Citat:
Tråden är död - om den inte börjar handla om varför SD misslyckades i sin "opinionsbildning".
Den historiska parentesen där OI inte vill/kan hitta SD, är uppenbarligen över. Därför är det viktiga framöver det som varit viktigt hela tiden - att utröna vad som är bra för SD i opinionen.
Om jag skulle säga ett avgörande missgrepp, så var det att som protestparti inrangera sig som underordnad partner till partier som inte vill ta i en med tång. A
Vilket populistiskt parti har någonsin gjort det INNAN valet?
Den historiska parentesen där OI inte vill/kan hitta SD, är uppenbarligen över. Därför är det viktiga framöver det som varit viktigt hela tiden - att utröna vad som är bra för SD i opinionen.
Om jag skulle säga ett avgörande missgrepp, så var det att som protestparti inrangera sig som underordnad partner till partier som inte vill ta i en med tång. A
Vilket populistiskt parti har någonsin gjort det INNAN valet?
Tror det ligger mycket i detta.
Jag har försökt att förklara upprepade ggr att majoriteten av SDs väljare ÄR FD sossar.
De är inte moderater. M är historiskt ett 20%-parti. De som kom till SD från M sedan 2010 men framför allt 2014 var lånade/lurade låtsasmoderater som egentligen kom från S och som med stor sannolikhet varit S läänge.
S verkar få 28,5%. S var ett 40% parti så sent som 2002.
Men jag är fortfarande chockad. 17%!?!
21% hade jag någonstans kunnat acceptera. Just nu känns det endast som att valfusk av stora proportioner kan vara förklaringen.
Eller så lever jag i en sådan jävla filterbubbla att Södermalms bubbla ej ens existerar i jämförelse.
Hade jag haft medel för att bara lämna landet i morgon hade jag gjort det.
Tyvärr är det inte så då hus, landställe, båt mm måste säljas först. Ja, vi får se.
Fan vad svart och tomt det känns.
Jobba på imorgon och låta skiten smälta till att börja med.
Vill tacka alla trådveteraner (utan rangordning) som Crispy, oyto, Enoch, Fnysington, (den försvunne) Pung, S.Kandal, Erkswede, Smoothman, 8711, Hogdal, FruLibertas, Hultanbultan, RingRing, Rudyard, Nostra ,In84, Svenskopposition, Lookalike, Fulagubben osv. Har glömt flera jag uppskattat under åren. Ta inte åt er.
Har lärt mig otroligt mycket dessa år. Och skrattat varmt men även högt så det sprutat kaffe eller öl över tangentbord och skärm

Vi har inte varit överens alla ggr men tonen oftast god med ett samförstånd om det gemensamma målet.
Ja, jag är bitter. Hoppas det kan komma något acceptabelt i alla fall ur det här.