2018-09-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Absolut inte manipulera loggar. Jag säger hur geocaching går till, både generellt och i LW:s fall. Jag bestrider bara en faktauppgift som Sh.Holms försöker måla upp. Må hända att hon säger så till honom, men det stämmer inte i verkligheten.

På ett annat inlägg om jag geocachat med henne, så nej. Inga resor eller liknande, men träffat på henne, främst min partner.
Hon skulle nog vara ganska utfryst OM hon levde upp till den moralen, det faller på sin rimlighet att alla ska klättra och få plastkänning i en grupp.
Moralen faller även på sin rimlighet när det gäller svårare problemlösning. Om man inte löser en D5:a själv, ska man inte få logga då?

Nej! Har man inte klättrat, krypit själv ska man inte logga! Exempel på hur man gör: Första klättrar och hämtar cachen. bägge loggar och andre man klättrar och sätter tillbaka. inte så svårt va...

Fortfarande kan du inte ge ett konkret exempel. Utfryst om man klättrar själv för att få logga?
Det är ju så reglerna lyder! Då tar jag dig på ditt ord, du och ditt gäng är fuskare, då är det klarlagt.
Självklart blir jag besviken på LW om hon loggat T5 som hon inte klättrat själv på, men visa gärna det.

Det är hursomhelst OT, saken gäller ju varför SD falskloggat i flera fall då hon med stor sannolikhet inte varit medveten om det, och absolut inte på plats, 100% i fallet med cachen jag såg loggas.
Märk väl, i samtliga dessa fall finns inga fotologgar eller digitala loggar från LW. Medans foton på SD, LW är tvångsmässiga på de cacher bägge skrivit digitala loggar på.

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Jag har varit med LW på flera T5 som hon inte klättrat på själv men ändå har loggat

Källa? Visa gärna loggen.
Vad tror du om varför SD falskloggat LW på bla den cachen jag såg, varför göra det?
Nordsjöloggarna, varför?
Citera
2018-09-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja. Är det någon boende som (inifrån sitt hem) sett en mgm och också sett flickorna?

Eller har vår MGM varit på promenad och anser att flickorna kan stödja att han är i deras närhet när skriken hörs....? Borde de i sådant fall inte redan hört av sig...?

Rena skrikvittnen borde annars ju bättre påträffas på närmare håll till FP, och sedan tidigare... Om inte vid dörrknackning någon påtalat flickorna och menat att de kommit från närmare FP-hållet och att de kanske klarare kunde ange skrikets riktning och tidpunkt? (Eller borde de då ha ringt polis eller skyndat på sina steg/börjat cykla i endera riktning?)
Eller någon som susar på cykel åt andra hållet och därför ingår i de som tipsar i första rundan. Alltså befann sig nära fyndplatsen. På frågan om han har mött någon svarar han att han såg två tjejer med cyklar. Eftersom det vid den tiden var på "fel plats" lades tipset undan.
Nu vid ett "omtag" vidgas radien och sveper in gamla tips. Som nu är gamla och glömda om vittnena inte är Savanter.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och vem i hela friden har stött på damen på marknaden som berättat om mordet?
Antingen samma princip, men då skulle ju polisen veta damens adress och inte behöva efterlysa henne. Det kan ju vara en fin omskrivning för att inte skriva ut hennes namn, men ändå nå personer som tror sig veta vem hon är och då kanske kunna fråga dem i sin tur om sådant de inte vill skriva på Fb.
Citera
2018-09-10, 10:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vad tror du om varför SD falskloggat LW på bla den cachen jag såg, varför göra det?
Nordsjöloggarna, varför?

Du får gärna också visa källor på alla dina påståenden Sh.Holmes. Du begär att andra ska göra det men än har du inte visat en enda källa för alla påståenden, anklagelser och rykten som du kommit med här.
Citera
2018-09-10, 10:57
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Nordsjöloggarna, varför?

Varför skulle jag visa loggen och avslöja vem jag är? så dum är jag inte

varför den cachen du "sett" är loggad så kan nog bara dem svara på
Citera
2018-09-10, 10:57
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du får gärna också visa källor på alla dina påståenden Sh.Holmes. Du begär att andra ska göra det men än har du inte visat en enda källa för alla påståenden, anklagelser och rykten som du kommit med här.

Håller med fullständigt!
Citera
2018-09-10, 10:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Jag har varit med LW på flera T5 som hon inte klättrat på själv men ändå har loggat

Det vore intressant om du visar någon av dessa loggar. Annars tolkar jag det som att du försöker skapa trådsanningar.

