Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Ja, om tanten berättade det här för det vilt främmande paret på marknaden så har hon antagligen berättat det för många andra också, och sedan har nog många av dessa i sin tur berättat för sina egna släktingar och bekanta osv. osv.
Det som gör själva ursprungskällan svår att hitta kanske är att signalementet i efterlysningen passar in på ganska många tanter i Örebro: Cirka 158-160 centimeter lång, i övre medelåldern med grått, kortklippt hår:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/
Jag tänkte nog mer på att om du har en släkting/granne/vän som har berättat det här för dig, då kommer du att minnas detta.
Det är ju inte sååå många som bor nära brottsplatsen, LW och som kan passa in på tanten?
Om hon är inlagd, har flyttat, avlidit eller något liknade borde polisen naturligtvis kollat upp kvinnor i det aktuella åldersspannet som på ett eller annat sätt "försvunnit" från området.
Min tanke blir mer och mer (paranoid) med tanke på trådens utveckling.
Får för mig att tanten fått hybris.
En "trevlig" granne var och hälsade på och förklarade hur "allt låg till"?
En "trevlig" granne som undrade om någon "sett eller hört något"? För alla vill ju veta vem som gjort detta hemska? Bäst att "allt" stannar mellan oss, eller hur?