Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Man har inte förlorat "sina" väljare utan troligen dem som man "vann" under våren där allt handlade om amnestin.
Jo, de var extrema. Jag vet inte vilken bubbla du lever i, men de flesta tycker inte att Swexit, Abort och SD:s miljöpolitik är speciellt lyckade. Däremot vill som sagt en majoritet minska invandringen.
Och det värsta att jag inte känner någon som ens bryr sig om EU och Abort. Varför ens ta upp det? Och de flesta gillar Parisavtalet även om de förstår att det har främst ett symboliskt värde.
SD borde bara tjata som du gjort innan: minska invandringen, utvisa kriminella, ställa krav, hjälpa på plats. Repeat.
Var det begåvat att uppvakta M? Att få igenom dubblad kvotflyktingmottagning?
Jag menar ju att det var där misslyckandet grundlades. Om man söker samarbete med M, så har man SAMTIDIGT lyckats legitimera M och i förlängningen andra partier som trovärdiga partners för minskad invandring OCH alienerat traditionella vänsterväljare som kanske ogillar M:s skattepolitik.
Man skulle aldrig ha placerat sig på höger-vänster-skalan, liksom man gott kunde undvikit att placera sig på klimatskalan, Israelskalan och legat lågt i abort- och EU-frågor.
Även frågan om "öppensvensk kulturentitet" eller "nolltolerans" var ju ett exempel på hur man INTE undviker kontroversiella ämnen genom att försöka gå motståndare tillmötes.
Åtta jävla år i riksdagen med ständiga uteslutningar - och man lyckades ÄNDÅ få full pott med nazistanklagelser och incitamentsdrivna mediadrev som belönas med dramaturgin att ytterligare en SD:are utesluts.