2018-09-10, 10:27
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Valfusket är INTE uppenbart. Visst att det kan finnas påtryckningar i form av att man tar sina valsedlar öppet (om man inte har egna med sig) men i övrigt handlar det bara om att svenskar röstar enligt tradition framför att tänka efter. Jag trodde att den nya generationen skulle tänka annorlunda och kanske inte rösta på det vedervärdiga S. Men... så blev det inte. Och jag är inte förvånad.

Men valfusk är det inte. Bara klassisk idioti!

BS, läs tråden jag länkar till, ganska uppenbart att du inte gjort det.
Jag tar upp alla indicier till att så skett över ett flertal inlägg.
Det här är större än att AfS skulle gjort ett dåligt val, det är samtliga övriga partier och SD och jag är om
du missat det numera ingen större vän av SD, speciellt inte partiets ledning som är fylld av infiltratörer eller kappvändare i form av Karlsson, Bieler och Jomshof som liberaliserat partiet hårt.

Inte direkt svårt att manipulera de 2,7 miljoner förtidsrösterna. Det är där det stora röstfusket skedde.
Inte allt annat valfusk som att gömma undan och/eller stjäla valsedlar, hota osv.

Det är mer en form av disktraktion för att ingen ska titta på guldskatten i form av förtidsrösterna.
Klassiskt att få er att titta åt ett håll samtidigt som de snor er plånbok när ni är distraherade.
Vi hade aldrig sett det här valfusket om samtliga röster lagts på valdagen, att förtidsrösta är som gjort för valfusk då rösterna ligger på plats från 22:a Augusti och tydligen förvaras i säckar.
Är det U-landsnivå eller är det U-landsnivå.
Förtidsröster ska givetvis förvaras inlåsta i bankvalv eller inne på en Polisstation i säkerhetsskåp, inte i en jävla säck i någon skrubb inne på en skola, bibliotek, folkets hus eller annan allmän lokal.

Här ligger istället förtidsröster vind för våg och valförättarna är batikhäxor och blattar från länder där valfusk är NORM.

Ni är så hårt förda bakom ljuset.
Citera
2018-09-10, 10:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Såg omfattande valfusk.

SDs valsedlar stod på eget bord och valförrättare stod och glodde när röstarna skulle ta valsedlar.

Än mer omfattande var att man dolde SDs och Afs valsedlar bakom SAPs

De fyllde i SAPs Fack så att SDs och AfS valsedlar inte syntes i facken.

SAPs valfolk körde skytteltrafik med senila och dementa pensionärer till röstlokalerna.

Sedan undrar jag över hur det 2014 kunde finnas runt 2000 ogiltiga röster och nu runt 24 000?

Hoppas du rapporterar ditt upplevda valfusk.

Antalet ogiltiga röster kommer att gå ner till liknande de siffror som var 2014 efter att de kontrollerats. Detta är första gallringen. Vet du inte hur rösträkningen går till?
Citera
2018-09-10, 10:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
BS, läs tråden jag länkar till, ganska uppenbart att du inte gjort det.
Jag tar upp alla indicier till att så skett över ett flertal inlägg.
Det här är större än att AfS skulle gjort ett dåligt val, det är samtliga övriga partier och SD och jag är om
du missat det numera ingen större vän av SD, speciellt inte partiets ledning som är fylld av infiltratörer eller kappvändare i form av Karlsson, Bieler och Jomshof som liberaliserat partiet hårt.

Inte direkt svårt att manipulera de 2,7 miljoner förtidsrösterna. Det är där det stora röstfusket skedde.
Inte allt annat valfusk som att gömma undan och/eller stjäla valsedlar, hota osv.

Det är mer en form av disktraktion för att ingen ska titta på guldskatten i form av förtidsrösterna.
Klassiskt att få er att titta åt ett håll samtidigt som de snor er plånbok när ni är distraherade.
Vi hade aldrig sett det här valfusket om samtliga röster lagts på valdagen, att förtidsrösta är som gjort för valfusk då rösterna ligger på plats från 22:a Augusti och tydligen förvaras i säckar.
Är det U-landsnivå eller är det U-landsnivå.
Förtidsröster ska givetvis förvaras inlåsta i bankvalv eller inne på en Polisstation i säkerhetsskåp, inte i en jävla säck i någon skrubb inne på en skola, bibliotek, folkets hus eller annan allmän lokal.

Här ligger istället förtidsröster vind för våg och valförättarna är batikhäxor och blattar från länder där valfusk är NORM.

Ni är så hårt förda bakom ljuset.

Då bör du kunna bevisa dina anklagelser, finns en tråd för det.
Citera
2018-09-10, 10:31
Medlem
Fashwaves avatar
Att AfS inte fick större framgång är tyvärr beviset på att svensken och Sveriges öde är att bli ett nytt Palestina och Syrien med islamsk överhöghet och inbördeskrig.

