2018-09-12, 03:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Värst vad den här Tjackarn har blivit populär. Vad jag minns blev hen både utskrattad och förtalad. Hoppas hen läser och kommer tillbaka. Jobbigt att vara ensam med att lyfta blicken från gränderna i Nya Hjärsta och påtala att det finns en värld på andra sidan motorvägen and beyond....
På tal om DFT så har jag ju samma upplägg, fast inte Lpg utan ett fall i Örebro som inkluderar en avhuggen hand och en halshuggen helt oskyldig man. Men det har ni nog förstått.
Tjackarn var väl inne på IS och skjutningarna i Vivalla. Vilket motivet än kan vara så känns de ovanstående mer relevanta än ett luddigt svartsjukedrama.
En fråga angående DFT: Hur har ni tänkt gällande DNA? Har SD lyckats manipulera testtagningen med förpreparerade topsar eller?
Jag har en teori om det mordet, och LGW har varit inne på den. Det är otäcka saker men visar också hur yrkeskriminella kan agera på ett iskallt sätt som är svårt att sätta sig in i. Därför kanske det är lättare att gräva ner sig i ms Marple-teorier om kärlek och svartsjuka i svensk medelklassmiljö.

Vilken koppling menar du att LW skulle ha haft till den mannen?
Eller menar du att det var random?

DNA i DFT förbryllar.
Ev att SD i så fall inte är skyldig
utan någon annan.

Därför är det konstigt att inte SDsekten nappar på
den här teorin.
Citera
2018-09-12, 05:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
SD har sagt via sin advokat att han har en annan teori och genom att ge sig själv ett falskt alibi är denna dam påhittad som jag förstått det.
Att hon sett honom utanför. Tror inte det ändå då polisen skrev att gumman ev sett mördaren. Konstigt uttalande om det var fördel MGM.

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Hon iakttog då en person som pratade utanför bostaden

Uttalandet av polisen är luddigt eller med avsikt formulerat så det inte ska avslöja om personen talade med en annan person(LW, HD), i telefon eller talade för sig själv.

Skulle ju helt klart kunna vara återberättat av polisen så som uppgiftslämnaren( SD) uttryckt sig.

Men hur skulle SD ens rent tekniskt kunna vara den som har hittat på den gråhåriga tanten för att på så sätt skapa ett falskt alibi åt sig själv?

Han var väl inte ens i Sverige den 20 maj, och kan ju på så sätt inte ens kunnat närvara på Trädgårdsdagen där tanten har påståtts prata om sina iakttagelser?
Citera
2018-09-12, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Läste du ens inlägget?
De uppträder väldigt besynnerligt för att ligga i skilsmässa, samtidigt som SD är misstänkt på mord på sin älskarinna som han var otrogen mot HD med under flera år.
Tycker inte du att HD-SD uppträder väldigt underligt även om de skulle vara helt oskyldiga till mordet?
Sånt här är kanske är vanligt förekommande i din bekantskapskrets, dock inte i min

Väldigt besynnerligt beteende.
Jag är nyfiken på när i tid LW berättadr för dig om mr right som ev va bs. Och när hon menar att hon ska ha fått vetskap om det?! I närheyen av bilincidenten måntro?
Citera
2018-09-12, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Inte mycket respons på denna fråga heller.
Därför jag har svarat och därefter frågat om anledningen till frågan utan att fått svar....
Lite less på "Men svara då" x11..., när jag inte får feedback om frågeställningen.
Citera
2018-09-12, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ju mer jag läser om funderingarna från neverhorse, desto intressantare blir de.

Inte många som nappar och spinner vidare dock.
Jag har skrivit om detta, men nu visade det sig att betydelsen är ringa.
Citera
2018-09-12, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Det är ganska intressant att trots att polisen har gått ut med en efterlysning av tre personer och uttalat sig om att detta kan leda till att man hittar en gärningsman. Så skriver användare i tråden på om SD och HD som om ingenting hänt.
Från polisens sida är nog detta fall ett av de tystaste. När de efter månader av tystnad kommer med information som är formulerad på ett sätt som kräver eftertanke och helt klart handlar om platser, händelser och personer som inte har kopplingar till SD. Utan tvärtemot om områden på andra sidan vägen, ignoreras detta helt av vissa.
Undrar ni inte varför polisen visar detta intresse? Och hur får ni i så fall in SD som GM i detta?
Det går säkert att få till en förklaring, men det är oroande att ingen ens försöker utan bara fortsätter mala på om när SD åker fast osv.

