2018-09-12, 00:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Inte mycket respons på denna fråga heller.

DFT skulle faktiskt kunna förklara SDs och HDs beteende.

Det är mycket bättre att alla håller på att spekulera
i otrohet, svartsjuka, deras trollande i GeoCachloggen,
skilsmässa eller inte skilsmässa...
än att det riktiga motivet kommer fram.
Citera
2018-09-12, 00:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Ja, då skulle det finnas en rimlig förklaring till det orimliga.
Citera
2018-09-12, 00:47
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag förstår inte riktigt hur du menar ...

Neverhorse funderingar bygger på polisens efterlysningar så långt tid efter mordet. Jag menade att det behövs uttalanden av åklagaren om hur de ligger till med fallet. Jag vet inte om detta blev tydligare. Får skylla på trötthet.
Citera
2018-09-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Bara för att de ser konstiga ut för lekmän innebär inte att de är det

Hur vet du att vi är ”lekmän”?
Citera
2018-09-12, 00:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Vad betyder DFT? Dysfunktionell Familjeterapi? Scientologerna? Den Finska Tangon? Det Feta Trollet?
Citera
2018-09-12, 01:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad betyder DFT? Dysfunktionell Familjeterapi? Scientologerna? Den Finska Tangon? Det Feta Trollet?

Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Du hann före mig. Vad betyder DFT? (*lägger min röst på Det Feta Trollet*)

DFT; Den förbjudna teorin.

En teori som vi inte "får" skriva om här.

Den går ut på att LW hade kännedom om ett
allvarligt brott som begicks 2004 och som fortfarande
är olöst.

Att hon visste vem gärningsmannen var och att hon
övervägde att avslöja honom.
Citera
2018-09-12, 01:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Det är ganska intressant att trots att polisen har gått ut med en efterlysning av tre personer och uttalat sig om att detta kan leda till att man hittar en gärningsman. Så skriver användare i tråden på om SD och HD som om ingenting hänt.
Från polisens sida är nog detta fall ett av de tystaste. När de efter månader av tystnad kommer med information som är formulerad på ett sätt som kräver eftertanke och helt klart handlar om platser, händelser och personer som inte har kopplingar till SD. Utan tvärtemot om områden på andra sidan vägen, ignoreras detta helt av vissa.
Undrar ni inte varför polisen visar detta intresse? Och hur får ni i så fall in SD som GM i detta?
Det går säkert att få till en förklaring, men det är oroande att ingen ens försöker utan bara fortsätter mala på om när SD åker fast osv.
Ja, det är lite märkligt. När polisen nu efter fyra månader faktiskt verkar ha tagit tag i det här.
Nu hoppas polisen att allmänheten ska kunna hjälpa till i jakten på Lena Wesströms mördare.

– Det handlar om uppgifter som ska leda fram till en misstänkt gärningsman, kort och gott. Det kan vara av den digniteten, säger Tommy Lindh som är presstalesperson på polisen i region Bergslagen.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare
Citera
2018-09-12, 01:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Angående DFT så har jag funderat på EF.
Han har ju kännt henne i 20 år.

Rosamund; skulle det här kunna vara en mördares
beteende?

Att ställa upp på intervju:
https://www.expressen.se/nyheter/vannen-om-lena-hon-stallde-verkligen-upp/

Fast jag tycker att fantombilden är mera lik UW eller SD.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-12 kl. 01:23.
Citera
2018-09-12, 01:14
Medlem
Citat:
DFT; Den förbjudna teorin.

En teori som vi inte "får" skriva om här.

Den går ut på att LW hade kännedom om ett
allvarligt brott som begicks 2004 och som fortfarande
är olöst.

Att hon visste vem gärningsmannen var och att hon
övervägde att avslöja honom.

Det är verkligen svårt att släppa DFT. Känns mer trolig än svartsjuketeorin.
Men bäst att tiga om den som sagt.
Citera
2018-09-12, 01:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Neverhorse funderingar bygger på polisens efterlysningar så långt tid efter mordet. Jag menade att det behövs uttalanden av åklagaren om hur de ligger till med fallet. Jag vet inte om detta blev tydligare. Får skylla på trötthet.

Tack för att du utvecklade - och problemet med att förstå beror nog på min trötthet...
Citera
2018-09-12, 01:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jo , jag har noterat hens funderingar. Det här med tre efterlysningar 4 månader efter mordet
skaver lite onekligen.
Problemet med de här två nyreggade användarna är att jag ser ett mönster i deras sätt att skriva. Har sett det förut från användare som dyker upp med ett nyreggat konto, skriver några inlägg i samma stil för att sen bli helt tysta. Modus är hela tiden att ta bort fokus från den skäligen misstänkte mördaren. Det blir lite av en björntjänst för MGM.
Tjackaren belyste det här flera gånger.

Aha, det har jag inte kopplat, att det skulle vara en viss metodik bakom det hela.

För mej blir resultatet i vart fall att jag ”vidgar mina vyer” och lägger ytterligare ett par eventuella GM på min redan digra lista.

Utan att för den skull stryka dem som redan befinner sej där.

PS
Enligt tjackarismyg har det ju inte ens begåtts något mord, i alla fall inte på LW, så atteh...
Citera
2018-09-12, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jo , jag har noterat hens funderingar. Det här med tre efterlysningar 4 månader efter mordet
skaver lite onekligen.
Problemet med de här två nyreggade användarna är att jag ser ett mönster i deras sätt att skriva. Har sett det förut från användare som dyker upp med ett nyreggat konto, skriver några inlägg i samma stil för att sen bli helt tysta. Modus är hela tiden att ta bort fokus från den skäligen misstänkte mördaren. Det blir lite av en björntjänst för MGM.
Tjackaren belyste det här flera gånger.
Värst vad den här Tjackarn har blivit populär. Vad jag minns blev hen både utskrattad och förtalad. Hoppas hen läser och kommer tillbaka. Jobbigt att vara ensam med att lyfta blicken från gränderna i Nya Hjärsta och påtala att det finns en värld på andra sidan motorvägen and beyond....
På tal om DFT så har jag ju samma upplägg, fast inte Lpg utan ett fall i Örebro som inkluderar en avhuggen hand och en halshuggen helt oskyldig man. Men det har ni nog förstått.
Tjackarn var väl inne på IS och skjutningarna i Vivalla. Vilket motivet än kan vara så känns de ovanstående mer relevanta än ett luddigt svartsjukedrama.
En fråga angående DFT: Hur har ni tänkt gällande DNA? Har SD lyckats manipulera testtagningen med förpreparerade topsar eller?
Jag har en teori om det mordet, och LGW har varit inne på den. Det är otäcka saker men visar också hur yrkeskriminella kan agera på ett iskallt sätt som är svårt att sätta sig in i. Därför kanske det är lättare att gräva ner sig i ms Marple-teorier om kärlek och svartsjuka i svensk medelklassmiljö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in