2018-09-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Skitsnack!
Hon har loggat msssa cacher hon inte klätttrat själv på. Hon har loggat andra som hjälpt med en T5 cache som inte ens går upp på en köksstol.

Så vad vill du ha sagt med detta? Att LW brukade manipulera cacher? Allt för att vi ska svälja ditt bete om att hon umgicks med SD under våren 2018 trots att allt talar emot. Enligt mig verkar hon ha lämnat SD, hon geocachar med andra, kanske mest med AL, och har varit tydlig om att hon inte vill ha någon relation,
Citera
2018-09-10, 00:15
Medlem
Citat:
Oj vad grodor flög omkring här...
”seglade förbi i prestige.”
Vilken prestige? Utveckla!

Narcissist? Är det du som bedömt hans sjukdom? Undrar om det ens är tillåtet här på FB att klassa en person så. Kallas inte detta för falsk ryktesspridning?!

”ett till fall av falska loggar.”
Snacka om att förstärka. Singularis följt av pluralis.
Vi kan ta detta exempel:
LW kan ha varit där utan penna, vet att SD ska dit och ber honom logga henne.
LW kan ha löst Mysten åt SD och SD skriver in henne. Speciellt om det bara är ett pet i gran typ.
Inget fall rekommenderas, men förekommer.

Tror att jag kan lugnt säga att av alla vi träffat under sommaren så är 80-90% tveksamma att SD är skyldig. Vi har rört oss i ganska sprida konstellationer.

”De skriver mycket smörja om henne här,”
Dels belägg för det? Och vad skriver du då om en icke dömd person???
Nu igen..Varför försvarar du inlägg riktade mot SD så personligt?
Citera
2018-09-10, 00:55
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det här falska loggen fanns inte i mina tankar, sedan är det lite känsligt att fråga någon om denne fuskar. LW skrev aldrig någon digital logg så jag tog för givet att SD skrev hennes namn utan hennes medgivande eller vetskap.
I vilket syfte vet jag inte, karln är ju väldigt knepig på många sätt.

Ja jag har en tendens att tycka illa om män som är konstant otrogen mot sin hustru, misshandlar och ofredar sin KK. Gör inte ni det??

När den denna människa därutöver är misstänkt för mord på sin fd KK, ja då övergår det från ogillande till hat. Lena var så otroligt levnadsglad och positiv till allt och alla, det gör brottet så mycket mera fruktansvärt.

Dina inlägg är viktiga. Du är nog den enda av Lenas nära vänner som just nu skriver i tråden och står upp för henne. Det uppskattas, tack.
Citera
2018-09-10, 01:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Nu igen..Varför försvarar du inlägg riktade mot SD så personligt?

Visst är det märkligt?
Å ena sidan går det utmärkt att spekulera hej vilt om andra och tillskriva dessa alla möjliga egenskaper och motiv för mord.
Å andra sidan är det ärekränkning och falsk ryktesspridning om något negativt skrivs om SD.
Citera
2018-09-10, 01:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Skitsnack!
Hon har loggat msssa cacher hon inte klätttrat själv på. Hon har loggat andra som hjälpt med en T5 cache som inte ens går upp på en köksstol.

Du har ju sagt att du inte känner LW så väl? Hur många gånger har du geocachat med henne?
Citera
2018-09-10, 02:33
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det tror jag också. Skrev inte skrikvittnet att de enda de såg ute var några unga tjejer?
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har ett svagt minne av det.

Typ någonting om att "vi såg ingenting förutom..."

Efter att skrikvittnet varit his polisen
så raderades några av hens inlägg.

Även jag tror mig ju minnas detta. Då kanske jag inte har tappat förståndet trots allt?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-09-10, 02:52
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Liten men intressant detalj i Svt efter polisens efterlysning:

Citat:
– Det finns ingen särskild anledning till att vi går ut med den här eftersökningen just nu, utan det finns flera åtgärder kvar att göra och vi vill komma i kontakt med de här personerna, säger polisens presstalesperson Stefan Wickberg.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-mordet-pa-45-ariga-kvinnan-polisen-soker-personer

Innebär detta att tidigare citerad presstalesperson, Mats Nylén, har fått kicken efter sitt uttalande om att Springare hade misskött utredningen?
Citera
2018-09-10, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Så vad vill du ha sagt med detta? Att LW brukade manipulera cacher? Allt för att vi ska svälja ditt bete om att hon umgicks med SD under våren 2018 trots att allt talar emot. Enligt mig verkar hon ha lämnat SD, hon geocachar med andra, kanske mest med AL, och har varit tydlig om att hon inte vill ha någon relation,
Absolut inte manipulera loggar. Jag säger hur geocaching går till, både generellt och i LW:s fall. Jag bestrider bara en faktauppgift som Sh.Holms försöker måla upp. Må hända att hon säger så till honom, men det stämmer inte i verkligheten.

På ett annat inlägg om jag geocachat med henne, så nej. Inga resor eller liknande, men träffat på henne, främst min partner.
Hon skulle nog vara ganska utfryst OM hon levde upp till den moralen, det faller på sin rimlighet att alla ska klättra och få plastkänning i en grupp.
Moralen faller även på sin rimlighet när det gäller svårare problemlösning. Om man inte löser en D5:a själv, ska man inte få logga då?

Försvarar inte SD i och med dessa påståenden. Det har inget med mordet att göra.
Jag ser inte det Sh.Holms skriver stämmer med verkligheten som vi ser det och då tror jag att hen skriver så bara för att svartmåla SD.

