2018-09-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja jag var med men jag kan såklart inte säga vilken cache för då avslöjar jag mig.
SD och hans kompisar anar vem jag är men är inte säkra.
Har ingen större lust att ha en feg mördare efter mig. I en ren fight har han ingen chans mot mig, men mördar han kvinnor så blir det ett knivhugg i ryggen eller något sånt.
Det är fegt as vi pratar om

Ja, det är nog bra att vara försiktig och inte avslöja för mycket om dig själv. Har SD fortfarande kompisar som backar upp honom? Trodde kanske de var klokare än så...
Citera
2018-09-09, 01:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Du och LimeTime ligger väldigt nära vad som kan ha hänt samt bakgrunden.

Det hela får en fundera, vid SD/HDs bröllop sjöngs Kents Utan dina andetag.

Den här texten ur Den vänstra stranden, också av Kent, ligger väldigt nära. Motorvägen som går igenom Örebro heter Västerleden där Lena hittades.

”Jag tar den långa vägen hem
Över broarna en morgon på Västerleden
De har byggt parkering över äppelodlingen
Där vi spelade in filmer
Jag tar den långa vägen hem
Gruset knastrar, dammar i vårsolen
Tussilago som guld vid dikeskanten
”Du sa att du aldrig mer vill se mig igen
Och jag såg det komma”
Här kommer det igen
Som ett regn över varma vatten
Som tårar och blod i sanden
Som en mördare genom natten
Kom och möt mig på vänstra stranden
En vit ros i din hand
Nu det finns ingen enkel väg tillbaka”.

Har du någon närmare fundering kring hur texten/låten och mordet på LW skulle hänga samman? SD framstår inte som så romantisk, eller sentimental, eller som den som geggar ner sig i förluster. Mer motsatsen... Eller? Inte sitter han och kikar på regniga fönsterrutor och deklamerar Verlaine?

Tack för låttipset f.ö., det är en väldigt intressant sång (ruggig video...). (Men ”Västerleden” finns i ”alla” städer och ”Vänstra stranden” särskilt i en.)
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-09 kl. 01:20.
Citera
2018-09-09, 01:39
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ja jag var med men jag kan såklart inte säga vilken cache för då avslöjar jag mig.
Har ingen större lust att ha en feg mördare efter mig. I en ren fight har han ingen chans mot mig, men mördar han kvinnor så blir det ett knivhugg i ryggen eller något sånt.

Jag har några frågor angående SD och hans vänner.
Har du träffat SD efter mordet på Lena? Om svaret är ja, har han yppat något om mordet?
Jag undrar också om du har någon vetskap om hur vänner till SD resonerar?

Om du hindras att svara på grund av att de anar vem du är så har jag full förståelse för det.
Jag väljer ändock att fråga då du har kännedom om SD och hans ”inre krets”.
Citera
2018-09-09, 02:08
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Du och LimeTime ligger väldigt nära vad som kan ha hänt samt bakgrunden.

Det hela får en fundera, vid SD/HDs bröllop sjöngs Kents Utan dina andetag.

Den här texten ur Den vänstra stranden, också av Kent, ligger väldigt nära. Motorvägen som går igenom Örebro heter Västerleden där Lena hittades.

”Jag tar den långa vägen hem
Över broarna en morgon på Västerleden
De har byggt parkering över äppelodlingen
Där vi spelade in filmer
Jag tar den långa vägen hem
Gruset knastrar, dammar i vårsolen
Tussilago som guld vid dikeskanten
”Du sa att du aldrig mer vill se mig igen
Och jag såg det komma”
Här kommer det igen
Som ett regn över varma vatten
Som tårar och blod i sanden
Som en mördare genom natten
Kom och möt mig på vänstra stranden
En vit ros i din hand
Nu det finns ingen enkel väg tillbaka”.

Tänker du att det finns kopplingar mellan låten, SD och mordet på LW?

Det går att utläsa likheter med texten, i alla fall såhär i efterhand. Att SD på något sätt skulle ha inspirerats av låten håller jag dock för osannolikt. Han verkar inte vara en man som känslomässigt drabbas av sentimentala, romantiserande sånger.
Enligt mig ska tilläggas.

Hursom är jag ändå nyfiken på dina funderingar, så du får gärna utveckla dessa 🙂.
Citera
2018-09-09, 02:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Jag har också en fråga till dig.
Angående DFT.
Vet du om någon man i LWs bekantskapskrets
har ett ärr efter skada på någon hand?

