2018-09-09, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej, de som är ynkliga är det du räknat upp. Vita pillret etc. Det duger helt enkelt inte. Det är dags att inse det nu.

Man kan givetvis ha synpunkter på de specifika gängen som försöker bedriva nationalistisk propaganda och mer ingående deras åsikter osv. Jag förväntar mig inte att var och varann svensk ska börja anamma anarko-fascism osv.

Men! Jag hade förväntat mig att deras arbete skulle få fler svenskar att vakna upp för galenskaperna som försiggår i det här jävla landet och försökt rösta för en förändring, även om det så är ett icke-radikalt parti som SD. Men icke!
Citera
2018-09-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
https://www.facebook.com/altforsverige/videos/469269906908157/?notif_id=1536527698188547&notif_t=live_video_expl icit

Gustav talar

Jag såg inte hela talet, men kortkortfattad säger Gustav att de har nu har etablerat sig, och de har gett sitt allra yttersta. De ger inte upp, eftersom det är Sveriges och framtida generationers framtid som det handlar om. Nu blir nästa fokus på EU-valet dit AfS kandiderar.
Citera
2018-09-09, 23:29
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallblodigPsykopat
För en normalt fungerande individ är det inte konstigt. Det är enskilda händelser utförda av enskilda personer. De bestraffas som enskilda människor. Alla har en chans att leva ett liv i Sverige och ska inte dömas utifrån vad deras landsmän gör. Ska vi döma alla er rasister för andra svärjevänners dåliga studieresultat/ökade kriminalitet/lägre arbetssiffror?

Jag ser fram emot 4 fler år i mångkulturella Svärje och så hoppas jag INNERLIGT att ni håller käften nästa gång och inte kommer med ännu ett jobbigt parti som ni hypar.

Tror helt seriöst inte ens att SD kommer hålla ihop till 2022. Vad står de ens för längre?

Kärlek till alla, även er rasister.

Din naivitet är häpnadsväckande. Men du har förstås inte högre förväntningar på landet än vad De 7 förmår skapa. Sverige befinner sig på ett sluttande plan. Jag är rädd för min ålderdom och jag är rädd å den kommande generationens vägnar, i globalisternas Sverige. Jag är rädd för nästa lågkonjunktur, då kommer vi att få uppleva oro och kaos som aldrig förut i landet. Då kan du sitta där med din jävla fantasi om "individer" som snuttefilt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Strategin torde vara enkel, med alla facit nu på hand efter decennier av vit efterblivenhet: Ös in miljoner med negrer, zigenare, muslimer och andra bruna kaozvarelser i varje vrå i landet. Enbart då, eller rättare sagt, kanske då, börjar svennebanan att rösta rätt.

Så länge Kerstin och Börje har sina kakor till sitt Gevaliakaffe, eller 70-talistkarriäristerna Louise och Magnus sin 10-miljoners belånade villa med egen pool i modernistisk vit stil, så kommer de att rösta på S respektive M. För så länge man inte själv är drabbad av negerkaoset, så bryr man sig inte om andra vita.

Den här metoden "det måste bli värre för att folk ska vakna" funkar inte alltid heller. Se på Sydafrika.
Citera
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag jäklar vad jag misstog mig!! Hoppades i min enfald att AfS skulle plocka 2-3% och att SD skulle bli näst största parti på 22%. Jag trodde att AfS skulle göra ett race liknande AfD, Cinque Stelle och Trump och plocka upp missnöjda och arga väljare. Men tiden var nog för knapp, ett halvår räcker helt enkelt inte.

En stor besvikelse hursomhelst, svensken vill tydligen såga vidare på grenen hen sitter på och störta mot sin egen undergång...

Och hur tänkte du här, när du jämför med t ex Trump? Trump, som med sina miljarder kunde finansiera en extremt påkostad valrörelse. Trump, som syntes i media och debatter dag ut och dag in. Trump, som med sina kontroversiella uttalanden och prat om fake news fick folk att vända sig mot etablissemanget och det politiska korrekta. Trump, som var representant för Republikanerna. Trump, som hade Hillary Clinton som huvudmotståndare. Och du jämför alltså Trump med Kasselstrand?

Har du överhuvudtaget någon koll på politik och hur det fungerar? AfS fick knappt någon medial uppmärksamhet alls, och jag tror inte ens 4% av Sveriges befolkning vet vilka dom är.
Citera
2018-09-09, 23:30
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Jaja, lämnar tråden för ikväll för att smälta besvikelsen och sluta dra ner stämningen ytterligare.

Får väl passa på att rikta ett tack till Sonnenwende som trots allt jidder tidigare faktiskt muntrar upp något.

Som sagt, nu ska besvikelsen smältas. Sen ska lågan tändas igen och vi kör på.

Hur läget ser ut om några veckor, månader, år är för tillfället väldigt oklart. Men ska ta min taskiga attityd och gå och sova på saken iallafall.