Betydelsen av cykeltjejernas placering har ju satts. Det är inte polisen som aktiv sökt där, som det verkar, det är dalaan som placerade dom där.
Klart dom ska höras, men tidpunkten är så pass långt efter mordet att det är mindre troligt att dom sett nått än att mordet är planerat....
Citera
2018-09-12, 07:00
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men hur skulle SD ens rent tekniskt kunna vara den som har hittat på den gråhåriga tanten för att på så sätt skapa ett falskt alibi åt sig själv?

Han var väl inte ens i Sverige den 20 maj, och kan ju på så sätt inte ens kunnat närvara på Trädgårdsdagen där tanten har påståtts prata om sina iakttagelser?

Tanten är ett lurigt spår. Därav föds konstiga teorier.

SD kom ju inte in i USA, så nog kan han ha varit tillbaka i Sverige redan den 17:e och kanske häckade i svärföräldrarnas sommarstuga. De kan även ha gjort en familjetur till trädgårdsmässan i Karlslund och spritt ut sig för att ställa lite frågor i syfte att få fram svar om vad folket på byn visste om mordet.

Det är så lurigt allting att man funderar på om vittnet finns på riktigt. Om hon finns, kan hon ha ringt och tipsat polisen, blivit bortslarvad bland knasiga tips och därefter blivit rädd för att träda fram då hon inte blivit kontaktad för att semestern gjorde att vissa delar i utredningen fick vila? Det är viktigt att kolla tips medan de är heta.

Vem vet, kanske även SD har knackat dörr i området för en egen utredning och skrämt människor till tystnad.

Nej, nu svamlade jag nog till det. Får skylla på sömnbrist.
Citera
2018-09-12, 07:28
Medlem
Jag tror att MV:s frånvaro har med att hen kanske outat sig lite för mycket här om utredningen. Hens uppgifter har trillat in lite otaktiskt.
Jag tror vidare att MV inte skriver mer här, kan ha med att göra att polisen har lyft blicken lite och börjat titta mer en lite bredare blick. Inte lätt att skriva att man haft fel, se nedan.

Mina odds för SD är spelbara fortfarande, men oddsen för en annan GM har sjunkit markant senaste tiden och gårdagens samtal med en vän, sjönk dom än mer. "Varför ska ni inte umgås med SD och HD? Han är skäligen misstänkt av en teknisk orsak för utredningen just nu. Han är ju inte dömd för mordet."
Citera
2018-09-12, 08:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
DFT; Den förbjudna teorin.

En teori som vi inte "får" skriva om här.

Den går ut på att LW hade kännedom om ett
allvarligt brott som begicks 2004 och som fortfarande
är olöst.

Att hon visste vem gärningsmannen var och att hon
övervägde att avslöja honom.

Okej tack. Är det detsamma som Tjackarns vittnesskyddsteori?
Citera
2018-09-12, 08:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej tack. Är det detsamma som Tjackarns vittnesskyddsteori?

Nej.
Citera
2018-09-12, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tror att MV:s frånvaro har med att hen kanske outat sig lite för mycket här om utredningen. Hens uppgifter har trillat in lite otaktiskt.
Jag tror vidare att MV inte skriver mer här, kan ha med att göra att polisen har lyft blicken lite och börjat titta mer en lite bredare blick. Inte lätt att skriva att man haft fel, se nedan.

Mina odds för SD är spelbara fortfarande, men oddsen för en annan GM har sjunkit markant senaste tiden och gårdagens samtal med en vän, sjönk dom än mer. "Varför ska ni inte umgås med SD och HD? Han är skäligen misstänkt av en teknisk orsak för utredningen just nu. Han är ju inte dömd för mordet."
Ja allt kan hända.. Ska bli spännande att se vad utgången av detta blir..
Citera
2018-09-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Och din vän har fått denna upplysning, att han är MGM, pga en teknisk orsak, från säkra källor som polis eller utredarna
t ex?..Jag har arbetat på en B klassad anstalt där det satt ca 120 st intagna "som var" oskyldigt dömda..enligt dem själva. Och det svär de inför Gud att de är 🙄🙄🙄. Låt polis och utredare sköta sitt jobb..vare sig SD eller någon annan randommördare kommer ändå erkänna förrän de får bevisen stoppad under näsan. Tills dess tycker jag att du och dina vänner ska umgås och leta lådor med SD och HD och låta oss amatördetektiver spekulera vidare här i tråden.
Senast redigerad av Osamaj 2018-09-12 kl. 08:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in