2018-09-09, 18:32
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eftersom det inte finns något inlägg där det framgår att det var skrikvittnet som "såg två tjejer", så kan vi utgå ifrån att de eftersökta vittnena vid Apelvägen/Videvägen lika väl kan vara en del i utredningen där syftet är att kartlägga en eventuell flyktväg som GM tog efter mordet.

Så skulle det kunna vara. Jag har försökt kika på olika kartor. Ligger Apelvägen/Videvägen på skrikvittnets sida av motorvägen?
Citera
2018-09-09, 18:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Så skulle det kunna vara. Jag har försökt kika på olika kartor. Ligger Apelvägen/Videvägen på skrikvittnets sida av motorvägen?

Det finns en bra karta med platsmarkeringar i detta inlägg:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-09-09, 19:12
Medlem
Citat:
Det finns en bra karta med platsmarkeringar i detta inlägg:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Tack! Jag hittade en karta i inlägget men ingen med platsmarkeringar. Det är typiskt mig. Jag brukar alltid ”gå vilse” när jag försöker förstå kartor
Citera
2018-09-09, 19:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tack! Jag hittade en karta i inlägget men ingen med platsmarkeringar. Det är typiskt mig. Jag brukar alltid ”gå vilse” när jag försöker förstå kartor
Testa att zooma ut en smula på kartan. Det var så jag såg markeringarna i mobilen.
Citera
2018-09-09, 19:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Får du upp de blå strecken på kartan som finns i länken? Scrolla i så fall längsmed de blå strecken så ser du respektive platsmarkering. Hoppas det funkar hos dig

Av kartan att döma ligger korsningen Apelvägen/Videvägen på andra sidan motorvägen, ca 320 m från FP.
Citera
2018-09-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Testa att zooma ut en smula på kartan. Det var så jag såg markeringarna i mobilen.

Tack Jag hittade markeringarna! Nu förstår jag var cykeltjejerna har setts.
Citera
2018-09-09, 19:40
Medlem
Citat:
Får du upp de blå strecken på kartan som finns i länken? Scrolla i så fall längsmed de blå strecken så ser du respektive platsmarkering. Hoppas det funkar hos dig

Av kartan att döma ligger korsningen Apelvägen/Videvägen på andra sidan motorvägen, ca 320 m från FP.

Jippie! Jag lyckades hitta allt nu, tack Kvinnorna har alltså spatserat på andra sidan motorvägen, vad det verkar.
Citera
2018-09-09, 20:18
Medlem
Citat:
Men om du och LW ändå var så pass goda vänner att ni dök upp tillsammans på event, att ni pratade ofta - varför berättade du inte för henne att SD otillbörligt skrivit hennes namn på loggremsor?

Det här falska loggen fanns inte i mina tankar, sedan är det lite känsligt att fråga någon om denne fuskar. LW skrev aldrig någon digital logg så jag tog för givet att SD skrev hennes namn utan hennes medgivande eller vetskap.
I vilket syfte vet jag inte, karln är ju väldigt knepig på många sätt.

Ja jag har en tendens att tycka illa om män som är konstant otrogen mot sin hustru, misshandlar och ofredar sin KK. Gör inte ni det??

När den denna människa därutöver är misstänkt för mord på sin fd KK, ja då övergår det från ogillande till hat. Lena var så otroligt levnadsglad och positiv till allt och alla, det gör brottet så mycket mera fruktansvärt.
Citera
2018-09-09, 20:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det här falska loggen fanns inte i mina tankar, sedan är det lite känsligt att fråga någon om denne fuskar. LW skrev aldrig någon digital logg så jag tog för givet att SD skrev hennes namn utan hennes medgivande eller vetskap.
I vilket syfte vet jag inte, karln är ju väldigt knepig på många sätt.

Ja jag har en tendens att tycka illa om män som är konstant otrogen mot sin hustru, misshandlar och ofredar sin KK. Gör inte ni det??

När den denna människa därutöver är misstänkt för mord på sin fd KK, ja då övergår det från ogillande till hat. Lena var så otroligt levnadsglad och positiv till allt och alla, det gör brottet så mycket mera fruktansvärt.

Tack för förklaringen, det ger en klarare bild kring hur du resonerade.

Så här i efterhand, hur tror du LW hade reagerat över om hon fått reda på att någon falskloggat en cache i hennes namn? Hade hon konfronterat SD? Hade hon krävt att hennes namn hade strukits från remsan? Kanske svårt att svara åt någon annan, men har du ändå någon uppfattning?
Citera
2018-09-09, 20:48
Medlem
Citat:
Tack för förklaringen, det ger en klarare bild kring hur du resonerade.

Så här i efterhand, hur tror du LW hade reagerat över om hon fått reda på att någon falskloggat en cache i hennes namn? Hade hon konfronterat SD? Hade hon krävt att hennes namn hade strukits från remsan? Kanske svårt att svara åt någon annan, men har du ändå någon uppfattning?

LW hade blivit rasande!
Vi pratade några gånger om falskloggning, hon tyckte att om man står brevid när någon i gänget klättrar och loggar, kan man INTE logga den om man inte klättrar själv.
Hennes uppfattning var glasklar och hon skulle aldrig fuska. Varför? Det är ju som att fuska när man lägger patiens, fuska mot sig själv?
Citera
2018-09-09, 20:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tack Jag hittade markeringarna! Nu förstår jag var cykeltjejerna har setts.

Frågan är ju vem som har sett dem. GM?
Citera
2018-09-09, 20:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Frågan är ju vem som har sett dem. GM?

Ja det kluriga är att veta om vittnena har efterlysts för att styrka - eller avfärda - en viss teori
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in