2018-09-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Du har inte bevisat vilken logg du påstår att han har skrivit hennes namn i?
som du till 100% säkerhet VET att non INTE var med vid loggningen av

Jag skulle kunna bevisa det för dig här och nu, men då avslöjar jag mig det har jag redan sagt. Dock har jag skickat PM till andra som kan tänka själva och varken går i SD´s ledband eller okritiskt tror på vad jag som vän till LW säger.
Citera
2018-09-10, 13:02
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag skulle kunna bevisa det för dig här och nu, men då avslöjar jag mig det har jag redan sagt. Dock har jag skickat PM till andra som kan tänka själva och varken går i SD´s ledband eller okritiskt tror på vad jag som vän till LW säger.

Spelar ingen roll om du "bevisat" för vissa, lägg upp det i tråden så att alla kan se, eller så lägger du av med att alla andra måste bevisa allt dem skriver?

men det kommer du aldrig våga, mycket snack i liten båt
Citera
2018-09-10, 13:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det här falska loggen fanns inte i mina tankar, sedan är det lite känsligt att fråga någon om denne fuskar. LW skrev aldrig någon digital logg så jag tog för givet att SD skrev hennes namn utan hennes medgivande eller vetskap.
I vilket syfte vet jag inte, karln är ju väldigt knepig på många sätt.

Ja jag har en tendens att tycka illa om män som är konstant otrogen mot sin hustru, misshandlar och ofredar sin KK. Gör inte ni det??

När den denna människa därutöver är misstänkt för mord på sin fd KK, ja då övergår det från ogillande till hat. Lena var så otroligt levnadsglad och positiv till allt och alla, det gör brottet så mycket mera fruktansvärt.
"Postat: 2018-09-08, 07:36 =Sh.Holmes|65188686]
Har ingen större lust att ha en feg mördare efter mig. I en ren fight har han ingen chans mot mig, men mördar han kvinnor så blir det ett knivhugg i ryggen eller något sånt.
Det är fegt as vi pratar om."

Postat: 2018-09-07, 23:31 =Sh.Holmes|65186367]Jag har varit avstängd en vecka, en som provocerade mig. SDs kompis."

Postat 2018-08-31, 19:16 =Sh.Holmes|65109005]Oskyldig eller inte är SD ett kräk. Är han skyldig, vilket mycket pekar på.. ja då är det en mördare mindre på våra gator. Han kan ju mörda igen, han kan också ha gjort det förut."

2018-08-30, 16:27 =Sh.Holmes|65097092]Jo det kan nog bli spännande, vem som nitar kräket först. Upplopp och storbråk i Sundsvall )Vem som helst får komma, man kan betala entré."

2018-08-30, 11:20 =Sh.Holmes|65094584]Säger bara som det är, det är inget hot men kanske en riskanalys.
LW fick inte leva, varför ska tråden leva och varför ska ett kräk som SD inte få stryk? Ni vet att han förtjänar det!"

2018-08-30, 11:06 =Sh.Holmes|65094487]Risken eller chansen är stor att han åker på stryk, det finns många som ser SD som GM...
Att han gjort "något" är utom tvivel, såsom misshandel och att vara ständigt otrogen
Jepp SD är ett ärkekräk, ett avskum, en mördare återstår att bevisa.
Visar han sig på FAD kommer det hända saker, var så säkra, LW hade många vänner"

Axplock av icke raderade inlägg.
Medelst lögner och förtäckta hot kan svårligen bortses från att du är på tok för emotionellt insyltad i fallet för att ha någon som helst trovärdighet.
Citera
2018-09-10, 13:11
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll om du "bevisat" för vissa, lägg upp det i tråden så att alla kan se, eller så lägger du av med att alla andra måste bevisa allt dem skriver?

men det kommer du aldrig våga, mycket snack i liten båt

Du tycks gärna vilja veta vem jag är, samtidigt som du försvarar SD med en idiots envishet.
Vad är din agenda?
Jag letar luckor i SD´s agerande och du verkar benhårt verka i motsatt riktning.
Om du kände LW borde du skämmas över hur du så okritiskt försvarar hennes misstänkte mördare.
Citera
2018-09-10, 13:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Här har du ju fel. Det finns väl ingen här i tråden som misstänker SD på andra grunder än just de som du räknar upp här.

