2018-09-10, 08:44
Medlem
pinger99s avatar
Har AfS skrämt bort potentiella SD väljare?
Citera
2018-09-10, 08:44
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Helt sjukt. Både jag å sambon röstade.. Hur fan kan detta stämma..

Jag förklarar i flera inlägg i den här tråden hur valfusket gick till:
(FB) Hur gick valfusket till? (Alltså att SD bara får ca 18% /Mod)

SD och samtliga övriga partier är drabbade och har fått sina röster utbytta.
Citera
2018-09-10, 08:46
Medlem
baggebo1s avatar
Vi vet inte vad AfS fick än. Vi vet att det blev en besvikelse, men vi har ingen närmare koll. Ligger de hyggligt nära 1% eller snackar vi SvP 2014-siffror? Idag börjar rösterna räknas ordentligt och vi kommer att kunna följa AfS siffror på riktigt.

Jag satt till ingens glädje och uppdaterade SvP-tråden förra valet med nya siffror, och kommer förmodligen att göra samma sak här. Lev med det.
Citera
2018-09-10, 08:48
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi vet inte vad AfS fick än. Vi vet att det blev en besvikelse, men vi har ingen närmare koll. Ligger de hyggligt nära 1% eller snackar vi SvP 2014-siffror? Idag börjar rösterna räknas ordentligt och vi kommer att kunna följa AfS siffror på riktigt.

Jag satt till ingens glädje och uppdaterade SvP-tråden förra valet med nya siffror, och kommer förmodligen att göra samma sak här. Lev med det.

Kan tänka mig att MED (Medborgerlig Samling) har några tusen av de där rösterna.
Kanske några Piratpartister också.
..och Kalle Anka partiet.
Citera
2018-09-10, 08:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Svensken föredrar politiker som ljuger med sammetslen stämma mot sådana som basunerar ut sanningen.

Dessvärre, ja! Jag hade gärna sett AfS på ett litet hörn som ett stort långfinger.
Men Kasselstrand måste mogna lite politiskt och inte stå och gapa på de sättet som han gör.
Men han är ny. Blir säkert bättre om fyra år.
Citera
2018-09-10, 08:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

AfS är nog störst i kategorin ”Övriga (exkl. F!)”, men inte vädigt mycket större än Piratpartiet och MED. Finns flera andra partier som troligen ligger runh eller strax under en promille.

Så, att AfS skulle få nära en procent tror jag inte.
Citera
2018-09-10, 08:54
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu kollapsar AfS. 5,6,7% som Kasseldrand pratade om visade sig vara självbedrägeri. Det blir inget raskrig som Dulny och grabbarna vill. Skyll er själva som kastar bort era röster jag sa innan valet och fick rätt. Ni har levt i er lilla bubbla.

Dulny hör väl inte till AfS?

Hur kastar man bort sin röst? Varje enskild röst är enbart symbolisk. Kanske om man ingår i en klan el.dyl. på många hundra personer som alla gör som ledaren bestämt, så kan de ses som bortkastade eftersom de utgör en märkbar andel av helheten. En förståndshandikappads röst är kanske bortkastad. Men aldrig en röst som väljs med intention och förhoppning.

Är inte du SD:are? Då har du egna problem att tackla, för SD riskerar att hamna i samma dödläge som 2014-18.
Citera
2018-09-10, 08:56
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Har AfS skrämt bort potentiella SD väljare?

Säkert. Svensken har mer överseende med skrikvänstern och dess maniska gaturamsor.
Citera
2018-09-10, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu kollapsar AfS. 5,6,7% som Kasseldrand pratade om visade sig vara självbedrägeri. Det blir inget raskrig som Dulny och grabbarna vill. Skyll er själva som kastar bort era röster jag sa innan valet och fick rätt. Ni har levt i er lilla bubbla.
Du har haft rätt. Faktum är att jag trodde AFS skulle få 2-3 procent eller något sådant. I princip gick man och drömde om att det skulle bli någon konservativ revolution som skulle få SAP att kollapsa men så blev det inte. Jag har skrivit så mycket felaktigt om valet att jag nu skäms som en våt hund. Jag hade fel i princip allt jag skrivit. De som hade rätt i allt var de etablerade partierna, journalisterna, opinionshusen och alla andra. De såg något jag inte kunde se i min dimma av revansch mot socialdemokratin. Fan, så mycket hat jag skrivit. Jag trodde på att SD skulle bli så stora att skulle skulle kunna bilda en regering med M och kanske Kd. Jag stödröstade på Moderaterna som alltid. Nu inser jag ju att det aldrig kommer ske. Högern har förlorat. Själv funderar jag på att gå med i Vänsterpartiet. De ser ut att ha framtiden för sig.
Citera
2018-09-10, 09:01
Medlem
Fruktansvärt uppenbart att valfusk har skett. Inte en chans att SD och 'övriga partier' fick så få röster.
Ni som på allvar tror att detta resultat är legitimt och sedan kastar skit på grabbarna i AfS borde tänka om.

https://m.facebook.com/mikael.hagenbo/posts/1921178091295813
Citera
2018-09-10, 09:01
Medlem
AFS måste ta ansvar. Ut på en ny invandrarturne. En mobil sådan som rullar Sverige runt konstant 7 dagar i veckan fram tills nästa val 2022.
Citera
2018-09-10, 09:05
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Dessvärre, ja! Jag hade gärna sett AfS på ett litet hörn som ett stort långfinger.
Men Kasselstrand måste mogna lite politiskt och inte stå och gapa på de sättet som han gör.
Men han är ny. Blir säkert bättre om fyra år.

Du har antagligen rätt. Men på mig träffade deras tillvägagångssätt mitt i prick. Jag tycker att de gjorde en grym valturné och hade inte velat ändra mycket. Men gemene svensk hakade inte på alls utan föredrog att köra vidare i gamla hjulspår. Förr i tiden gjorde bara väljarna så när allt var bra medan man röstade för förändring när saker gick åt fel håll. Väljarkårens förväntningar på Sverige har sjunkit ner till en nivå där vi tycks nöjda med att ha mat på bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in