2018-09-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
som jag nyss skrev, skriver jag vilken cache det handlar om så avslöjar jag mig själv.

är man ett gäng som är ute och cachar och ska logga en massa T5 cacher så klättrar inte alla på alla klättringar, utan man turas om under dagen. främst för att spara tid då det endå tar en bra stund för varje person att klättra upp och skriva in sitt namn, dels för att man inte orkar att klättra hur många gånger som helst under en dag, därför man inte klättrar upp till alla, inte ens LW gjorde det

men i loggarna så har man kanske inte skrivit det på det viset, även om man kan läsa mellan raderna

och måste man bifoga bevis på allt man skiriver här så är det väldigt mycket trådsanningar här inne även om vissa påstår att dem skickat PM till vissa med "bevisen"

Varför svarar du inte på mina frågor?
Varför tror du SD ägnade sig åt att falsklogga LW?
Citera
2018-09-10, 11:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nu är det ju flera skribenter som skrivit detta samt att LW själv i någon logg medgett att någon annan tagit åt henne medan hon satt i bilen eller dylikt.

Även om jag inte förstår varför det ska vara så viktigt om hon fuskat lite, nu när hon är död är det en petitess. Däremot är det ju kränkande mot de levande i tråden att bli kallad för lögnare i synnerhet när flera säger samma sak dessutom.

Ingen verkar dessutom ifrågasätta trovärdigheten i det som Sh.Holmes säger och det är bara en skribent som hävdar en sak.

Ja det stämmer, och jag ifrågasätter inte att LW när hon exempelvis var skadad (som i Sälen) kunde be någon annan om hjälp med att assistera vid skrivning på remsan, men då beskrev hon detta utförligt i den digitala loggen. (Hon var tom. så noga med att hon gav en känga till AL. för att han skrivit fel datum på remsan).

Det jag vill gärna se ett exempel på är en logg där hon påstår sig ha gjort hela arbetet själv, men att hon (som @Energizer666 påstår) egentligen har maskat sig igenom utmaningen.

Jag har nämligen inte sett något exempel på just en sådan omständighet i LW's loggar. Tvärtom tycks hon ha haft ett snudd på osunt kontrollbehov av att dokumentera och logga korrekt. Däremot har vi, omvänt, faktiskt sett exempel på att SD på något sätt verkar ha skrivit in ett postumt meddelande i de sk. Nordsjö ö-loggarna. Huruvida han rent tekniskt har falskloggat dem eller inte, det här vi inga bevis på, men inte desto mindre är hans loggtext komprometterande.

Och för att få båda sidor av myntet vill jag gärna se ett konkret exempel på det som Energizer666 hävdar. Annars är det i mina ögon en trådsanning.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-10 kl. 11:28.
Citera
2018-09-10, 11:24
Medlem
Citat:
Vissa betrodda här? Du menar de som redan idag vill hänga SD utan dom?
Sådana skribenter kallar jag inte rättvisa och betrodda demokratiska medborgare med rättsäkert tänkande.
Skicka till oss andra objektiva om du vågar.

I våra ögon är du en av de misstänkta iom att du är en av LWs manliga vänner och pekar så starkt med all kraft mot SD som du gör.

Det gör dig misstänkt för mordet i min bok. Det är en objektiv bedömning utifrån ditt agerande här.

Oj ja jag måste ju vara suspekt som misstänker den som är skäligen misstänkt. Självklart blir jag misstänkt för det.
Din logik är fantastisk
Citera
2018-09-10, 11:28
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Varför svarar du inte på mina frågor?
Varför tror du SD ägnade sig åt att falsklogga LW?

vad är det du inte förstår?
skrev att jag inte kan veta det utan det är väl bara dem själva som kan svara på
Citera
2018-09-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag tycker också LW var oerhört noggrann när det gällde dokumentation av sitt liv med intressen. Ibland så pass noggrann att det känns konstruerat.

När det kommer till geocachefusk så är nog gränsen flytande. Det tycks som om någon i ett lag kan lösa matematiska klurigheter, någon klättrar och en annan står för fika. Fast alla skriver in sig på listorna.
Detektiven i den här tråden menar att LW aldrig skulle signera en lista om hon inte fysiskt tagit sig till burken. Detta stämmer ju inte, det har vi läst i hennes egna texter bl a från resan till Sälen.
Jag geocachar inte själv, men har läst LW's och en del andra loggar. För mig ser det ut som vilka projekt som helst där flera människor samarbetar. Dessutom dokumenterar ju LW processen med bilder och text.
Om varje moment måste utföras av varje person, är det ju ingen mening att samarbeta. Det verkar lite Asperger-varning om man inte inser hur naturligt det ena sättet är och hur märkligt, tråkigt och ineffektivt det andra är.
Citera
2018-09-10, 11:32
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja det stämmer, och jag ifrågasätter inte att LW när hon exempelvis var skadad (som i Sälen) kunde be någon annan om hjälp med att assistera vid skrivning på remsan, men då beskrev hon detta utförligt i den digitala loggen. (Hon var tom. så noga med att hon gav en känga till AL. för att han skrivit fel datum på remsan).

Det jag vill gärna se ett exempel på är en logg där hon påstår sig ha gjort hela arbetet själv, men att hon (som @Energizer666 påstår) egentligen har maskat sig igenom utmaningen.

Jag har nämligen inte sett något exempel på just en sådan omständighet i LW's loggar. Tvärtom tycks hon ha haft ett snudd på osunt kontrollbehov av att dokumentera och logga korrekt. Däremot har vi, omvänt, faktiskt sett exempel på att SD på något sätt verkar ha skrivit in ett postumt meddelande i de sk. Nordsjö ö-loggarna. Huruvida han rent tekniskt har falskloggat dem eller inte, det här vi inga bevis på, men inte desto mindre är hans loggtext komprometterande.

