2018-09-05, 15:49
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Det är samma snus, kolla swedish matchs hemsida. Däremot kan jag tänka mig att snuset i ettan jakt dosorna är färskare.

Det må nog stämma i sådana fall. För snuset i Ettan jakt dosorna var mycket färskare och mer smakrik än Ettan lös.
Citera
2018-09-07, 20:20
Medlem
who-s avatar
Vilken snus är det starkaste i både smak/nikotin som går att köpa i affären/kiosken? Tröttnat på general extra strong nämligen..

Fridens liljor
Citera
2018-09-08, 00:20
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Vilken snus är det starkaste i både smak/nikotin som går att köpa i affären/kiosken? Tröttnat på general extra strong nämligen..

Fridens liljor
Göteborgs Rapé. Långvarigt, rinner jämt, och vill du ha lite mer nikotin så finns Rapé One men då får du klara dig med vit portion. Rapé har en väldigt speciell smak. Många gillar inte den och många känner att det inte går att snusa för ofta, för att man lessnar på smaken. Personligen tycker jag att det är min absoluta favorit!

Knox är lite billigare, men den är väldigt bra på många sätt. Välfyllda prillor och långvarig njutning. Stark smak på den med!

Ettan borde också uppfylla dina krav.

Vissa tycker även Kronan men personligen tycker jag det är skräp... Åtminstone original, men vit rinner för lite.

Edit: Kronan (original) har en smak som påminner ganska mycket om General.
Senast redigerad av NotBad 2018-09-08 kl. 00:22.
Citera
2018-09-08, 11:46
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Göteborgs Rapé. Långvarigt, rinner jämt, och vill du ha lite mer nikotin så finns Rapé One men då får du klara dig med vit portion. Rapé har en väldigt speciell smak. Många gillar inte den och många känner att det inte går att snusa för ofta, för att man lessnar på smaken. Personligen tycker jag att det är min absoluta favorit!

Knox är lite billigare, men den är väldigt bra på många sätt. Välfyllda prillor och långvarig njutning. Stark smak på den med!

Ettan borde också uppfylla dina krav.

Vissa tycker även Kronan men personligen tycker jag det är skräp... Åtminstone original, men vit rinner för lite.

Edit: Kronan (original) har en smak som påminner ganska mycket om General.

Tackar för informationen!
Är det lika på lössnus fronten? Snusar för det mesta enbart lös då dosorna räcker längre samt att det känns bättre. Om jag snusar portion så blir det oftast ettan vit och original. När det kommer till lös så är ettan lös samt general extra strong favoriterna.

Fridens liljor!
Citera
2018-09-08, 13:03
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Tackar för informationen!
Är det lika på lössnus fronten? Snusar för det mesta enbart lös då dosorna räcker längre samt att det känns bättre. Om jag snusar portion så blir det oftast ettan vit och original. När det kommer till lös så är ettan lös samt general extra strong favoriterna.

Fridens liljor!
Rapé original är relativt sällsynt i affär, lika så med Rapé lös. Restem finns i nästan alla butiker!
Citera
2018-09-08, 13:14
Medlem
Lundgrens Skåne vit. Billigt, lagom med nikotin och extremt gott.
Citera
2018-09-08, 18:43
Medlem
Elementarts avatar
Vad tycker ni om small-batch-no-5? Den med kaffe-smak, någon som vet vilken styrka den har?
Citera
2018-09-11, 18:17
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Rapé original är relativt sällsynt i affär, lika så med Rapé lös. Restem finns i nästan alla butiker!

Tackar för svar min vän!

Har en till fråga er faktiskt.
Hur är ettan jakt lös snus? Är den lika som vanliga ettan lös eller? Tänkte köpa den men ändra mig. Köpte göteborgs rapé istället.

Fridens liljor!
Citera
2018-09-11, 18:41
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Tackar för svar min vän!

Har en till fråga er faktiskt.
Hur är ettan jakt lös snus? Är den lika som vanliga ettan lös eller? Tänkte köpa den men ändra mig. Köpte göteborgs rapé istället.

Fridens liljor!

Jag svarade på det här. Köpte en stock.

(FB) Den stora snusrecensionstråden

Citat:
Ettan Jakt var lite blötare än vanliga Ettan. Har nu bara två dosor Ettan Jakt kvar och 6-7 dosor vanlig Ettan.

Tänkte igår att "jag ska stoppa in en Ettan under läppen" men fy fan sån skillnad på Ettan Jakt och Ettan. Jag la Ettan på bordet och gick till kylskåpet och hämtade en Ettan Jakt istället.

* Det är inte samma smak på dessa två, tycker jag.

+ Ettan Jakt känns blötare och lättare att baka
+ Ettan Jakt skaver inte på tandköttet
+ Ettan Jakt smular inte lika mycket som vanliga Ettan
+ Kornen i Ettan Jakt är mindre än Ettan

Några minus kan jag inte komma på. Ska beställa en stock Ettan Jakt innan den går ur sortimentet, annars kommer jag ligga i fosterställning när den är slut i kylen.
Citera
2018-09-12, 09:00
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt

Tackar för en bra recension!
Då blir det att testa den =)

Fridens liljor
Citera
2018-09-12, 16:29
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt

Får också testa! Men kanske inte en hel stock, gillar original portion mest!
Citera
2018-09-13, 01:58
Bannlyst
Jag kör Grov och General som snus i grunden men testar ibland andra snus, häromdagen fick jag syn på en hel stock portionssnus för 200 spänn så var tvungen att köpa den.

Jag blev väldigt positivt överraskad bra smak som håller länge och helt ok styrka, lägger en länk här nedan.

LD STARK
Vikt: 18 g
pH-värde: 8,5
Basarom: Bergamott
Portioner/dosa: 20 portioner
Vikt/prilla: 0,9
Fukthalt: 44%
Nikotininnehåll: 14 mg/g

https://www.snusbolaget.se/ld/ld-original-stark-portionssnus

Ett mycket prisvärt snus, kan sträcka mig till att det är det bästa budgetsnuset jag testat!
Senast redigerad av KneeTop 2018-09-13 kl. 02:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in