Citat:
Ursprungligen postat av
glendale
Jo , jag har noterat hens funderingar. Det här med tre efterlysningar 4 månader efter mordet
skaver lite onekligen.
Problemet med de här två nyreggade användarna är att jag ser ett mönster i deras sätt att skriva. Har sett det förut från användare som dyker upp med ett nyreggat konto, skriver några inlägg i samma stil för att sen bli helt tysta. Modus är hela tiden att ta bort fokus från den skäligen misstänkte mördaren. Det blir lite av en björntjänst för MGM.
Tjackaren belyste det här flera gånger.
Värst vad den här
Tjackarn har blivit populär. Vad jag minns blev hen både utskrattad och förtalad. Hoppas hen läser och kommer tillbaka. Jobbigt att vara ensam med att lyfta blicken från gränderna i Nya Hjärsta och påtala att det finns en värld på andra sidan motorvägen
and beyond....
På tal om DFT så har jag ju samma upplägg, fast inte Lpg utan ett fall i Örebro som inkluderar en avhuggen hand och en halshuggen helt oskyldig man. Men det har ni nog förstått.
Tjackarn var väl inne på IS och skjutningarna i Vivalla. Vilket motivet än kan vara så känns de ovanstående mer relevanta än ett luddigt svartsjukedrama.
En fråga angående DFT: Hur har ni tänkt gällande DNA? Har SD lyckats manipulera testtagningen med förpreparerade topsar eller?
Jag har en teori om det mordet, och LGW har varit inne på den. Det är otäcka saker men visar också hur yrkeskriminella kan agera på ett iskallt sätt som är svårt att sätta sig in i. Därför kanske det är lättare att gräva ner sig i ms Marple-teorier om kärlek och svartsjuka i svensk medelklassmiljö.