Förutom möjligen några "formalister" då, som misstänker honom för att han är misstänkt.

Ha ha ha. ”Formalister”! 😂
Den var fin.
Det ligger en Historikerstreit eller snarlikt i korten härnäst.
Citera
2018-09-10, 13:18
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Om tantvittnet sett någon stå och prata utanför LWs bostad vid midnatt, vem pratade han med då?
Om det var LW så kan ju det skrikvittnet hört ca 23.30 inte varit mordet på henne. Och var det inte det så spricker nog mer än ett alibi. FP behöver heller inte alls lika säkert vara MP..
Och var det någon annan än LW han pratade med, vem var det då?

Ett mycket intressant inlägg. Den Peter-letande marknadstanten kan (om hon existerar) med sitt eventuellt kommande vittnessmål röra om ordentligt i grytan...
Citera
2018-09-10, 13:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Anledningen till att min uppfattning har stärkts att det eventuellt faktiskt kan finnas fler cacher (förutom Norsjö-ö-serien) där SD har skrivit LW's geonick på loggremsan utan hennes närvaro, är att jag roade mig med att titta på och matcha LW's och SD's loggar samt tillhörande foton på loggremsor.

Ok, jag är ingen expert på geocaching, men när både logiska omständigheter och matematiska fakta inte går ihop riktigt, så reagerar jag. Och just detta specifika fall var en sådan situation. Någon verkar ha skrivit LW's geonick på loggremsan (och handstilen påminner om SD's). LW har dock ingen digital logg, utan när man tittar på hennes övriga sociala medier verkar hon ha varit upptagen på helt annat håll samma dag (och samma tid på dagen, av hennes foton att döma). Enligt övrig information för den aktuella cachen och dess digitala loggar verkar dock SD kunna knytas till platsen och tiden då loggremsan har signerats.

Av hänsyn till övriga runt LW den aktuella dagen, så väljer jag att inte lägga ut några text- eller bildexempel. Detta innebär naturligtvis att alla och envar får bilda sin egen uppfattning om mitt inlägg är trovärdigt eller ej. (Men den risken är jag beredd att ta, eftersom jag vill dra en gräns för vilka övriga personer som oskyldigt skulle kunna knytas till händelsen).

Med detta vill jag också poängtera att jag inte lägger någon värdering i huruvida SD är GM eller ej, precis som jag tidigare har hävdat så vill jag invänta ett åtal och i dagsläget finns fortfarande flera möjliga kandidater på min lista.

Däremot verkar det trots allt finnas en del tveksamheter i om SD alltid varit 100% sanningsenlig när det kommer till geocachingen.

Hm. Vad om LW bett SD åka runt och plocka cacher åt henne, vilket SD uppfattat som ett förtrolighetsbevis, medan LW snarast velat slippa honom och vara med andra? Eller han uppfattat det så i efterhand?

Är det för skruvat?
Citera
2018-09-10, 13:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har ingen större lust att ha en feg mördare efter mig. I en ren fight har han ingen chans mot mig, men mördar han kvinnor så blir det ett knivhugg i ryggen eller något sånt.

Postat: 2018-09-07, 23:31 =Sh.Holmes|65186367]Jag har varit avstängd en vecka, en som provocerade mig. SDs kompis."

Postat 2018-08-31, 19:16 =Sh.Holmes|65109005]Oskyldig eller inte är SD ett kräk. Är han skyldig, vilket mycket pekar på.. ja då är det en mördare mindre på våra gator. Han kan ju mörda igen, han kan också ha gjort det förut."

