Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Alla lagar är mitt konkret exempel. Vad är du inte fattar? Därför behöver de ändras ASAP.
Är det alltså OK för det att en politiker jobbar/har jobbat "på sin fritid" med att få hit skäggbarn, driva asylboenden och bygge moskéer? Ok, all right.
Jag håller helt med dig. Det är inte OK, naturligtvis. Dränera det egna träsket först innan man kan börja med andra träsk, är väl ett gott råd till AFS. Jag tycker inte Jessica Ohlson är någon höjdare som politiker. Ganska ointressant talare som saknar kraft, drive och pondus. Lite mesig och grå, snarare. När hon talade försökte jag tvinga mig själv att fokusera på henne. Inte bra. Ohlson är inte värd att partiet misslyckas imorgon. Partiet kan inte gå ut nu och förklara sig och riskera att mer uppmärksamhet riktas mot henne, även om de kanske skulle vilja. De kan helt enkelt inte bemöta kritiken så kort tid innan valet.
Jag kommer att rösta på AFS imorgon i förhoppning att de får sina 4% och därefter tar itu med intressekonflikter i de egna leden. Inget parti är perfekt och svaga länkar bör man se över, trots ev, personliga relationer.