Mitt bete? Om hon har lämnat SD och inte vill ha en relation, så vad är motivet? När tror du att dom slutade ha en relation då? Tror du att SD bygger upp en så stark ilska och mördar henne 1,5 år senare eller vad?
Citera
2018-09-10, 08:21
Medlem
Citat:
Absolut inte manipulera loggar. Jag säger hur geocaching går till, både generellt och i LW:s fall. Jag bestrider bara en faktauppgift som Sh.Holms försöker måla upp. Må hända att hon säger så till honom, men det stämmer inte i verkligheten.

På ett annat inlägg om jag geocachat med henne, så nej. Inga resor eller liknande, men träffat på henne, främst min partner.
Hon skulle nog vara ganska utfryst OM hon levde upp till den moralen, det faller på sin rimlighet att alla ska klättra och få plastkänning i en grupp.
Moralen faller även på sin rimlighet när det gäller svårare problemlösning. Om man inte löser en D5:a själv, ska man inte få logga då?

Försvarar inte SD i och med dessa påståenden. Det har inget med mordet att göra.
Jag ser inte det Sh.Holms skriver stämmer med verkligheten som vi ser det och då tror jag att hen skriver så bara för att svartmåla SD.

Mitt bete? Om hon har lämnat SD och inte vill ha en relation, så vad är motivet? När tror du att dom slutade ha en relation då? Tror du att SD bygger upp en så stark ilska och mördar henne 1,5 år senare eller vad?

Jag tror att skilsmässan med HD bidrog, han försökte kanske få tillbaka henne och klarade inte att bli avvisad och (som han trodde) ersatt av JH (Beholder X).
Citera
2018-09-10, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Varför manipulerar SD sina geocache-loggningar?

SD nämner själv efterkonstruerade loggar i inlägg på sitt geocachkonto och på Nordsjöloggningen har han i efterhand klippt och klistrat in samma text om sin geotur med LW.
Är detta logg-manipulerande vanligt förekommande beteende hos honom?

Sh.Holmes uppger sig ha sett SD logga för LW vid en cache. Hade duon LW och SD en överenskommelse om att han skulle göra så? När i tid skedde fuskloggningen - före eller efter bilincidenten?

SD verkar (bl a enligt *JS) vara känd för sin tro att andra fuskloggar. Varför har han den tron? Är det för han själv tenderar fuska sig till utmärkelser vid Geochache Hall of Fame?

(* Länk till loggning där JS uttrycker sig om SD:s tro om fusk http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1637c8fe-452c-4540-9b4e-9d03dde90021&IID=897ad9eb-de63-42b9-a3a4-4e0747fe4873 )

Förra året i mars så mötte SD sin överman i geocaching på eventet Geocache Hall of Fame. SD skrev i sin loggning att han lovade att alltid vara snäll mot sin då nyfunna vän JH. Sistnämnda var en geocache-överman som sen kom att bli mycket nära LW. Till råga på allt, så hade han nästan dubbelt så många fler cacher funna än SD.
När LW togs av daga så skulle hon på geotour med JH till Norge. Dessutom var LW och JH hjärnorna bakom ett geoevent som skulle gå av stapeln i Skärgården nästkommande månad.

LW umgicks och geocachade ensam med flera olika män, men det var JH hon planerade olika events med. Saker hon tidigare gjort med SD i t ex Geo Sweden Tour.
Frågan är vem som ville mer i relationen SD och LW? Jag kan inte se att LW hade intresse kvar för SD. På de avtryck hon lämnat från 2018, så har jag sett honom nämnas en gång och då som Herr Tummetott.

Jag får för mig att SD har haft en tung vinter/vår i samband med att HD lämnar honom och flyttar. Han kanske även har haft en lång rad andra motgångar och tappar balansen?

Blev SD en snäll vän med JH? Har de haft kontakt efter mordet på LW?

Mycket intressant, då sved det säkert extra mycket att hon (enligt hans fantasier) valde inleda en relation med just JH. Hot mot självkänslan är ju livsfarlig för en n*rc*ss*st. Bäst jag inte skriver ut ordet
Citera
2018-09-10, 09:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Även jag tror mig ju minnas detta. Då kanske jag inte har tappat förståndet trots allt?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Möjligt att det är som ni minns det, dvs. att det är skrikvittnet som har uppgett sig ha sett två tjejer i området vid den här tiden. I så fall bör ju anledningen till att polisen vill ha tag i tjejerna vara just att de skulle kunna bekräfta skrikvittnets berättelse.
”Polisen söker efter två kvinnor i 18-årsåldern som natten mellan den 14-15 maj 2018 kom gående på Apelvägen i Örebro, någon gång runt 23:45 – 00:15. De ledde varsin cykel och gick in på Videvägen. Polisen är angelägen om att få prata med kvinnorna.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-mordet-pa-45-ariga-kvinnan-polisen-soker-personer
Men om det bara är ni tre som minns att skrikvittnet säger sig ha sett tjejerna, tyder inte det på att det kan vara ni som minns fel?
Citera
2018-09-10, 09:26
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
LW hade blivit rasande!
Vi pratade några gånger om falskloggning, hon tyckte att om man står brevid när någon i gänget klättrar och loggar, kan man INTE logga den om man inte klättrar själv.
Hennes uppfattning var glasklar och hon skulle aldrig fuska. Varför? Det är ju som att fuska när man lägger patiens, fuska mot sig själv?

Jag har varit med LW på flera T5 som hon inte klättrat på själv men ändå har loggat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in