2018-08-30, 16:27 =Sh.Holmes|65097092]Jo det kan nog bli spännande, vem som nitar kräket först. Upplopp och storbråk i Sundsvall )Vem som helst får komma, man kan betala entré."

2018-08-30, 11:20 =Sh.Holmes|65094584]Säger bara som det är, det är inget hot men kanske en riskanalys.
LW fick inte leva, varför ska tråden leva och varför ska ett kräk som SD inte få stryk? Ni vet att han förtjänar det!"

2018-08-30, 11:06 =Sh.Holmes|65094487]Risken eller chansen är stor att han åker på stryk, det finns många som ser SD som GM...
Att han gjort "något" är utom tvivel, såsom misshandel och att vara ständigt otrogen
Visar han sig på FAD kommer det hända saker, var så säkra, LW hade många vänner"

Medelst lögner och förtäckta hot kan svårligen bortses från att du är på tok för emotionellt insyltad i fallet för att ha någon som helst trovärdighet.

Ja, och dessa är bara de inlägg som finns kvar.
Hen frågasätter till och med trådens rätt att leva samt ber klart och tydligt människor att misshandla SD på ett stort event.
Citera
2018-09-10, 13:28
Medlem
Citat:
Nja, inte på andra sidan motorvägen. Om det omtalade eventuella tantvittnet skall ha sett eller hört en man prata utanför LW:s hus så måste hon väl vara en av de närmaste grannarna:
Dessutom söker de en äldre kvinna som eventuellt ska ha sett en person utanför 45-åringens bostad under natten hon försvann. Den äldre kvinnan ska ha pratat om händelsen på en marknad några dagar efter händelsen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-mordet-pa-45-ariga-kvinnan-polisen-soker-personer
Fast enligt polisens efterlysning hade damen på marknaden hört en man utanför bostaden. Det står inte LW' bostad. Dessutom sades hon bo nära fyndplatsen. LW's bostad nämns inte alls.
Det räcker med ett led. t ex en tidningsartikel för att förvanska det skrivna.
Citera
2018-09-10, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Till SH -Alla här i tråden förstår att du tyckte om Lw- men besinna dig. Vi får inte ta hämnd på egen hand. i ett civilicerat land överlåter vi till en domstol att döma. Annars blir det som gängkrigen här i min landsända.-Ställ inte till det för dig själv. tragiskt nog redan.
Citera
2018-09-10, 13:40
Medlem
Citat:
Här har du ju fel. Det finns väl ingen här i tråden som misstänker SD på andra grunder än just de som du räknar upp här.

Förutom möjligen några "formalister" då, som misstänker honom för att han är misstänkt.
Problemet är att detta eleganta inlägg är helt oförståeligt för skrämmande många. Och det går liksom inte att förklara eftersom det är självklart.
Och om man försöker med: "Det går inte att förklara bättre". Så kan man ju inte säga det man vanligtvis gör i det läget: "Ni får helt enkelt acceptera det." För det är ju just det de gör, fast de tror mer på polisen än dig. Att tänka i flera led, med det egna huvudet och dessutom logiskt. Automatiskt för en del, omöjligt för många.
Senast redigerad av neverhorse 2018-09-10 kl. 13:46. Anledning: fattas ord
Citera
2018-09-10, 13:41
Medlem
Citat:
Jo jag kände LW och verkar som att jag kände henne bättre än du,
och klart jag vill att RÄTT mördare åker dit
och (Till skillnad från dig) så tänker inte jag anklaga någon som eventuellt kan vara oskyldig

som jag sagt förut och flera andra med i tråden, du själv kanske är inblandad i det hela så hårt som du vill att SD ska åka dit

Hur tror du att du kommer må om/när SD blir dömd?
Om du var förtvivlad när LW blev mördad, så är det nog inget mot vad du kommer känna då.
Jag har inte bett dig anklaga någon, men du försvarar SD med näbbar och klor. Nästan lika mycket som jag ogillar SD gillar du honom.
Hade ni något slags erotiskt förhållande utöver bara vänskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in