Tack för den här tiden vänner. Jag hoppas att alla tråddeltagare är här för att stanna så vi kan fortsätta arbetet för att ta tillbaka det som tillhör oss.

God natt
Citera
2018-09-09, 23:32
Medlem
Klosss avatar
Sluta lipa över SD AfS:are. Ni har slängt all skit in kan över SD och lite till hela valrörelsen. Inte sant? Ni har tvingat SD till ett tvåfrontskrig bara sjuklövern kunde vinna på. Ni har varit mycket av det ND var på sin tid, en destruktiv kraft utan egna möjligheter. Ni har tagit energi och även om flera med mig försökt få er att besinna er och se realistiskt på AfS chanser så har ni mest av allt söndrat. Gnäll inte om SD:are kommer hit nu och säger vad var det vi sa. Ni är Expos nyttiga idioter här såväl som på Grand Hotel.
Citera
2018-09-09, 23:33
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
SD måste byta ut Åkesson, han pallar inte en valkampanj och är för kass på att debattera. Dessutom måste man hålla en rak linje och inte börja valsa runt.
En partiledare måste ha koll på sitt ekonomiska program. Folk med lite koll tappade förtroende för SD när Åkesson satt och svajade i utfrågningen. Det duger inte.
Jag tror iofs att vi kommer smälla rakt in i en lågkonjuktur snart. Så det blir andra bullar inom kort.
Det kanske var bäst med ett dåligt resultat för Åkesson ändå? När lågkonjunkturen kommer vill han nog inte sitta vid makten.

Problemet är väl att Åkesson har sådan kultstatus. Inte bara bland SD:are. Tyvärr känns han alltför trött. Men jag ser tyvärr inte vem som skulle kunna ersätta honom och nå samma popularitet.
Citera
2018-09-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Thats the spirit

Man får helt enkelt se valrörelsen som en nyttig erfarenhet att dra lärdomar av. Det viktigaste att förstå är att nationalister är en stark och högljudd minoritet, men att vi måste bli mycket bättre på att kommunicera med vanligt folk om vi ska ägna oss åt partipolitik. AfS gjorde mycket rätt men lyckades inte tränga ut till tillräckligt mycket folk med sitt budskap. Som du var inne på i nått tidigare inlägg är tid en viktig faktor. Man omvänder inte en väljare via en enskild interaktion, utan man måste fånga folks uppmärksamhet och behålla den över väldigt lång tid för att kunna förmedla mer avancerade politiska kunskaper.

I vilket fall har inget förlorats ikväll. Folk trodde att AfS skulle få ett bättre valresultat och de trodde fel. Det enda som hänt nu är att vi bättre vet hur verkligheten ser ut och får förhålla oss till den på bästa sätt.

Det stämmer bra det. Men, är det inte detta SD har sysslat med de senaste åren med sina "reformer", dvs att vara till lags och charma dumsvenne där ute i samhället med sin liberalare kommunikationston?
Citera
2018-09-09, 23:34
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Jaja, lämnar tråden för ikväll för att smälta besvikelsen och sluta dra ner stämningen ytterligare.

Får väl passa på att rikta ett tack till Sonnenwende som trots allt jidder tidigare faktiskt muntrar upp något.

Som sagt, nu ska besvikelsen smältas. Sen ska lågan tändas igen och vi kör på.

Hur läget ser ut om några veckor, månader, år är för tillfället väldigt oklart. Men ska ta min taskiga attityd och gå och sova på saken iallafall.

Tack för den här tiden vänner. Jag hoppas att alla tråddeltagare är här för att stanna så vi kan fortsätta arbetet för att ta tillbaka det som tillhör oss.

God natt

Det går inte att stoppa en idé vars tid är kommen! 😉 God natt! (60 000 likes blev det till slut)
Senast redigerad av StuG 2018-09-09 kl. 23:38.
Citera
2018-09-09, 23:35
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om du vill vinna så måste du visa dig dominant. Att sitta och vela och vara krypande räcker inte.
Afs gapade och skrek men som tonåringar. Det funkar inte för svensken.
SD blev veliga blötdjur och Afs gaphalsar som inte nådde ut.

Jag vet, jag har länge kritiserat SD och Åkesson specifikt för precis detta och det ser inte bättre ut med tanke på att han saknar någon ordentlig ersättare. Problemet är fortfarande att samhällsutvecklingen har varit så otroligt katastrofal under den förra mandatperioden och bara kommer bli värre än nästa. Bara terrordådet borde räcka till att få upp SD till största parti, men hela skiten räcker inte längre än till tredje största ännu en gång.

Problemet är inte bara SD. Problemet är inte bara AfS. Problemet är mycket, mycket större än så.
Citera
2018-09-09, 23:36
Medlem
Kattenxs avatar
50000 miljoner likes på Facebook gav inga röster vilket jag flaggade för tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in