2018-09-09, 12:09
  #78553
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Visar med säkerhet vad vi kan förvänta oss i kväll!
Nu är nog de röstande aningens biased😇 i samhällsnytts omröstning. Men gungbrädan här vippar runt 25%, med lutning mot 30%.
2018-09-09, 12:09
  #78554
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nu kommer jag väl att bli nedskjutens här i tråden. Men jag vill ändå resa den principiellt intressanta frågan varför vissa mediaföretag/ politiska grupperingar har ”sina utvalda” institut som de regelmässigt nyttjar.

Skulle enbart marknadsekonomi råda borde dessa mekanismer ha påverkat instituten.

Här skjuter vi ingen.
2018-09-09, 12:09
  #78555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
YG väger också in aktivitet på sociala medier och nyheter numera.
Just därför de mätt så snett. Galet att göra så när SD har en arme av nyttiga iditer varav flertalet har flera konton på många sociala medier där de spyr ut hat och propaganda.
__________________
Senast redigerad av Nibiru2011 2018-09-09 kl. 12:15.
2018-09-09, 12:10
  #78556
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Usch vad nervöst det är nu! Jag känner mig orolig för att bli missnöjd idag.

Om SD får:
18% är ett dåligt resultat och jag kommer vara riktigt missnöjd.
20% är ett blekt godkänt resultat men jag är fortfarande missnöjd.
23% är ett realistiskt resultat och jag tror vi hamnar där, ska dock erkänna att jag är något missnöjd med det.
25% är också realistiskt och jag känner mig nöjd om vi hamnar där.
30% är att ta i för mycket och är därför inte realistiskt som det sett ut i undersökningarna. Hamnar vi här ändå så är det en fantastisk framgång.

Vad krävs för att ni ska bli nöjda idag och vad anser ni vara realistiskt med hänsyn till alla undersökningar på sistone?

< 18.5% är ett misslyckande.
18.5% - 19.9% är helt ok och är där jag tror att SD landar.
20.0% - 21.5% är bra.
> 21.5% är mycket bra.
2018-09-09, 12:12
  #78557
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Det har jag aldrig hört talas om.
Blandar du inte ihop det med utlandsröster?
Som jag har fattat det så är det folk som har "förtidsröstat" under söndagen, dvs. folk som är bortresta & röstar i ett annat valdistrikt än sitt eget. Dessa kommer nog inte ens med under kvällen, utan först när rösterna räknas en gång till på länsstyrelsen(?) eller var fan det nu är.
2018-09-09, 12:12
  #78558
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markto
varenda jäkel i vallokalen visade upp sina SD-valsedlar. av de 15 i kön verkade samtliga ha SDs i sina händer.
I min vallokal (centrala Hisingen) togs det mycket S, V och Vägvalet. Kändes som om att jag var den enda som tog SD.
2018-09-09, 12:14
  #78559
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
I min vallokal (centrala Hisingen) togs det mycket S, V och Vägvalet. Kändes som om att jag var den enda som tog SD.

Göteborg dödar S inte med SD utan det lokala alternativet Demokraterna istället. Göteborgs-sosseriet kommer åka på dyngpisk iallafall.
2018-09-09, 12:16
  #78560
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Tv4 ska släppa en vallokalsundersökning 19.45 och SVT 20.00 om jag inte är helt fel ute.
Gissningsvis inleder TV4 med en kvarts reklam.
2018-09-09, 12:16
  #78561
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nu kommer jag väl att bli nedskjutens här i tråden. Men jag vill ändå resa den principiellt intressanta frågan varför vissa mediaföretag/ politiska grupperingar har ”sina utvalda” institut som de regelmässigt nyttjar.

Skulle enbart marknadsekonomi råda borde dessa mekanismer ha påverkat instituten.
Jag kan omedelbart dra mig till minnes åtminstone två skribenter här på tråden som du borde sälja in din tanke hos.
2018-09-09, 12:29
  #78562
Medlem
SvenErlandssons avatar
Alldeles nyss röstade jag Sverigevänligt (SD förstås) i Täby. Jag har själv aldrig någonsin varit med i någon opinionsundersökning. Som en del har skrivit, att oavsett om det blir över eller under 20% så kommer SD att ha ökat mer än något annat parti. S och M kommer att minska och våran möjlighet att påverka andra partier ökar hela tiden. Nu tror jag att det kommer bli mer än 20%, men detta val kommer att bli bra oavsett.
2018-09-09, 12:31
  #78563
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
< 18.5% är ett misslyckande.
18.5% - 19.9% är helt ok och är där jag tror att SD landar.
20.0% - 21.5% är bra.
> 21.5% är mycket bra.

Intressant! Du har satt ribban lägre än vad jag har gjort. Väntan är outhärdlig nu hehe.
2018-09-09, 12:40
  #78564
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Intressant! Du har satt ribban lägre än vad jag har gjort. Väntan är outhärdlig nu hehe.

Outhärdligt var ordet. Tack och lov så är eftermiddagen fylld med aktiviteter, vi ska åka och hälsa på vårt barnbarn så timmarna lär gå fort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in