Och för att få båda sidor av myntet vill jag gärna se ett konkret exempel på det som Energizer666 hävdar. Annars är det i mina ögon en trådsanning.

dra fram beviset till att hon själv har klättrat eller varit till ALLA burkar som hon loggat online?
så kanske jag kan ta fram loggen, eller jag kanske kan skicka den till vissa utvalda på fb som bevis
Citera
2018-09-10, 11:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Oj ja jag måste ju vara suspekt som misstänker den som är skäligen misstänkt. Självklart blir jag misstänkt för det.
Din logik är fantastisk

Det är många som misstänker honom utan att komma med massa påståenden, anklagelser, falska rykten, galna diagnoser.

Du är för mycket anklagande, till den grad så att jag nu börjar fundera på om du är GM eftersom du gör allt du kan för att SD ska få skulden. Klassiskt beteende av de verkliga GM som jag har sett många gånger.

Jag ska tipsa polisen om dig faktiskt. Jag är 100% säker på att du skyller onormalt mycket på SD för att vara helt oskyldig.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-10 kl. 11:37.
Citera
2018-09-10, 11:33
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Din logik är fantastisk

så hårt som du går på att vilja ha SD inspärrad så är det inte ett duggkonstigt då du vill ha bort uppmärksamheten från dig själv
Citera
2018-09-10, 11:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Damen som letade efter sin son Peter, sade till paret på marknaden att hon bor nära platsen där LW hittades och att hon vaknade vid midnatt och hörde en mansperson prata utanför bostaden.

Om man läser texten så kan det mycket väl betyda att hon bor på andra sidan vägen, och hör en person som kanske talar upprört i mobiltelefon. Jag förstår inte varför det är så omöjligt, när polisen nu letar efter vittnen som rör sig bort från fyndplatsen, och dessutom inte har funnit damen hos LW's grannar.
Nja, inte på andra sidan motorvägen. Om det omtalade eventuella tantvittnet skall ha sett eller hört en man prata utanför LW:s hus så måste hon väl vara en av de närmaste grannarna:
Dessutom söker de en äldre kvinna som eventuellt ska ha sett en person utanför 45-åringens bostad under natten hon försvann. Den äldre kvinnan ska ha pratat om händelsen på en marknad några dagar efter händelsen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-mordet-pa-45-ariga-kvinnan-polisen-soker-personer
Senast redigerad av Draifos 2018-09-10 kl. 11:44.
Citera
2018-09-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Absolut inte manipulera loggar. Jag säger hur geocaching går till, både generellt och i LW:s fall. Jag bestrider bara en faktauppgift som Sh.Holms försöker måla upp. Må hända att hon säger så till honom, men det stämmer inte i verkligheten.

På ett annat inlägg om jag geocachat med henne, så nej. Inga resor eller liknande, men träffat på henne, främst min partner.
Hon skulle nog vara ganska utfryst OM hon levde upp till den moralen, det faller på sin rimlighet att alla ska klättra och få plastkänning i en grupp.
Moralen faller även på sin rimlighet när det gäller svårare problemlösning. Om man inte löser en D5:a själv, ska man inte få logga då?

Försvarar inte SD i och med dessa påståenden. Det har inget med mordet att göra.
Jag ser inte det Sh.Holms skriver stämmer med verkligheten som vi ser det och då tror jag att hen skriver så bara för att svartmåla SD.

Mitt bete? Om hon har lämnat SD och inte vill ha en relation, så vad är motivet? När tror du att dom slutade ha en relation då? Tror du att SD bygger upp en så stark ilska och mördar henne 1,5 år senare eller vad?
Ditt sista stycke här... frågor söker svar och bakåt i tråden finns väl en del att hämta i Dina egna inlägg

- motivet svartsjuka/0-kontroll längre
- dom har enl Dig fortfarande kontakt (tom på mordkvällen) iaf digitalt
- var ligger Din %-sats nu på att han är MGM?
Citera
2018-09-10, 11:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
så hårt som du går på att vilja ha SD inspärrad så är det inte ett duggkonstigt då du vill ha bort uppmärksamheten från dig själv

Ja jag minns när hen pratade om att något borde hända SD på ett stort event han ska till. Att LW har många vänner m.m. Det var förtäckta hot att skada honom och bad andra göra likaså. Detta var för någon vecka sedan.

Vadan denna manipulation av människor till att få dem att hata SD så mycket? Alltså det handlar om de som är runt om honom i verkligheten, inte bara i tråden. Ingen oskyldig människa bär så mycket hat och ber andra människor skada SD på det sättet på det där årliga eventet ni ska till. Hemskt.
Citera
2018-09-10, 11:52
Medlem
Citat:
Det är många som misstänker honom utan att komma med massa påståenden, anklagelser, falska rykten, galna diagnoser.

Du är för mycket anklagande, till den grad så att jag nu börjar fundera på om du är GM eftersom du gör allt du kan för att SD ska få skulden. Klassiskt beteende av de verkliga GM som jag har sett många gånger.

Jag ska tipsa polisen om dig faktiskt. Jag är 100% säker på att du skyller onormalt mycket på SD för att vara helt oskyldig.
Jösses... låt Du polisen sköta detta! Det är många här som är kommer med allt Du räknar upp... ska Du anmäla alla dom?
I Lenas närhet har nog polisen koll på vilka det är (delvis med hjälp av FB) och säkert förhört dom redan.
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-09-10 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in