Jag har frågat EGT ifall SD har det
men hen är inte intresserad av att svara på det.
Du kanske är mer motiverad att svara på det
vad det gäller SDs händer?
Citera
2018-09-09, 02:45
Medlem
Polisens vädjan:
Natten mellan 14-15 maj 2018 försvann Lena Wesström från Örebro. Hon återfanns mördad i närheten av sin bostad några dagar senare. Polisen söker efter ett antal personer som kan ha viktiga upplysningar i ärendet.

Polisen söker efter två kvinnor i 18-årsåldern som natten mellan den 14-15 maj 2018 kom gående på Apelvägen i Örebro, någon gång runt 23:45 – 00:15. De ledde varsin cykel och gick in på Videvägen. Polisen är angelägen om att få prata med kvinnorna. Är du någon av kvinnorna eller tror du att du vet vilka de är? Kontakta polisinspektör Lisa Rehn kontorstid på telefon 0705-19 38 29.

Den 20 maj 2018 pågick en marknad/trädsgårdsdag i Karlslund. Marknaden besöktes av ett par som började småprata med en kvinna. Hon berättade att hon sökte efter någon som hette Peter. Kvinnan berättade också att hon bor nära platsen där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann, och iakttog då en person som pratade utanför bostaden. Kvinnan beskrivs vara i 70-årsåldern eller vart fall övre medelåldern. Hon är ca 158-160 cm lång och har grått, kortklippt hår. Polisen är angelägen om att få prata med kvinnan.
Citera
2018-09-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Sh.Holmes, kände du det som om SD hade LW som ngn sorts trofe? Att han skrev hennes namn fastän hon inte var med... eller ville han få HD att känna att om inte du följer med så kommer minsann andra istället.
-O)

Jag kände inte till deras relation, men det känns som att han tappade prestige i geokretsen, han var ju belönad och VIP. LW dumpade honom och seglade förbi i prestige. Svårt för en narccisist att acceptera det.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkterna var lika usla då som idag i detta fall för att friskriva sig eget ansvar.

Att SD spelade ett högt spel mellan LW och HD håller jag för troligt. MEN han missbedömde situationen grovt.

Jag tror både LW och HD hade mer kommunikation än vad själva Hybrisfantomen himself begrep. Han blev akterseglad av båda!

Desperationen att via falska cacher få det att framstå som LW deltagit måste roat HD då hon nyss pratat med LW i Stockholm. HD var blomvattnare och tömde postlådan åt LW.

Sant? Falskt?

Det skulle dock förklara det brutala inslaget i mordet på LW.

En KRÄNKT man med dessa personlighetsdrag kräver HÄMND!

Jag tror det ligger mycket i det du skriver, känns som mitt i prick.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är det bevisat att falska cacher har skapats via SD? Att han har skrivit LWs signatur på cacher hon inte besökt? Mig veterligen är det en skribent i tråden som menar detta men kan inte bevisa det för då skulle denne röja sin id. I alla andra fall ropar många här på källa men just detta tas för sanning?
Var det samma uppgiftslämnare som förklarat för oss att hen och LW tillsammans beslutat sig för att skippa alla tankar på sexuellt förhållande och istället bara vara vänner?
Det var inte jag som uppmärksammade forumet på de falska "nordsjön" loggarna. Men jag mindes plötsligt att det fanns ett till fall av falska loggar.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har några frågor angående SD och hans vänner.
Har du träffat SD efter mordet på Lena? Om svaret är ja, har han yppat något om mordet?
Jag undrar också om du har någon vetskap om hur vänner till SD resonerar?

Om du hindras att svara på grund av att de anar vem du är så har jag full förståelse för det.
Jag väljer ändock att fråga då du har kännedom om SD och hans ”inre krets”.

Nej jag har inte träffat SD efter mordet och gud give att jag inte gör det.
Showdown i Sundsvall kan få en helt annan innebörd.
SD har inte många "vänner" snarare bekanta och de som träffat honom tycker det känns mycket olustigt, många tror att han har med mordet att göra.
Det är väl bara hans allra närmaste som stödjer honom helhjärtat, och de verkar ha en gemensam nämnare i att de tycker illa om LW. De skriver mycket smörja om henne här, hon kanske fick vad hon förtjänade enligt dessa.
Citera
2018-09-09, 10:09
Medlem
Honan6s avatar
Varför manipulerar SD sina geocache-loggningar?

SD nämner själv efterkonstruerade loggar i inlägg på sitt geocachkonto och på Nordsjöloggningen har han i efterhand klippt och klistrat in samma text om sin geotur med LW.
Är detta logg-manipulerande vanligt förekommande beteende hos honom?

Sh.Holmes uppger sig ha sett SD logga för LW vid en cache. Hade duon LW och SD en överenskommelse om att han skulle göra så? När i tid skedde fuskloggningen - före eller efter bilincidenten?