Jag har nämligen svårt att tro på det du påstår, eftersom jag fått uppfattningen av hennes loggar att hon var väldigt noga med att dokumentera hur hon gick tillväga för att lösa uppgifter och hitta respektive cache. I de fall utmaningen handlade om teamwork, så skrev hon även detta väldigt utförligt.
Citera
2018-09-10, 11:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det vore intressant om du visar någon av dessa loggar. Annars tolkar jag det som att du försöker skapa trådsanningar.

Jag har nämligen svårt att tro på det du påstår, eftersom jag fått uppfattningen av hennes loggar att hon var väldigt noga med att dokumentera hur hon gick tillväga för att lösa uppgifter och hitta respektive cache. I de fall utmaningen handlade om teamwork, så skrev hon även detta väldigt utförligt.

Nu är det ju flera skribenter som skrivit detta samt att LW själv i någon logg medgett att någon annan tagit åt henne medan hon satt i bilen eller dylikt.

Även om jag inte förstår varför det ska vara så viktigt om hon fuskat lite, nu när hon är död är det en petitess. Däremot är det ju kränkande mot de levande i tråden att bli kallad för lögnare i synnerhet när flera säger samma sak dessutom.

Ingen verkar dessutom ifrågasätta trovärdigheten i det som Sh.Holmes säger och det är bara en skribent som hävdar en sak.
Citera
2018-09-10, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Jag har skickat PM med bevis på vissa saker till vissa betrodda här, du tillhör inte en av dom.
Källor på Nordsjön är ju fotologg på loggen där man tydligt ser SD´s handstil när han skrivit Softis.
Samma källa där är att vem som helst kan se att LW inte skrivit någon digital logg.

För övrigt är det saker jag samtalat med LW om, lite svårt att be henne bekräfta. Fast om du umgås med mördare kanske du kan prata med henne själv snart nog.
Citera
2018-09-10, 11:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag har skickat PM med bevis på vissa saker till vissa betrodda här, du tillhör inte en av dom.
Källor på Nordsjön är ju fotologg på loggen där man tydligt ser SD´s handstil när han skrivit Softis.
Samma källa där är att vem som helst kan se att LW inte skrivit någon digital logg.

För övrigt är det saker jag samtalat med LW om, lite svårt att be henne bekräfta. Fast om du umgås med mördare kanske du kan prata med henne själv snart nog.

Vissa betrodda här? Du menar de som redan idag vill hänga SD utan dom?
Sådana skribenter kallar jag inte rättvisa och betrodda demokratiska medborgare med rättsäkert tänkande.
Skicka till oss andra objektiva om du vågar.

I våra ögon är du en av de misstänkta iom att du är en av LWs manliga vänner och pekar så starkt med all kraft mot SD som du gör.

Det gör dig misstänkt för mordet i min bok. Det är en objektiv bedömning utifrån ditt agerande här.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-10 kl. 11:15.
Citera
2018-09-10, 11:12
Medlem
Citat:

Så om man inte skrivit någon digital logg har man inte varit på plats? Skriver man in sin jaktkompis i oggen så fuskar man?
Då blir skattjakten i fjällen, LW tillsammans med snygge AL, märklig på alla sätt. LW sitter skadad i en bil, snygge AL pulsar i snön, LW tar bild på detta och nätloggar men det gör inte den snygge. Vem ljuger och fuskar i detta menar du?
Citera
2018-09-10, 11:13
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:

som jag nyss skrev, skriver jag vilken cache det handlar om så avslöjar jag mig själv.

är man ett gäng som är ute och cachar och ska logga en massa T5 cacher så klättrar inte alla på alla klättringar, utan man turas om under dagen. främst för att spara tid då det endå tar en bra stund för varje person att klättra upp och skriva in sitt namn, dels för att man inte orkar att klättra hur många gånger som helst under en dag, därför man inte klättrar upp till alla, inte ens LW gjorde det

men i loggarna så har man kanske inte skrivit det på det viset, även om man kan läsa mellan raderna

och måste man bifoga bevis på allt man skiriver här så är det väldigt mycket trådsanningar här inne även om vissa påstår att dem skickat PM till vissa med "bevisen"
Senast redigerad av Energizer666 2018-09-10 kl. 11:19.
Citera
2018-09-10, 11:16
Medlem
Citat:

Jag tycker också LW var oerhört noggrann när det gällde dokumentation av sitt liv med intressen. Ibland så pass noggrann att det känns konstruerat.

När det kommer till geocachefusk så är nog gränsen flytande. Det tycks som om någon i ett lag kan lösa matematiska klurigheter, någon klättrar och en annan står för fika. Fast alla skriver in sig på listorna.
Detektiven i den här tråden menar att LW aldrig skulle signera en lista om hon inte fysiskt tagit sig till burken. Detta stämmer ju inte, det har vi läst i hennes egna texter bl a från resan till Sälen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in