Nöjt citerar jag mig själv 3 år tillbaka i den här tråden:
Citat:
Khan visade bara återigen problemen med hans amatörstil mot stryktåliga proffs med tunna handskar på händerna. Han har 0 strategisk intelligens, han kör igång sina 8-slags-kombinationer efter 15 sekunder på tipp-topp-fräscha motståndare som om det är poängplockning 4x2 minuter matchen gäller, rysk roulette-taktik.
Så blir han naturligtvis kontrad på sin kalla glashaka redan i första ronden men tack och lov var det Algieri som inte kan knäcka ägg med sina slag, hade det varit en retur mot Danny Garcia så hade han lämnat ringen på en bår. 0 har han lärt sig av den förlusten och 0 har han utvecklats på de 3 åren sedan dess.
Tycker matchen var spännande ändå. Khan vs Vargas alltså.
Något man funderat på är ifall Khans snabbhet så här sent i karriären har varit honom till last, på sätt och vis åtminstone. Verkar som han förlitar sig så mycket på att vara snabb, att han missat teknik och att vara fokuserad hela tiden, vilket verkligen krävs mot bra motståndare.
Hade han fått möta boxare som var snabbare än honom regelbundet, inom träning och i matcher, så skulle han tvingas och tvingats att bli mer teknisk, men även mer fokuserad. Backa med händerna nere så mycket som han gjorde hade inte fungerat om Vargas varit lite snabbare eller lite bättre. Men Vargas var ändå en riktig kämpe i mina ögon, trots möjlig brist på både teknik och snabbhet.
Malaya Tan på facebook livesände hela matchen, kommer nog livesända Garcia vs Porter också om någon är intresserad.
Såklart så, hade han varit bättre tekniskt skolad så hade han haft större framgångar. Jämför ex. med hur enkelt Oscar de la Hoya hanterade allt motsvarande B-motstånd han mötte, de matcherna var bara spel mot ett mål.
Ganska jämn match, Porter vs Garcia. Garcia var lite för bekväm med att inte slå så mycket dock, verkade det som åtminstone. Tror Porter fick den nästan enbart på grund av aggressionen i slutändan.
Bra beslut, men trodde Garcia skulle vara mer aktiv. Kanske svårt att se utifrån dock, Porter var ändå bättre än vad man trott innan.
Kvällens bästa match var dock Kownacki vs Martin i mitt tycke. Kownacki ser verkligen inte ut som en stereotypisk boxare, eller som att han skulle orka speciellt mycket, men han visade att utseendet inte behöver betyda speciellt mycket.
Hans långa vänsterkrokar var speciellt fina, och hans sätt att hela tiden lägga press på motståndaren, med hejdlöst många slag, var mycket bra. Tror nästan att Kownacki var den boxaren som slog mest i sina tio ronder av alla de större matcherna ikväll, otroligt för en tungviktare.
Errol Spence vill tydligen vill möta Terence Crawford. Om det blir av så har vi en väldigt intressant match att se. Har ändå svårt att se nån vinna över Errol Spence just nu, men om det skulle vara någon så tror jag det är Crawford. Vad tror ni andra? Dock tror jag att det är större chans att Spence möter Shawn Porter före, men efter så hoppas jag på Errol Spence och Terence Crawford
Senast redigerad av Lubrix 2018-09-09 kl. 17:37.
Errol Spence vill tydligen vill möta Terence Crawford. Om det blir av så har vi en väldigt intressant match att se. Har ändå svårt att se nån vinna över Errol Spence just nu, men om det skulle vara någon så tror jag det är Crawford. Vad tror ni andra? Dock tror jag att det är större chans att Spence möter Shawn Porter före, men efter så hoppas jag på Errol Spence och Terence Crawford
Skulle nog säga att Crawford skulle ta hem det mot Spence, skulle tippa på det åtminstone. Mer intresserad av Lomachenko mot Crawford för tillfället, men Spence är såklart också väldigt duktig.
Man kan alltid bli överraskad av hur bra någon blir när den möter bra motstånd också, så hur som helst så skulle Crawford, Spence, Lomachenko, Garcia, och alla de andra som kanske är i samma liga, vara kul att se möta varandra.
Mycket spännande i September hur som helst, måste finnas något att se senare i höst och vinter också.
Mkt snack vem Khan ska möta härnäst. Själv tycker jag att han ska ta Kell Brook framför Manny P. Dels för jag tror att han inte har en chans mot Pacman och att de stora pengarna ligger i rivalmötet mot Kell.
Lär nog visar sig inom nån månad.