otäcka saker men visar också hur yrkeskriminella kan agera på ett iskallt sätt som är svårt att sätta sig in i. Därför kanske det är lättare att gräva ner sig i ms Marple-teorier om kärlek och svartsjuka i svensk medelklassmiljö.
Tror att Tjackarns "popularitet" grundar sig nog på att hen själv inte tar allt hen lägger fram som den enda sanningen. Hen är medveten om det "långsökta" i många av de teorier hen presenterar och man kan därför diskutera, ifrågasätta och skratta åt det "tillsammans" och i samförstånd med hen..
Senast redigerad av Osamaj 2018-09-12 kl. 10:08.
Citera
2018-09-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vilken koppling menar du att LW skulle ha haft till den mannen?
Eller menar du att det var random?

DNA i DFT förbryllar.
Ev att SD i så fall inte är skyldig
utan någon annan.

Därför är det konstigt att inte SDsekten nappar på
den här teorin.
Det finns uppgifter i en annan tråd om den person som sitter häktad för halshuggningen. Det påstås att han försökte mörda en man med en yxa några år tidigare. I tumultet fick han istället fick handen avhuggen med ett svärd av sitt uttänkta offer.
Mannen som svingade svärdet, som han säger i självförsvar fick 8 års fängelse för de avhuggna handen.
Den enhandade mannen har enligt uppgifter berättat för en person som han beundrade och såg upp till att det hade gått till så som svärdsmannen sagt, men att han var en sån mästare på att lura Aina så han slapp undan och den han hade tänkt mörda fick 8 år.
Det finns andra uppgifter som antyder att den enhandade hade kontakt med LW. Många händelser i anknytning till den här mannen finns nära korsningen Apelgatan.
Tja, ungefär så. Det finns många mer detaljer, men det blir OT i den här tråden.
Återigen undanber jag mig ilskna hökar, eftersom detta bara är spekulationer.
Citera
2018-09-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Det finns uppgifter i en annan tråd om den person som sitter häktad för halshuggningen. Det påstås att han försökte mörda en man med en yxa några år tidigare. I tumultet fick han istället fick handen avhuggen med ett svärd av sitt uttänkta offer.
Mannen som svingade svärdet, som han säger i självförsvar fick 8 års fängelse för de avhuggna handen.
Den enhandade mannen har enligt uppgifter berättat för en person som han beundrade och såg upp till att det hade gått till så som svärdsmannen sagt, men att han var en sån mästare på att lura Aina så han slapp undan och den han hade tänkt mörda fick 8 år.
Det finns andra uppgifter som antyder att den enhandade hade kontakt med LW. Många händelser i anknytning till den här mannen finns nära korsningen Apelgatan.
Tja, ungefär så. Det finns många mer detaljer, men det blir OT i den här tråden.
Återigen undanber jag mig ilskna hökar, eftersom detta bara är spekulationer.
Har också funderat i dessa banor i "min teori" om en randomperson som GM. Den här bärfisen som häckade tråden en tid innan hen blev avstängd, som skrev både på knagglig svenska och med dålig grammatik, har jag funderat mycket över vad hen hade för agenda och vem det kunde vara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in