SD verkar (bl a enligt *JS) vara känd för sin tro att andra fuskloggar. Varför har han den tron? Är det för han själv tenderar fuska sig till utmärkelser vid Geochache Hall of Fame?

(* Länk till loggning där JS uttrycker sig om SD:s tro om fusk http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1637c8fe-452c-4540-9b4e-9d03dde90021&IID=897ad9eb-de63-42b9-a3a4-4e0747fe4873 )

Förra året i mars så mötte SD sin överman i geocaching på eventet Geocache Hall of Fame. SD skrev i sin loggning att han lovade att alltid vara snäll mot sin då nyfunna vän JH. Sistnämnda var en geocache-överman som sen kom att bli mycket nära LW. Till råga på allt, så hade han nästan dubbelt så många fler cacher funna än SD.
När LW togs av daga så skulle hon på geotour med JH till Norge. Dessutom var LW och JH hjärnorna bakom ett geoevent som skulle gå av stapeln i Skärgården nästkommande månad.

LW umgicks och geocachade ensam med flera olika män, men det var JH hon planerade olika events med. Saker hon tidigare gjort med SD i t ex Geo Sweden Tour.
Frågan är vem som ville mer i relationen SD och LW? Jag kan inte se att LW hade intresse kvar för SD. På de avtryck hon lämnat från 2018, så har jag sett honom nämnas en gång och då som Herr Tummetott.

Jag får för mig att SD har haft en tung vinter/vår i samband med att HD lämnar honom och flyttar. Han kanske även har haft en lång rad andra motgångar och tappar balansen?

Blev SD en snäll vän med JH? Har de haft kontakt efter mordet på LW?
Citera
2018-09-09, 10:17
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
"Lösa trådar", som jag tror att polisen nämnde, tolkar jag som att väven är klar men att det just är ett par trådar man vill kunna fästa.

Jag hoppas att utredarna fått till en helylleväv där endast några små sytrådar fattas för att kunna färdigställa ett mästerverk i vilket man kan kan rulla in GM för gott!
Citera
2018-09-09, 10:18
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Välkommen tillbaka.
Du kan vara lugn inför att polisen häktar SD direkt om de når upp till sannolika skäl.
De behöver alltså inte ha tillräckligt för fällande dom först, som du skrev.

Återigen polisen häktar ingen. Det gör tingsrätten på begäran av åklagare.
Citera
2018-09-09, 10:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du blandar och ger hej vilt i dina citeringar av mina inlägg.

För det första så kan du omöjligt veta vem som är min källa.
För det andra så är det upp till dig vems eller vilka postares uppgifter du anser vara trovärdiga. Jag har inget intresse av att övertyga dig om något endaste dugg.
För det tredje så är det inte du som bestämmer vilka ord jag använder eller hur frekvent.
För det fjärde så är du knappast rätt person att gnälla över upprepningar och bristande substans i andras inlägg. Du är enväldig mästare då det gäller det sistnämnda.

Som sagt, tro på vad du vill. Dina försök att mästra och nedvärdera andra är tydliga. Det är ett synnerligen obegåvat sätt att framhäva sig själv på.

Jag vill vara tydlig med att du misstar dig om du i min indikation över spam-liknande upprepningar läser in att jag nedvärderar dig som person. Icke heller avser mitt enträgna tjat om ärlighet och tydlighet att framhäva mig själv utan min föresats är att luddiga och dunkla insinuationer istället bör utvecklas till diskuterbara spekulationer.

Hur ges övriga deltagare i tråden möjlighet att bemöta ideligen återkommande ofta misskrediterarande insinuationer?

Följaktligen kan man inte p.g.a. brist på argument hänvisa till "min källa" hur många gånger som helst i tron att inte källan till slut bli ifrågasatt.
Om fantasifulla spekulationer är något av trådens lungor är jämt och ideligen upprepade insinuationer dess motsats och en av dess andningssvårigheter.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-09 kl. 10:45.
Citera
2018-09-09, 11:18
Medlem
Citat:
Det var inte jag som uppmärksammade forumet på de falska "nordsjön" loggarna. Men jag mindes plötsligt att det fanns ett till fall av falska loggar.

Tack för något slags svar. Så Nordsjön-loggarna är falska? Kan du belägga det påståendet på något sätt? Jag är lite konfunderad över att du plötsligt minns att du varit tillsammans med SD och då sett att han fuskat. Det känns som en efterhandskonstruktion som passar en agenda jag inte förstår.

Visst var det så att du har skrivit här i tråden att du och LW hade samtalat om er relation? Att ni kom överens om att den inte ska vara sexuell utan bara på vänskapsbasis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in