2018-09-11, 23:31
Medlem
Ang den äldre damen och hennes uppgifter om att sett en person tala i telefon runt midnatt. Kanske är det så att polisen vill få fram om GM återvänder mot Lena W:s bostad efter brottet. GM kan ha något han glömt vid hennes bostad tex sin cykel eller han har LW telefon i handen och tänker försöka återlämna den på plats. Om GM då talat i telefon så kan polisen nu fått svar att hans telefon kopplas till mast i området. Polisen kan ev ha bevis för mastkopplingen men behöver ett vittne som sett GM just där. Då blir även frågan, vem har GM talat med i telefon? De borde polisen få fram genom att se de som är uppkopplade mot samma mast vid den tidpunkten.
Citera
2018-09-11, 23:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Man kan ju alltid hoppas.

Men antagligen så är de dumpade
på mormor och morfar, som vanligt.

Det kan ju kanske vara bra att vänja dem ytterligare vid det...
Citera
2018-09-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nog kan gråhåriga kvinnan vara ett påhittat vittne av MGM. Polisen måste efterlysa henne för att kunna uppvisa sina sökningsinsatser i FUP:en. Vithåriga damen kan vara ett halmstrå som advokaten sen tar till som bevis i TR, men en dam som inte finns kan ju inte räknas som bevis.

Det mesta verkar besynnerligt. Kristna församlingar, otrogna, skilsmässor, geocaching är viktigare än barnen, vänner blir ovänner o s v. Verkligheten slår dikten och vi spekulerar i vår väntan/längtan efter att någon ska droppa något nytt och intressant.

Tråden är mumma-stoff till en doktorsavhandling om "Trådspekulationer och Typiska Trådskrivare" för de som forskar psykologi på universitet.

Återvänder man till vad polisen/utredare mm delgivit allmänheten finner man dock inget av detta.

Edit. Ämnet skulle inte ens godkännas på någon nivå.
Senast redigerad av Remark 2018-09-11 kl. 23:38.
Citera
2018-09-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det beror ju på vad SD påstår att den lilla damen skulle ha sagt sig sett. Två män, en kvinna på två meter med grov rysk brytning pch slokhatt etc etc.
Givetvis, men jag försöker bara förstå tankegången hur det skulle kunna ge SD alibi.
Har jag förstått det rätt att SD har observerats vid LWs bostad vid aktuell tidpunkt (inte av den s k lilla damen), och att sen säger sig paret på marknaden som pratat med lilla damen och hon skulle teoretiskt säga att " mannen jag såg utanför mitt fönster gick sedan därifrån utan att ha slagit ihjäl LW".

Sh Holmes, menas det så?
Citera
2018-09-11, 23:38
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Var har h*n tagit vägen? Saknar också de inläggen.

Tjackaren har tyvärr fått "semester" sägs det i tråden. Och då det är andra gången så gissar jag att det blir ett tag. Vet ej varför och vi får nog inte spekulera så mycket kring moderatorsåtgärder här.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag minns det var väl 'tjackarismyg' lite väl paranoid. Han skulle säkert ha sagt att polisen i själva verket efterlyser den gråhåriga tanten för att kunna slå fast att hon aldrig har existerat.

Jo, men det är hen nog inte ensam om. Jag själv blir allt värre paranoid, särskilt efter att jag blev lurad till att själv bli avstängd. Man får tydligen vara ytterst försiktig med vem man litar på. Men angående just den tankegången så är det väl i de banorna Snor-Johan funderat idag om jag fattade hen rätt? Att polisen gör det för att kunna utesluta mer? Eller fattade jag SJ fel?
Citera
2018-09-11, 23:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nog kan gråhåriga kvinnan vara ett påhittat vittne av MGM. Polisen måste efterlysa henne för att kunna uppvisa sina sökningsinsatser i FUP:en. Vithåriga damen kan vara ett halmstrå som advokaten sen tar till som bevis i TR, men en dam som inte finns kan ju inte räknas som bevis.

