2018-09-09, 21:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
LW hade blivit rasande!
Vi pratade några gånger om falskloggning, hon tyckte att om man står brevid när någon i gänget klättrar och loggar, kan man INTE logga den om man inte klättrar själv.
Hennes uppfattning var glasklar och hon skulle aldrig fuska. Varför? Det är ju som att fuska när man lägger patiens, fuska mot sig själv?

Ja, min uppfattning är att LW präglades av ett fair tävlingsmannaskap. Har sett hennes träningsanteckningar i funbeat också, hon verkar ha varit väldigt noggrann och samvetsgrann med att dokumentera rätt.
Citera
2018-09-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eftersom det inte finns något inlägg där det framgår att det var skrikvittnet som "såg två tjejer", så kan vi utgå ifrån att de eftersökta vittnena vid Apelvägen/Videvägen lika väl kan vara en del i utredningen där syftet är att kartlägga en eventuell flyktväg som GM tog efter mordet.
Så kan det ju vara. En sådan efterlysning gör ju också att många som brukar gå på de gångvägarna tänker till. Vad jag förstår letade man åt helt andra hållet i början.
När jag tittade på den kartan som du visade i ett inlägg innan detta och bytte till karta, såg jag att tjejerna var som i en korsning. Om polisen är intresserade av andra vittnen på den cykelvägen så kan det ju vara folk som ska till eller från Markbacken också antar jag.
Citera
2018-09-09, 21:08
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Frågan är ju vem som har sett dem. GM?

Om cykelkvinnorna setts, där det påstås att de observerats, så undrar man ju onekligen vem/vilka som lagt märke till dem samt vilket syftet att meddela polisen om deras existens varit. Tål att tänkas på.
Citera
2018-09-09, 21:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja det kluriga är att veta om vittnena har efterlysts för att styrka - eller avfärda - en viss teori

Ja. Är det någon boende som (inifrån sitt hem) sett en mgm och också sett flickorna?

Eller har vår MGM varit på promenad och anser att flickorna kan stödja att han är i deras närhet när skriken hörs....? Borde de i sådant fall inte redan hört av sig...?

Rena skrikvittnen borde annars ju bättre påträffas på närmare håll till FP, och sedan tidigare... Om inte vid dörrknackning någon påtalat flickorna och menat att de kommit från närmare FP-hållet och att de kanske klarare kunde ange skrikets riktning och tidpunkt? (Eller borde de då ha ringt polis eller skyndat på sina steg/börjat cykla i endera riktning?)

Och vem i hela friden har stött på damen på marknaden som berättat om mordet?
Citera
2018-09-09, 21:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Så kan det ju vara. En sådan efterlysning gör ju också att många som brukar gå på de gångvägarna tänker till. Vad jag förstår letade man åt helt andra hållet i början.
När jag tittade på den kartan som du visade i ett inlägg innan detta och bytte till karta, såg jag att tjejerna var som i en korsning. Om polisen är intresserade av andra vittnen på den cykelvägen så kan det ju vara folk som ska till eller från Markbacken också antar jag.

Tror du att poliserna är så sluga att de konstruerar en fejkefterlysning för att de utgår ifrån att någon borde ha nattvandrat i det området vid tiden för skriket?
Citera
2018-09-09, 21:47
Medlem
Citat:
LW hade blivit rasande!
Vi pratade några gånger om falskloggning, hon tyckte att om man står brevid när någon i gänget klättrar och loggar, kan man INTE logga den om man inte klättrar själv.
Hennes uppfattning var glasklar och hon skulle aldrig fuska. Varför? Det är ju som att fuska när man lägger patiens, fuska mot sig själv?
Skitsnack!
Hon har loggat msssa cacher hon inte klätttrat själv på. Hon har loggat andra som hjälpt med en T5 cache som inte ens går upp på en köksstol.
Citera
2018-09-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Skitsnack!
Hon har loggat msssa cacher hon inte klätttrat själv på. Hon har loggat andra som hjälpt med en T5 cache som inte ens går upp på en köksstol.

Var det inte under den där fjällturen, då hon skadade benet, som hon lät AL signera åt henne? Då satt hon väl kvar i bilen till och med? Hon skrev nätlogg men inte han vill jag minnas.
Citera
2018-09-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Skitsnack!

Det var hennes ståndpunkt som hon sa till mig, har du källa på dina påståenden?
Citera
2018-09-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tror du att poliserna är så sluga att de konstruerar en fejkefterlysning för att de utgår ifrån att någon borde ha nattvandrat i det området vid tiden för skriket?
Nej. Jag tänkte att de som gick där mordkvällen kanske inte har lämnat tips eftersom mordet skedde i Nya Hjälsta. Om de nu tänker igenom om de kan ha sett tjejerna, så kanske de kommer på andra saker också.
Citera
2018-09-09, 22:31
Medlem
Citat:
Det var hennes ståndpunkt som hon sa till mig, har du källa på dina påståenden?
Kolla hennes loggar...

Det finns vissa som försöker säga såna moralkakor men lever inte upp till det själv ens.
Om man far ut en grupp och någon inte klättrar, tror du att man inte loggar den personen, som hjälpt till med riggning och bära. Kanske löst mysten som gör att dom tagit sig till platsen.
Citera
2018-09-09, 22:50
Medlem
Citat:
Det här falska loggen fanns inte i mina tankar, sedan är det lite känsligt att fråga någon om denne fuskar. LW skrev aldrig någon digital logg så jag tog för givet att SD skrev hennes namn utan hennes medgivande eller vetskap.
I vilket syfte vet jag inte, karln är ju väldigt knepig på många sätt.

Ja jag har en tendens att tycka illa om män som är konstant otrogen mot sin hustru, misshandlar och ofredar sin KK. Gör inte ni det??

När den denna människa därutöver är misstänkt för mord på sin fd KK, ja då övergår det från ogillande till hat. Lena var så otroligt levnadsglad och positiv till allt och alla, det gör brottet så mycket mera fruktansvärt.

Det hedrar dig, du är i princip den enda som har varit hennes vän och försvarar henne i denna tråd.
Citera
2018-09-09, 22:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Nej. Jag tänkte att de som gick där mordkvällen kanske inte har lämnat tips eftersom mordet skedde i Nya Hjälsta. Om de nu tänker igenom om de kan ha sett tjejerna, så kanske de kommer på andra saker också.

Det är nästan samma sak förstås. Allt som funkar är ju bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in