Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 01:27
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
I massmedia är det nästan helt tyst om AFS (av taktiska nedtystningsskäl) så skulle de komma in i riksdagen så skulle nog många mainstreamväljare bli totalt chockade och tagna på sängen och undra varför inte media nämnt något om dem tidigare.

Även om andelen av folket som tar del av alternativmedia och sociala medier (och därmed känner till AFS) givetvis är väldigt stor numera så finns det säkert åtminstone några miljoner svenskar som inte känner till AFS.

Eller vad tror ni hur många svenska medborgare känner inte till AFS?

Om ni får gissa? Själv skulle jag gissa 3.7 miljoner av landets 10 (10 182 291 inv).

Själv är jag emot tvångsmässig återvandring av medborgare men stödjer storskalig frivillig sådan uppmuntrat och understött av bl.a. det stora biståndet men jag tycker det är dåligt av de stora medierna att inte uppmärksamma AFS och lägga locket på. Även om det inte är förvånande.

AFS kan nog förövrigt ha en normaliserande effekt på SD hos väljarna och hålla dem mer disciplinerade i sin nationalism. Så partiet kan ge många positiva effekter för Sverige.
Det kommer bli den största politiska chocken i Sveriges historia, en politisk antimateriebomb utan motstycke. Feminazisterna runtom i landet kommer skrika tills stämbanden går sönder och förtroendet för fake news MSM kommer få sig en rejäl törn. Etablissemanget har skitit i blå skåpet när de försökte tiga ihjäl AfS.
Citera
2018-09-09, 01:28
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hur många tror ni skulle återvandra eller i alla fall lämna för tredje land frivilligt om de fick en miljon?

Stora somaliska familjer skulle bli mångmiljonärer så det skulle bli en win win situation för alla inblandade. För pengar som vi ändå skänker bort varje år.

Fast kanske lättare att få dem att åka till det tryggare Somaliland än just Somalia.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-09-09 kl. 01:44.
Citera
2018-09-09, 01:28
Medlem
Lugnet före stormen. Ska bli oerhört skönt att till slut få gå och lägga rösten på Alternativ för Sverige imorgon!
Citera
2018-09-09, 01:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Lugnet före stormen. Ska bli oerhört skönt att till slut få gå och lägga rösten på Alternativ för Sverige imorgon!

Ja, det ska bli skönt den dag man sitter på hemmet att kunna berätta för sina barnbarn att man agerade för deras framtid.

Ser fram emot att gå och lägga min röst på AfS.
Citera
2018-09-09, 01:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror att det beror på att de är isolerade i någon form av AfS-bubbla. Bland politiskt engagerade och nationellt sinnade män i åldern 15-40 år är de sannolikt ganska starka, och det är sannolikt i den gruppen som majoriteten av trådens skribenter återfinns. Men det är en grupp som i Sverige inte är fler än typ åtta procent av befolkningen.

Visst finns det många inom andra grupper som röstar SD, både kvinnor och medelålders eller äldre personer - men dessa har AfS svårt att nå, och de befinner sig också utanför den bubbla som trådens skribenter befinner sig i.
Varfor skulle de ha svart att na personer over 40 ar? Folk over 40 anvander internet, aven kvinnor. Hade du sagt 15-60 sa hade jag varit benagen att halla med. Ar man 55 ar idag sa var man bara 35 ar gammal nar internet slog igenom pa bred front.
Citera
2018-09-09, 01:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Nej jag bad dig om konkreta bevis på jessica ohlsons utnyttjande av kryphål för att avgöra asylärenden och du struntar i att ge ett konkret exempel utan slänger ur dig massa dravel.

Som politiker i AfS ska man jobba för att driva igenom politiska beslut om stoppad invandring och påbörja återvandring.
Det är min personliga åsikt. Det gör jessica ohlson.

Svara på mitt tidigare inlägg nu då.

Alla lagar är mitt konkret exempel. Vad är du inte fattar? Därför behöver de ändras ASAP.

Är det alltså OK för det att en politiker jobbar/har jobbat "på sin fritid" med att få hit skäggbarn, driva asylboenden och bygge moskéer? Ok, all right.
Citera
2018-09-09, 01:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Varfor skulle de ha svart att na personer over 40 ar? Folk over 40 anvander internet, aven kvinnor. Hade du sagt 15-60 sa hade jag varit benagen att halla med. Ar man 55 ar idag sa var man bara 35 ar gammal nar internet slog igenom pa bred front.

Här har du en AfS-röstande 54-åring...

Ser man på deras publik så var det ju folk i alla åldrar. Förvånansvärt många kvinnor också.
Citera
2018-09-09, 01:43
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Exakt vad tyder på ett riksdagsinträde i morgon? Ni är väldigt revolutionära och självsäkra men ni kommer inte att komma in. 250 000 människor kommer inte att lägga sin röst på AfS.
Citera
2018-09-09, 01:47
Medlem
Got2GoL8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Hur menar du? Gillar du gruppvåldtäkter?
Ja, precis är det jag menar! Du är ju fenomenal på att hitta exakt rätt budskap i ett inlägg!
Citera
2018-09-09, 01:47
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Här har du en AfS-röstande 54-åring...

Ser man på deras publik så var det ju folk i alla åldrar. Förvånansvärt många kvinnor också.

Enligt YouGov är AfS enormt starka i åldrarna 18 till 34, hyfsat starka mellan 35 och 54. Sedan avtar stödet. Boomers gillar Åkesson bättre och Expo-Karlsson. Unga äldre stödjer självklart AfS. Ålderns sitter inte i ett årtal utan i hjärnan. Många 80+ är mer vakna än unga.

Kollade på SD evenemang ikväll och det som slog mig var överrepresentationen av 60+.
Citera
2018-09-09, 01:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Exakt vad tyder på ett riksdagsinträde i morgon? Ni är väldigt revolutionära och självsäkra men ni kommer inte att komma in. 250 000 människor kommer inte att lägga sin röst på AfS.

Får AfS bara ett par procentenheter så kommer de att få massvis av uppmärksamhet och en egen stapel i opinionsundersökningarna, gratis valsedlar och eventuellt partistöd. Det här är inte ett vinna eller försvinna scenario. Det är en win-win situation.
Citera
2018-09-09, 01:52
Medlem
ljusalfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Alla lagar är mitt konkret exempel. Vad är du inte fattar? Därför behöver de ändras ASAP.

Är det alltså OK för det att en politiker jobbar/har jobbat "på sin fritid" med att få hit skäggbarn, driva asylboenden och bygge moskéer? Ok, all right.

Jag håller helt med dig. Det är inte OK, naturligtvis. Dränera det egna träsket först innan man kan börja med andra träsk, är väl ett gott råd till AFS. Jag tycker inte Jessica Ohlson är någon höjdare som politiker. Ganska ointressant talare som saknar kraft, drive och pondus. Lite mesig och grå, snarare. När hon talade försökte jag tvinga mig själv att fokusera på henne. Inte bra. Ohlson är inte värd att partiet misslyckas imorgon. Partiet kan inte gå ut nu och förklara sig och riskera att mer uppmärksamhet riktas mot henne, även om de kanske skulle vilja. De kan helt enkelt inte bemöta kritiken så kort tid innan valet.

Jag kommer att rösta på AFS imorgon i förhoppning att de får sina 4% och därefter tar itu med intressekonflikter i de egna leden. Inget parti är perfekt och svaga länkar bör man se över, trots ev, personliga relationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in