2018-09-11, 17:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Ja, självklart men vad jag menar är detta paret Dav1dss0ns försök till alibi?

Ok, nu är jag förmodligen för hungrig och tänker trögt.
Du tänker att de bara lämnat in sin redogörelse per telefon (inte personligen) och att polisen inte fattat vem de pratade med?

Vet inte hur det går till; men skulle kunna tänka mig att polisen begär att man legitimerar sig just för att undvika sådana missförstånd (försök till falsk ...vad det nu kan bli för rubricering?).

Tror inte det är så lätt att å någon vän att ställa upp på liknande.

Det måste var ett väldigt allvarligt brott.
Senast redigerad av notknapparen 2018-09-11 kl. 17:14.
Citera
2018-09-11, 17:14
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
+1 på den! Tänkte likadant. Med tanke på bara aggressiviteten i tråden och uppgifter om anmälningar för knog-gnuggningar i huvudet på offret samt givetvis det brutala i mordet självt, så skulle jag nog också vara försiktig om jag var tanten ifråga. Måste kännas obehagligt och man kan ju anta att det florerar en hel del rykten i det närmsta området då det bevisligen går en GM lös och ledig. Man får hoppas att hon ändå tar beslutet att anförtro några mycket nära anhöriga som hon absolut litar på och att gå till polis snarast med det hon sett.

Annars, kan det tänkas att någon med koppling till GM valt att sprida ryktet om en tant för att på något vis köpa tid, vilseleda, skapa illusion av alibi åt något håll? Känns en smula desperat och lätt obrukbart då polisen ändå inte får tag i sagda tant.

Även jag delar era tankar (dina och Ullannas).
Lägg även till att SD ska ha sökt upp eventuella vittnen i grannskapet för att få berätta ”sin sanning”.
Om tanten själv har blivit kontaktad eller fått höra att andra blivit det så är det nog nära till hands att känna rädsla. Livrädsla rentav.
Citera
2018-09-11, 17:14
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jovisst varför kan inte tanten helt sonika vara bortrest?. Likväl tycker man någon anhörig eller granne borde gjort sig tillkänna.
Eller Peter som också rimligtvis borde vart på samma marknad då tanten letade efter honom där. Han borde kunna koppla ihop damen med beskrivningen.
Citera
2018-09-11, 17:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jovisst varför kan inte tanten helt sonika vara bortrest?. Likväl tycker man någon anhörig eller granne borde gjort sig tillkänna.

Somliga som kanske inte reflekterar över sig själva så mycket och inte riktigt ser att och hur det angår dem tar för givet att saker löses av andra/närmare berörda. Därtill kan damen ha ansett sig oförmögen att avgöra vem personen var, och lagt det bakom sig, men inser kanske inte att hon faktiskt skulle kunna beskriva väsentliga drag som är tillräckliga för en identifikation i praktiken. Nåt sånt.
Citera
2018-09-11, 17:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Eller Peter som också rimligtvis borde vart på samma marknad då tanten letade efter honom där. Han borde kunna koppla ihop damen med beskrivningen.

Så sant.
I morgon vill jag läsa i NA att damen har kommit tillrätta och att hon har berättat exakt det som polisen hade hoppats på.
Citera
2018-09-11, 17:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, vi är många som nog reagerat på detta under sommaren. Alla skilsmässor ser inte dramatiska ut och innebär gråt och tandagnisslan, totala avståndstaganden och barn som skickas med papperslapp från vecka till vecka som enda kommunikation... men SDs och HDs skilsmässa är nog den tajtaste jag fått kännedom om.

De umgås ju mer än flertalet lyckliga gifta par kan det tyckas! Det grillas, det tältas, det är bilsemesterar, det är utlandsresor, det är utflykter, det citeras romantiska rader av Lundell för att beskriva den andra, det är fika och middagar med gemensamma vänner och släktingar... total idyllisk relation är det som visas upp. Å andra sidan har SD tidigare fått en skarp markering av kontaktförbud från HD vad gäller LW så helt friktionslöst och avspänt verkar det inte ha varit. Och de har separerat. De har ansökt om skilsmässa, mig veterligen har ingen i tråden postat att de ändrat sig och snart går väl fristen ut? Jag är egentligen fullkomligen ointresserad av deras privata relation. –Vilket nog de flesta av oss här i tråden är. Men jag försöker förstå den för jag undrar om de kunnat vara två bakom mordet på LW? Eller varför verkar de som världens tajtaste par nu efter att LW är mördad?

