Citat:
Ursprungligen postat av
Ockhamsrazor
Vad vi däremot med absolut säkerhet kan fastslå är att PK-instituten inte uppjusterat SD ju närmare valet vi kommit enligt den teori som var så populär hos en del i tråden. Vilket också betyder att valet har potential att skicka ett antal institut i graven när det gäller politiska opinionsmätningar.
Just detta bestämdes vid groggen och cigarren hos Toivo för några veckor sedan, det skulle ha varit alltför uppenbart om man denna gång började justera upp SD siffror, planen var redan knäckt på Flashback

Min teori att de försöker göra vad de kan med sina undermåliga metoder. Bättre än så här blir/blev det inte - precis dock som förväntat och planerat. Det lustiga är att vi har de här diskussionerna varje val. Dejavy, någon? Och som den naturvetare jag är, om något upprepas med viss frekvens, då finns det något utöver slumpen som styr. Men jag kan ha fel, chansen/risken finns, men jag ser den i detta nu inte som överhängande.
Det som talar emot att jag har rätt är den massiva påverkansoperation vi just nu är utsatta för (det jag ser nu på både TV4 och SVT är magstarkt (om än subtilt), och värdigt en bananrepublik)(och vilket kan påverka de mer svagsinta som ju är många), samt att 25% är en enorm siffra i en population. Och att dessa 25% mangrant går och gör sin plikt och röstar är inte alls säkert. Snart är det facit