Nästa lågkonjunktur kommer sänka det här landet helt.

Mitt råd: se om ert egna "hus", se till att spara och snåla, amortera ned bostadslånen, bosätta er i vita områden. Se till att barnen utbildar sig.
Stöd andra patrioter.

Sedan får skiten rämna.
Citera
2018-09-10, 10:33
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Då bör du kunna bevisa dina anklagelser, finns en tråd för det.

Jag har indicier, jag har motiv och jag har tillvägagångssätt.
(FB) Extremt valfusk bakom årets resultat?

Läs HELA tråden.
Citera
2018-09-10, 10:33
Medlem
Företrädare för AFS twittrar,inte Kasselstrand än dock men han borde fan vara sliten efter turnén,han var den av alla som var med på VARJE torgmöte.
Det med att sidan gick ner osv vad som hände där vet jag inte.
Vad jag däremot verkligen funderar över är ju alla Ogiltiga röster för övriga partier,och hur det gick till?.

Enligt denna https://data.val.se/val/val2018/valnatt/R/rike/index.html

År 2014 Ogiltiga röster-Övriga 1937st
År 2018 Ogiltiga röster-Övriga 24470st

Vilka andra partier än AFS kan det vara som fått dessa röster borträknade och hur många tror ni det skulle vara isåfall?.
Det här gäller alltså röster för 0,4% av befolkningen trots allt.

Antal röster totalt på Övriga 2018 63662st.

Så det är fler än var tredje och inte långt från varannan röst som alltså blev underkända i kategorin Övriga?.
Är det bara jag eller är det något som definitivt inte står rätt till här?
Citera
2018-09-10, 10:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random11
Företrädare för AFS twittrar,inte Kasselstrand än dock men han borde fan vara sliten efter turnén,han var den av alla som var med på VARJE torgmöte.
Det med att sidan gick ner osv vad som hände där vet jag inte.
Vad jag däremot verkligen funderar över är ju alla Ogiltiga röster för övriga partier,och hur det gick till?.

Enligt denna https://data.val.se/val/val2018/valnatt/R/rike/index.html

År 2014 Ogiltiga röster-Övriga 1937st
År 2018 Ogiltiga röster-Övriga 24470st

Vilka andra partier än AFS kan det vara som fått dessa röster borträknade och hur många tror ni det skulle vara isåfall?.
Det här gäller alltså röster för 0,4% av befolkningen trots allt.

Antal röster totalt på Övriga 2018 63662st.

Så det är fler än var tredje och inte långt från varannan röst som alltså blev underkända i kategorin Övriga?.
Är det bara jag eller är det något som definitivt inte står rätt till här?
De flesta av dessa kommer förmodligen att tillfalla olika övrigapartier i den slutgiltiga rösträkningen. Om siffran efter denna är lika stor är det dags att börja undra.
Citera
2018-09-10, 10:38
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Hoppas du rapporterar ditt upplevda valfusk.

Antalet ogiltiga röster kommer att gå ner till liknande de siffror som var 2014 efter att de kontrollerats. Detta är första gallringen. Vet du inte hur rösträkningen går till?

Varför rapporterades de som ogiltiga direkt då?

Hade det inte vara bättre att vänta med att publicera de rösterna nu?

En fråga är om vilket parti som kommer få de flesta rösterna av de ogiltiga som bedöms vara giltiga?

Känns som att det är mest SD pga stigmatiseringen att ta SDs valsedlar.

SD kan troligtvis få några tiondelarsprocent till.
Senast redigerad av Fashwave 2018-09-10 kl. 10:44.
Citera
2018-09-10, 10:38
Medlem
baggebo1s avatar
Jag ser nu på twitter att AfS:are engagerar sig i de här mer crackpotaktiga konspirationsteorierna om rösträkningen. Det är verkligen ingen "bra optik".
Citera
2018-09-10, 10:39
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Jag har indicier, jag har motiv och jag har tillvägagångssätt.
(FB) Extremt valfusk bakom årets resultat?

Läs HELA tråden.

Du har bara lösa teorier utan någon som helst bäring.
Citera
Medlem
Citat:
Vad händz nu då? Behåller ni era medlemskap i AfS eller blir det till att hoppa upp på en ny häst 2022?

Ställer AfS upp får de definitivt min röst igen. Jag röstar på det parti jag främst håller med om, vilket enligt väldigt många här på flashback tycker är fel. Lite märkligt.
Skulle de inte ställa upp däremot, och det inte har tillkommit ett annat parti som jag håller med om i det mesta, då lär det bli en blank röst.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag ser nu på twitter att AfS:are engagerar sig i de här mer crackpotaktiga konspirationsteorierna om rösträkningen. Det är verkligen ingen "bra optik".

Tråkigt när folk förnedrar sig på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in