2018-09-08, 03:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavskombo
Kolla själv i Streetview om du ser bullerplanken.

De kanske sågs vara på väg åt det hållet
där de skulle kunna se SD längs motorvägen.
Citera
2018-09-08, 03:53
Medlem
Har du träffat SD IRL och isf varför känner du så?

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Själv mår jag illa när jag ser honom.
Citera
2018-09-08, 03:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Har du träffat SD IRL och isf varför känner du så?

Nej, tack och lov.
Det räcker att se honom på kort.
Äckligare människa får man leta efter.
Blä!
Citera
2018-09-08, 05:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej precis. De har mer eller mindre börjat om. Nu måste de ha allmänhetens hjälp. Om de var säkra på att SD är GM skulle de aldrig utsätta t.ex. att en mördare på fri fot kan identifiera och göra henne illa.

De tester de fick tillbaka visade noll tydligen. De är desperata och börjar ta risker, med de efterlysta vittnenas säkerhet mer eller mindre.
Tror tvärtom att de är säkra på att de har rätt GM och att de just därför inte är rädda för att han ska skada något vittne. Det är ju ett relationsmord.
Citera
2018-09-08, 07:36
Medlem
Citat:
Var du med SD när han falskligen skrev softis? Vilken cache var det då? Vem/vad är softis?

Ja jag var med men jag kan såklart inte säga vilken cache för då avslöjar jag mig.
SD och hans kompisar anar vem jag är men är inte säkra.
Har ingen större lust att ha en feg mördare efter mig. I en ren fight har han ingen chans mot mig, men mördar han kvinnor så blir det ett knivhugg i ryggen eller något sånt.
Det är fegt as vi pratar om
Citera
2018-09-08, 08:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Därför att det är ett ganska genomskinligt
försök att flytta fokus från SD till någon annan.

Två nyreggade konton som enbart skriver om JS.

Tror ni att vi är så lättmanipulerade?

Skriv inte "vi" när du endast uttrycker dina egna åsikter.

1. Notera dessutom att det inte var en nyreggad som uppmärksammade att det saknades en logg hos LW:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

2. Att det inte var en nyreggad som kunde härleda vilket datum den saknade loggen kunde handla om:

3. Att det inte var en nyreggad som såg i LW's egna ig-uppgifter var hon befann sig samma dag som den försvunna loggen:

4. Att det inte var en nyreggad som kopplade att den person som LW eventuellt var i sällskap med handlade om en viss person:

5. Att det inte var en nyreggad som såg att denna person hade geocachat tillsammans med LW en tid före hennes död:

Slutsats - du personligen verkar anse att en viss person, utan en genomförd utredning, ska dömas och låsas in helst idag. MEN många andra här i tråden som har ett större blickfält kan konstatera att, sålänge som ingen är dömd, så kan det även finnas andra personer i BO's krets som kan behöva utredas på ett objektivt sätt.

Så sluta skapa trådsanningar och felaktiga antaganden.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-08 kl. 08:46.
Citera
2018-09-08, 10:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Och nu kommer det en nyreggad och fortsätter skriva om JS
när tråden har släppt intresset för honom.

Tråden har inte släppt intresset för honom. Eftersom ingen person i dagsläget är åtalad, så bör utredningen (och tråddiskussionerna) inte enbart fixera sig vid en enda person, utan ha ett fortsatt brett synfält.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-08 kl. 10:08.
Citera
2018-09-08, 11:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tråden har inte släppt intresset för honom. Eftersom ingen person i dagsläget är åtalad, så bör utredningen (och tråddiskussionerna) inte enbart fixera sig vid en enda person, utan ha ett fortsatt brett synfält.

Nej, jag har absolut inte släppt mitt intresse för honom iaf
Så länge ingen är dömd, eller åtminstone åtalad så är det fritt fram att spekulera.

Välkomna ska ni vara alla "gamla" och "nya" skribenter med allt ni har att säga om alternativa GM.
Citera
2018-09-08, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är väldigt intressant att du tar upp denne JS, ett namn som ju relativt nyligen dök upp i tråden (i samband med LW's raderade - och återuppståndna - geocachelogg häromveckan).

Är det pga. dessa tråddiskussioner som din teori innefattar just honom? Eller har du hört något från annat håll som får dig att nämna honom?
Jag har följt tråden en längre tid, men har inte varit med tillräckligt länge för att vara impregnerad med SD. Dvs att man diskuterar andra gärningsmän förväntar man sig inte: "Varför inte SD?" som svar varje inlägg.
Jag läste hans gamla facebook och tyckte att han verkade lite egen, liksom barnslig.
Om han har varit kär i LW länge och hans förhållande tog slut kanske han tänkte på LW.
Han hade inget jobb som gjorde att han flyttade till just Örebro.
LW och han badade i äventyrsbad osv. Om han var det minsta lik den stalker jag hade, kanske han har gått och trott att allt var fixt och färdigt med LW. Men det är bara ett förslag bland andra.
Citera
2018-09-08, 12:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Jag har följt tråden en längre tid, men har inte varit med tillräckligt länge för att vara impregnerad med SD. Dvs att man diskuterar andra gärningsmän förväntar man sig inte: "Varför inte SD?" som svar varje inlägg.
Jag läste hans gamla facebook och tyckte att han verkade lite egen, liksom barnslig.
Om han har varit kär i LW länge och hans förhållande tog slut kanske han tänkte på LW.
Han hade inget jobb som gjorde att han flyttade till just Örebro.
LW och han badade i äventyrsbad osv. Om han var det minsta lik den stalker jag hade, kanske han har gått och trott att allt var fixt och färdigt med LW. Men det är bara ett förslag bland andra.

Hm, de kollar nog var han rört sig efter en geocacherunda med en kvinna under kvällen den 14:e. Vännerna han drog till Polen med blir nog med hörda om detta inte är avklarat redan. Nog för att det varit semesterperiod, men några jobbade väl då!?
Citera
2018-09-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror tvärtom att de är säkra på att de har rätt GM och att de just därför inte är rädda för att han ska skada något vittne. Det är ju ett relationsmord.
Svårt att tro att polisen skulle våga gå ut med ett så beskrivande signalement på kvinnan om det skulle röra sig om en okänd GM.
SD vet att han åker in på livstid för dubbelmord utifall han skulle få för sig att röja henne ur vägen, och han har kanske också span på sig
Citera
2018-09-08, 13:50
Medlem
2 309 629 visningar • 25 423 svar tills dags dato. Skulle just därför fråga om det fanns nån sammanfattning då såg jag din signatur, tack ska du ha!

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Länkar till sammanfattningar i fallet Lena Wesström
Del 1: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Del 2: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Del 3: https://www.flashback.org/sp64446666
Del 4 - Manliga vänner förutom SD: http://www.flashback.org/sp64763755 Kontaktinformation till de olika myndigheterna http://www.flashback.org/sp64927660
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in