Tajtare som separerade än som gifta. Det gäller inte alla, har jag läst.
Citera
2018-09-11, 17:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Ja, självklart men vad jag menar är detta paret Dav1dss0ns försök till alibi?

Dom tankarna har även rört mitt sinne. Avsikten med efterlysningen blir då att grundligt reducera värdet för att inte
säga smula sönder ett alibi
istället för att som man kan förledas tro hitta nya vittnen.

Mycket intressant frågeställning som sätter den bortblåsta tanten i nytt ljus och förklarar polisens mysko impotens i att hitta tanten.

Desto mer man funderar över saken så känns det alltmer logiskt och sannolikt att förklaringen med den "försvunna" tanten är att inför rätten kunna undergräva värdet av det under förhören uppgivna alibit.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-11 kl. 17:34.
Citera
2018-09-11, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, nu är jag förmodligen för hungrig och tänker trögt.
Du tänker att de bara lämnat in sin redogörelse per telefon (inte personligen) och att polisen inte fattat vem de pratade med?

Vet inte hur det går till; men skulle kunna tänka mig att polisen begär att man legitimerar sig just för att undvika sådana missförstånd (försök till falsk ...vad det nu kan bli för rubricering?).

Tror inte det är så lätt att å någon vän att ställa upp på liknande.

Det måste var ett väldigt allvarligt brott.

Nu kanske jag inte är helt påläst, varit inne här sporadiskt så jag kanske missat nån väsentlig info om paret. Den tanke som slog mig var att paret skulle kunna vara HD&SD iom att de är bästisar&bundis igen (med tanke på bilder från deras aktuella resa).

Mitt scenario skulle kunna vara tex att HD&SD varit på marknaden och därefter totat ihop en historia om tanten/kvinnan i övre medelåldern som beskrivit en 30årig man ca 2m med rysk brytning utanför. Jämför M4ts 4lm och kinesiska maffian...
Citera
2018-09-11, 17:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo

Han kanske hette Petter eller Niklas och är upptagen med höstbeskärningar? En del skulle säkert inte öppna en tidning förrn det trillade ner en rysk bomb i trädgården. Hypotetisk.
Citera
2018-09-11, 17:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Även jag delar era tankar (dina och Ullannas).
Lägg även till att SD ska ha sökt upp eventuella vittnen i grannskapet för att få berätta ”sin sanning”.
Om tanten själv har blivit kontaktad eller fått höra att andra blivit det så är det nog nära till hands att känna rädsla. Livrädsla rentav.

Då förstår man varför de ler så kraftigt på bilderna....
Citera
2018-09-11, 17:28
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
ja precis, det är en liten "pryl" och den tillhör inte SD/HD utan det är en spanjor som är ägare till den
det enda SD/HD har gjort med den är att dem har plockat med sig den från en cache och lämnat av den i en annan

Tack för förklaring till ”prylen”!
Av vad jag kunde utläsa från loggen så har HD tagit ”prylen” från ett hotell och sedan lämnat igen den på samma ställe där SD sedan tagit den. Är det brukligt att så görs?
Citera
2018-09-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja verkligen, efter mordet på LW så beklagande sig HD för att hennes liv hade vänts upp och ner, att fb skrev så hemska saker. Inte ett ord om LW eller hennes barn... SD och HD är kanske rätt lika när allt kommer omkring och kanske är det inte så märkligt att de håller ihop så tight när de ska skiljas. De kanske har ett hemsk brott gemensamt och finner bara samhörighet med varandra.

HD är antagligen sjukskriven från sitt arbete eftersom hon skriver om att hon haft tid för så mycket pga omständigheter.
Kul att våra skattepengar går till en som är för sjuk för att arbete men frisk nog att åka land och rike runt med en misstänkt mördare och cacha, klättra...
Ja det är svårt att få ihop. Mitt intryck av HD är att det är en mycket knepig kvinna som vet precis vad som hänt. Tycker synd om dessa svaga kvinnor som inte lämnar en sån primitiv idiot till man. Hur orkar man leva med sig själv.
Synd att de har barn för de verkar mest bry sig om att leta burkar. Konstig tid vi lever i där de sk föräldrarna beter sig som barn i mångt och mycket.
Många sitter säkert på info men kniper igen. Samtidigt som våra skattepengar rinner ut till polis, NFC och rätten. Hoppas alla som vet något känner sig nöjda.
Hatet och föraktet mot LW lyser igenom ofta.
Vilka hemska människor ni har i Örebro.
Hoppas rättvisa kommer skipas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in