Det mesta verkar besynnerligt. Kristna församlingar, otrogna, skilsmässor, geocaching är viktigare än barnen, vänner blir ovänner o s v. Verkligheten slår dikten och vi spekulerar i vår väntan/längtan efter att någon ska droppa något nytt och intressant.

Tråden är mumma-stoff till en doktorsavhandling om "Trådspekulationer och Typiska Trådskrivare" för de som forskar psykologi på universitet.

Och då har du inte ens snuddat vid MH, och UW...

De där är väl nån jäkla Barbro-cell med känningar till Skandia-huset och korvkiosken vid Grand.
Citera
2018-09-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Men angående just den tankegången så är det väl i de banorna Snor-Johan funderat idag om jag fattade hen rätt? Att polisen gör det för att kunna utesluta mer? Eller fattade jag SJ fel?

Kan någon klarlägga den här teorin, snälla tack?

Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Ang den äldre damen och hennes uppgifter om att sett en person tala i telefon runt midnatt.

Nu har jag lusläst artiklarna och kan för mitt liv inte hitta att hon sagt att hon sett en man tala i telefon utanför hennes/LWs hem.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/

Totalt är det tre personer som polisen vill komma i kontakt med. En av dem kan eventuellt ha sett och hört mördaren på mordnatten.
– Den rör sig om den 20 maj då det pågick en marknad eller trädgårdsdag i Karlslund. Marknaden besöktes av ett par som började småprata med en kvinna. Kvinnan berättade också att hon bor i närheten av där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann. Hon iakttog då en person som pratade utanför bostaden, säger Tommy Lindh.
Paret beskriver kvinnan som cirka 158-160 centimeter lång, i övre medelåldern med grått, kortklippt hår. Hon ska vid tillfället också ha berättat att hon sökte efter någon som hette Peter.
Senast redigerad av glendale 2018-09-11 kl. 23:47.
Citera
2018-09-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Kan någon klarlägga den här teorin, snälla tack?
SD har sagt via sin advokat att han har en annan teori och genom att ge sig själv ett falskt alibi är denna dam påhittad som jag förstått det.
Att hon sett honom utanför. Tror inte det ändå då polisen skrev att gumman ev sett mördaren. Konstigt uttalande om det var fördel MGM.
Citera
2018-09-11, 23:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Givetvis, men jag försöker bara förstå tankegången hur det skulle kunna ge SD alibi.
Har jag förstått det rätt att SD har observerats vid LWs bostad vid aktuell tidpunkt (inte av den s k lilla damen), och att sen säger sig paret på marknaden som pratat med lilla damen och hon skulle teoretiskt säga att " mannen jag såg utanför mitt fönster gick sedan därifrån utan att ha slagit ihjäl LW".

Sh Holmes, menas det så?

Det finns ju inga närmare detaljer. ”Alibi” åt SD känns ju fel om tanten bodde nära FP. Men är det någon annan som damen sett där så kan man ju resa ”rimligt tvivel”. Om damen hittades...
Citera
2018-09-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns ju inga närmare detaljer. ”Alibi” åt SD känns ju fel om tanten bodde nära FP. Men är det någon annan som damen sett där så kan man ju resa ”rimligt tvivel”. Om damen hittades...
Jag lyckas inte förmedla vad jag frågar efter, men tack för att du försökte iallafall.
Citera
2018-09-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
SD har sagt via sin advokat att han har en annan teori och genom att ge sig själv ett falskt alibi är denna dam påhittad som jag förstått det.
Att hon sett honom utanför. Tror inte det ändå då polisen skrev att gumman ev sett mördaren. Konstigt uttalande om det var fördel MGM.

Jo, jag fattar det, men hur???? Att han setts på BP/FP runt midnatt är väl knappast förmildrande för honom , ännu mindre ett alibi??
Citera
2018-09-11, 23:52
Medlem
Citat:
Hur???? Att han setts på BP/FP runt midnatt är väl knappast förmildrande för honom , ännu mindre ett alibi??
Nej jag instämmer med dig och får inte heller det att gå ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in